Gå til innhold

Kan man ikke reise til Sverige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får man bot for å reise til Sverige? Trodde man bare fikk 10 dagers karantene?

Anonymkode: e8e02...71e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Får man bot for å reise til Sverige? Trodde man bare fikk 10 dagers karantene?

Får Ikke bot for å reise til Sverige. Man må bare i hjemmekarantene i 10 dager når man kommer hjem.

Men vent heller til etter 15. juli.

En fugl har nemlig hvisket meg i øret at karenteneplikten fjernes da. Samme gjelder for de fleste europeiske landene (samme land som Danmark åpner for reise til/fra fra 27. juni).

Anonymkode: 9dcde...362

AnonymBruker
Skrevet

Får Ikke bot for å reise til Sverige. Man må bare i hjemmekarantene i 10 dager når man kommer hjem.

Men vent heller til etter 15. juli.

En fugl har nemlig hvisket meg i øret at karenteneplikten fjernes da. Samme gjelder for de fleste europeiske landene (samme land som Danmark åpner for reise til/fra fra 27. juni).

Så da kan jeg reise til Strømstad så lenge jeg holder meg i karantene i 10 dager etterpå?

• Liker 1
Skrevet

Tror det er slik at man får bot om man passerer grensen igjen innen karantenen har gått ut.  Men uansett håper jeg folk lar være å reise på unødvendige turer til Sverige nå (og det er også rådene fra myndighetene). Det er så mye smitte der at det er uungåelig at nordmenn som reiser til Sverige vil dra med seg mer smitte hjem. I tillegg er det mange som ikke overholder karantenereglene når de har kommet hjem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke stol på fuglen til ...362.

Anonymkode: f38cf...a91

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så da kan jeg reise til Strømstad så lenge jeg holder meg i karantene i 10 dager etterpå?

Det stemmer. Du må holde deg i karantene i 10 dager etterpå. Disse dagene må man være hjemme, gå på tur, kjøpe mat og medisiner. Man skal ikke arbeide (medmindre man har hjemmekontor da), gå i butikker for å kjøpe klær, kollektive reiser osv.

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke bot før du bryter karantenen. Jeg tenker det blir en avveining i forhold til livssituasjon og hvordan/hvor man bor.

Anonymkode: 401cd...850

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke stol på fuglen til ...362.

Fra 15. juli åpnes det for reiser til og fra alle land i EU/Schengen (og alle områder i Sverige) som har under 20 smittede pr 100.000 innbyggere.

Gjest Blondie65
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fra 15. juli åpnes det for reiser til og fra alle land i EU/Schengen (og alle områder i Sverige) som har under 20 smittede pr 100.000 innbyggere.

Kilde?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Blondie65 skrev:

Kilde?

En fugl som hvisket meg det i øret.

Gjest Blondie65
Skrevet

En fugl som hvisket meg det i øret.

Altså verdiløst sludder.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Altså verdiløst sludder.

Fuglen hvisket at den norske regjeringen kommer til å følge etter Danmarks modell som innføres der den 27. juni.

Modellen sier at grensene til EU/Schengen-land åpnes opp for inn/utreise når smitten går under 20 stk pr 100.000 innbyggere i et land.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke bot før du bryter karantenen. Jeg tenker det blir en avveining i forhold til livssituasjon og hvordan/hvor man bor.

Anonymkode: 401cd...850

Men.. hvem følger opp dette? Om jeg drar til Sverige, sier det ikke til noen og hadde fortsatt som vanlig når jeg kom hjem igjen, dvs uten karantene.

Nå har jeg forøvrig ingen planer om å dra til Sverige bare så det er sagt.

Anonymkode: 34ba9...3ea

AnonymBruker
Skrevet

Men.. hvem følger opp dette? Om jeg drar til Sverige, sier det ikke til noen og hadde fortsatt som vanlig når jeg kom hjem igjen, dvs uten karantene.

Nå har jeg forøvrig ingen planer om å dra til Sverige bare så det er sagt.

Anonymkode: 34ba9...3ea

Ingen følger det opp.

Men hvis en nabo, bekjent, arbeidsgiver e.l. vet at du har vært i Sverige og ser at du bryter karantenen kan vedkommende tyste til politiet, og da kan du få bot.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skal man på harryhandel er det altså lurt å ta med bæreposer fra en norsk butikk slik at man ikke blir avslørt av naboer når man bærer varene inn fra bilen 🙂 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal man på harryhandel er det altså lurt å ta med bæreposer fra en norsk butikk slik at man ikke blir avslørt av naboer når man bærer varene inn fra bilen 🙂 

Og vær forberedt på å måtte flytte, om du/dere bringer Covid-19 til bygda.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og vær forberedt på å måtte flytte, om du/dere bringer Covid-19 til bygda.

Det går fint.

Er jo bare rundt 40 av 100.000 mennesker som er smittet i Sverige. Skal litt til før man treffer på akkurat en av disse 40 på Nordby Shoppingsenter. Der er det også stort sett bare nordmenn...

Tror det gir større smitterisiko å feste og drikke seg dritings på utesteder i Oslo til klokka 3 på natta. Og det er lov ifølge myndighetene.

• Liker 8
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja for det viktigste er å få handlet og så drite i alt av smittevern? Ikke så nøye om dere sprer korona rundt og riskikerer å drepe noen nei. Eller er med på å øke smitten slik at vi får mer nedstenging og mye strengere tiltak igjen.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går fint.

Er jo bare rundt 40 av 100.000 mennesker som er smittet i Sverige. Skal litt til før man treffer på akkurat en av disse 40 på Nordby Shoppingsenter. Der er det også stort sett bare nordmenn...

Tror det gir større smitterisiko å feste og drikke seg dritings på utesteder i Oslo til klokka 3 på natta. Og det er lov ifølge myndighetene.

Hva du tror er jo ikke fundert på fakta. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går fint.

Det holder at du treffer på en eneste superspreder av en partysvenske.

• Liker 5
  • Opprett ny...