AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 Hva kreves for å få blå resept på allergitabletter? Jeg fikk påvist gressallergi for ca 12 år siden av legen jeg hadde den gangen. Siden jeg bodde i byen på den tiden reagerte jeg lite på pollen og brukte ikke tabletter. For rundt ti år siden flyttet vi til en annen side av landet og da ble gressallergien min mer plagsom. Nå reagerer jeg fra mars-april til og med august. Legen min mener jeg ikke får allergitabletter på blå resept, for gresspollensesongen er på under tre måneder. Jeg får likevel både allerginesespray og allergiøyedråper på blå resept av samme lege. Er det noen regler som gjør at det er strengere å få tabletter på blå resept enn de andre medikamentene? Anonymkode: 5f853...7e1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #2 Skrevet 20. juni 2020 Kravet for blå resept er at man har en kronisk sykdom som krever behandling i minst tre måneder hvert år. Hvis du får allerginesespray og -øyedråper på blå resept på grunn av allergi, men ikke allergitabletter, må legen ha feiltolket reglene. Anonymkode: a85b6...f43 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kravet for blå resept er at man har en kronisk sykdom som krever behandling i minst tre måneder hvert år. Hvis du får allerginesespray og -øyedråper på blå resept på grunn av allergi, men ikke allergitabletter, må legen ha feiltolket reglene. Anonymkode: a85b6...f43 Takk for svar. Da skal jeg nevne det til legen min neste gang jeg er der og høre hva hun sier. Anonymkode: 5f853...7e1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå