Gå til innhold

Økonomiske problemer. Slutter som student, må finne jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student i mamma permisjon frem til oktober. Jeg søkte foreldrestipend, men fikk også beskjed om at jeg har fått utbetalt for mye selvom de gikk binn å hentet opplysninger i januar da søknaden min ble innvilget. 54 000 i gjeld sto det i dag. Blir kvalm. Er alene med en på noen år og en baby. Farbidrag krever jeg ikke utenom halvparten til barnehageregningen men den er kun på 1600 kr. Alt i alt overfører han 800 i mnd. Jeg skal klare meg alene.. Men nå må jeg droppe ut av studie. Både fordi jeg har skjønt at det er for vanskelig og jeg har mistet interessen over lærerstudie. Jeg har tenkt på å jobbe i helse i flere år. Ble uplanlagt gravid med nr 1,og fullførte 3 året. Etter det har jeg vært hjemme, først på sosial og engangsstønad, så kontantstøtte, så lånekassen. 

Lånekassen skal utbetale (runder opp) 10 000 i august, 8000 i september og 3000 i oktober. Det klarer jeg ikke å leve på. Etter oktober er det ingenting før januar igjen, da er det plutselig en sum på 29 000... Ble så forbanna når jeg så vedtaket. Skulle hatt 20 000 i august osv men de har endret det gamle vedtaket. 

 

Såå... Jeg ønsker å jobbe som hjelper pleier, men hvor fort og lett er det å finne sånn jobb? Hvordan finner man den? Finner bare utlyste til fagarbeidere og sykepleiere... 

Jeg lurer også på klokkeslett man pleier å ha skift på? Avhengig av barnevakt så jeg får kun jobbet i helger og natt eventuelt om jeg er hjemme til kl 6, da besteforeldre er i jobb... 

 

Anonymkode: 8b86d...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har et barn i barnehage og et hjemme da hun ikke får barnehageplass enda.. 

Anonymkode: 8b86d...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev: