Gå til innhold

Helgetur til Danmark går fint

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Danmark har en regel om at man må ha bestilt 6 overnattinger for å slippe inn i landet.

Det man gjør er å booke 6 netter, og så avbestiller man de 4 siste etter at man har kommet inn i Danmark.

Ingen sjekker at man har avbestilt og ingen sjekker noe som helst når man reiser ut av Danmark.

God tur!

Anonymkode: 02fea...a55

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg hadde tatt sjansen, håper heller de opphever den særdanske regelen ganske snart. 

Anonymkode: 96bac...1b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke jeg hadde tatt sjansen, håper heller de opphever den særdanske regelen ganske snart. 

Går garantert bra. Mange har allerede brukt metoden med stort hell:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/XgPlRx/hoteller-faar-avbestillinger-paa-ankomstdagen-vil-bare-ha-papirer-for-aa-komme-inn-i-danmark

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"– Som dansker så forstår vi rett og slett ingen ting av restriksjonene."

Nei, det er de ikke alene om... Synes det er på høy tid at Europa samordner seg, så det er smittetall og ingenting annet som ligger til grunn for restriksjoner. Helt håpløst med ulike regler mellom hvert land selv med noenlunde lik smittesituasjon.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Folks ansvarsløshet og aktiv omgåelse av det som er anbefalt oss alle, trigger noe negativt i meg. 👎 

Anonymkode: 431ea...4c5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folks ansvarsløshet og aktiv omgåelse av det som er anbefalt oss alle, trigger noe negativt i meg. 👎 

Hvordan gir 2 netter i Danmark mer smitte enn 6 netter?

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg følger personlig alle regler, med varierende entusiasme. Men jeg tror det er viktig at man kommer med regler som gir mening, som folk forstår og respekterer. Virker reglene for meningsløse vil folk bryte dem etter hvert. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kommer flere turister som legger igjen mindre penger hver.

Anonymkode: ef1f3...210

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer flere turister som legger igjen mindre penger hver.

Ja, men da blir vel totalsummen omtrent den samme  enten det gjelder penger eller smitte?

Anonymkode: 64668...53f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

"– Som dansker så forstår vi rett og slett ingen ting av restriksjonene."

Nei, det er de ikke alene om... Synes det er på høy tid at Europa samordner seg, så det er smittetall og ingenting annet som ligger til grunn for restriksjoner. Helt håpløst med ulike regler mellom hvert land selv med noenlunde lik smittesituasjon.

Europa er relativt samordnet med unntak av  Norge. 

Anonymkode: cb46e...b4f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva norske politikere har skjønt som resten av Europa ikke har skjønt?

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er danske myndigheter som har innført denne regelen, du får spørre dem. 

Men en annen ting med dette er at danske turistbedrifter sliter også med å holde hodet over vannet, og har fått en økonomisk forutsigbarhet med regelen. At ego-nordmenn avbestiller fire netter og i tillegg synes de er smarte som gjør det, det synes jeg er skikkelig bånn i bøtta.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, og Danmark. Selv om de har åpnet mer opp, har de fortsatt disse underlige seks dagene. Har ikke hørt om noe tilsvarende andre steder. 

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis det kommer 3 personer som er 2 netter i stedet for 1 som er 6 netter blir det tre ganger så mange personer som kan ta med seg smitte.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis det kommer 3 personer som er 2 netter i stedet for 1 som er 6 netter blir det tre ganger så mange personer som kan ta med seg smitte.

Mens den ene som blir seks netter har tre ganger så lang tid på seg på å spre smitten til mange flere. Alt forutsetter selvsagt at noen av dem har smitten i utgangspunktet, noe de færreste har. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Mens den ene som blir seks netter har tre ganger så lang tid på seg på å spre smitten til mange flere. Alt forutsetter selvsagt at noen av dem har smitten i utgangspunktet, noe de færreste har. 

Personen møter mye av det samme personalet hver dag, vil sannsynligvis få symptomer i løpet av perioden og kan dermed isoleres, det er større sjanse for at danske myndigheter får opplysning om den smittede personen siden symptomene kommer i Danmark, og det er lettere å spore opp en gjest enn 3 hvis personalet har blitt smittet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Personen møter mye av det samme personalet hver dag, vil sannsynligvis få symptomer i løpet av perioden og kan dermed isoleres, det er større sjanse for at danske myndigheter får opplysning om den smittede personen siden symptomene kommer i Danmark, og det er lettere å spore opp en gjest enn 3 hvis personalet har blitt smittet.

Personalet? Man sitter jo ikke på samme sted en hel uke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det nok dessuten også meget få enslige som kommer til å reise ned og bli en uke for seg selv. De fleste som reiser i første omgang blir nok barnefamilier. Mens hvis de åpner for kortere reiser blir det mer enslige og par. Så ikke gitt at det kommer færre mennesker som reglene er i dag. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hva med å lage en generell tråd med tips om hvordan smittevernregler kan omgås? Eller kanskje ganske enkelt forholde seg til de til enhver til gjeldende regler/råd, selv om de ikke passer deg så bra akkurat nå? Jeg satser på det siste, og jeg håper flere gjør det samme.

Endret av Fredelig
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Fredelig skrev:

Hva med å lage en generell tråd med tips om hvordan smittevernregler kan omgås? Eller kanskje ganske enkelt forholde seg til de til enhver til gjeldende regler/råd, selv om de ikke passer deg så bra akkurat nå? Jeg satser på det siste, og jeg håper flere gjør det samme.

Den dagen regjeringen sluttet å følge faglige råd sluttet jeg å følge regjeringens råd.

Råd må være forståelige og ikke basere seg på en urasjonell frykt...

• Liker 2
  • Opprett ny...