Gå til innhold

Briller som skiftet farge, harry?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bruker briller og har lenge tenkt på å kjøpe meg nye solbriller. Det paret jeg har er det 2 styrker siden jeg kunne bruke.

Men så tenker jeg det egentlig hadde vært praktisk å kjøpe et par som skifter farge etter hvor mye sol/lys det er. Som når jeg kjører i tunneler forsvinner de mørke glassene etterhvert, og blir mørke igjen når jeg kommer ut.

Men jeg er redd det er litt harry. Jeg hadde sånne briller på videregående, og ble litt mobbet for det.

Men jeg har veldig lyst på et par Ray-Bans clubmaster med slike glass.  Men er redd folk flest syns det er fryktelig harry. 😳

Anonymkode: 11469...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker du det selv, kjør på. Spiller vel ingen rolle hva andre mener ( det er Harry det )

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke bry deg om hva andre syns om deg, eller hva du har på. Bruk hva du vil👍🏽 

Anonymkode: 96114...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjør på. Det er bare harry hvis du er en harry person sånn ellers.

Anonymkode: e7d32...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker selv briller og syns det virker praktisk, men jeg syns det er harry og velger derfor å ikke ha det

Anonymkode: 8b475...f10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei jeg syns ikke det er harry - men vær obs på at glassene bruker litt tid på å lysne igjen så det kan bli mørkt i tunneler 😉 

Anonymkode: 5af63...1f5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mamma sleit med Sine sånne i tunneler da hun hadde sånne. de rakk ikke bli lysere på så kort tid. 

Anonymkode: e02cc...305

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er harry med det? 

Slike fargeskiftende glass kan være veldig praktiske, men det er to problemer med slike glass.

Det tar for lang tid før de skifter farge, og de har ikke uv-beskyttelse, og beskytter derfor ikke øynene slik solbriller gjør. 

Min mor fikk klar beskjed fra øyelegen om at hun måtte ha egne solbriller med uv-beskyttelse i tillegg til brillene med fargeskiftende glass.

Anonymkode: 90df8...b87

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å bry deg om hva andre tenker, og gå i det du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker progressive briller til daglig, og jeg har ett par som "blir til solbriller".  Jeg har valgt å ikke bruke glass som blir veldig mørke (mange kaller det cafèbriller), men de hjelper slik at jeg slipper å gå og myse så fort sola stikker frem. Veldig fornøyd med dem :) 

Anonymkode: 37f98...6ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er harry med det? 

Slike fargeskiftende glass kan være veldig praktiske, men det er to problemer med slike glass.

Det tar for lang tid før de skifter farge, og de har ikke uv-beskyttelse, og beskytter derfor ikke øynene slik solbriller gjør. 

Min mor fikk klar beskjed fra øyelegen om at hun måtte ha egne solbriller med uv-beskyttelse i tillegg til brillene med fargeskiftende glass.

Jeg syns bare det er litt harry kanskje fordi jeg fikk så mye negative kommentarer på det sist jeg hadde slike.  Men da var jeg da 17 år omgitt av andre 16-19 åringer. Er kanskje veldig harry når man er så ung.

De jeg har funnet kan du få en ekstra glassbehandling som blant annet gir uv-beskyttelse. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Jeg syns bare det er litt harry kanskje fordi jeg fikk så mye negative kommentarer på det sist jeg hadde slike.  Men da var jeg da 17 år omgitt av andre 16-19 åringer. Er kanskje veldig harry når man er så ung.

De jeg har funnet kan du få en ekstra glassbehandling som blant annet gir uv-beskyttelse. 😁

Alt man ikke trenger selv er harry når man er tenåring :ler:

Så bra at de har fått glass med uv-beskyttelse, da blir de mer praktiske.  Da er det bare opp til deg å finne ut om de dekker dine behov mtp bilkjøring osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sånne briller, kjøpte dem i fjor og de har UV-beskyttelse ja. Men jeg tror ikke de er spesielt egnet til bilkjøring, til det skifter de farge for sent, dessuten blir de ikke ordentlig mørke pga det er UV-filter i bilruta. Synes generelt at de ikke blir mørke nok om sommeren, så bruker en del linser og vanlige solbriller i stedet.

Anonymkode: 65ed3...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når jeg må kjøre med briller, bruker jeg «clip-on»-solbriller. Da flipper jeg bare opp om jeg trenger lys, og ned om jeg trenger solbriller 😅 kjøpte slike på Brilleland hvor de klippet til glassene slik at de passet på brillene mine. Mener å huske jeg betalte ca 100 kr for det. Synes forøvrig ikke det er harry med slike briller du nevner, men som andre sier, tar det litt tid før glassene tilpasser seg lyset.

https://www.24hshop.no/hjem-fritid/ovrigt-hjem-fritid/solbriller/clip-on-solglasogon-storlek-large?gclid=Cj0KCQjw0Mb3BRCaARIsAPSNGpVRwMFCc984UKTnYp5A_HERz_GxI9DGY6vw1Lmi9uIyOsq42ZxFoK8aAgVqEALw_wcB

Anonymkode: 35ba4...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...