Gå til innhold

Skrevet ut etter overdose

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok overdose for en tid tilbake og ønsket ikke overføring og videre innleggelse på psykiatrisk, etter å ha bli skrevet ut fra somatisk avdeling. 

Du som har erfaring med det samme. Dro du hjem etter gjenoppliving/ avgiftning/ observasjon eller ble du tvangsinnlagt/ frivillig innlagt på psykiatrisk i etterkant? 

Anonymkode: 2db61...6eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri blitt tvangsinnlagt pga det, men har blitt frivillig innlagt. Sist gang dro jeg hjem, men måtte ha samtale med vakthavende på psyk før jeg fikk dra. 

Anonymkode: 9d312...455

AnonymBruker
Skrevet

Ble skrevet ut så fort det var forsvarlig. De koblet på AAT, som var der en stund.

Anonymkode: ff403...163

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ble skrevet ut så fort det var forsvarlig. De koblet på AAT, som var der en stund.

Så fort det var forsvarlig fysisk, altså. Lå kun på somatikken.

Skrevet

Har dratt hjem et par ganger når det ikke var så alvorlig og det var mer et øyeblikk av impuls/selvskading, men har også blitt innlagt. De to gangene jeg så vidt har overlevd så har jeg blitt innlagt. Jeg har sagt ja til frivillig for det hadde blitt tvang hvis jeg sa nei. 

Skrevet

Er mange år siden sist jeg var så syk, men overdoser gjentok seg og det jeg var innom alt fra tvang, frivillig og å dra hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Å ta overdose er ikke det samme som at man har tatt et reelt selvmordsforsøk.. for noen kan overdoser være mer en selvskadingsmetode eller en metode for å vise andre hvor ille man har det.

Dvs så skal i utgangspunktet helsevesenet ikke støtte opp under sånne handlinger.

Anonymkode: 4b23f...1c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har blitt frivillig innlagt, tvangsinnlagt og fått dra hjem. 

Anonymkode: a13a0...308

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ta overdose er ikke det samme som at man har tatt et reelt selvmordsforsøk.. for noen kan overdoser være mer en selvskadingsmetode eller en metode for å vise andre hvor ille man har det.

Dvs så skal i utgangspunktet helsevesenet ikke støtte opp under sånne handlinger.

Ts her: jeg fikk beskjed fra noen i hodet mitt om å gjøre det jeg gjorde, men benektet alt under samtale med psykiater.

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her: jeg fikk beskjed fra noen i hodet mitt om å gjøre det jeg gjorde, men benektet alt under samtale med psykiater.

Hvorfor benektet du alt ?

Anonymkode: c3329...d31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan endte du opp på sykehus?

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan endte du opp på sykehus?

Ble funnet av en voksen jeg bor med som kom tidligere hjem enn vanlig... 

jeg benektet alt fordi jeg ikke ville vise hva det er med meg..

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ble funnet av en voksen jeg bor med som kom tidligere hjem enn vanlig... 

jeg benektet alt fordi jeg ikke ville vise hva det er med meg..

Men var det en dødelig dose du hadde tatt eller var det bare medisiner som gjorde deg søvnig?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men var det en dødelig dose du hadde tatt eller var det bare medisiner som gjorde deg søvnig?

Vet ikke, kan ikke gjøre rede for hva eller hvor mye av det som var i huset jeg tok. (Mye tilgjengelig i huset).  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...