AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 Noen som vet om man kan gi tips om noen man kjenner/ vet oppholder seg ulovlig i Norge etter frist å forlate landet? Vil de utvise personen? Anonymkode: f43a9...9dc 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #2 Skrevet 20. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om man kan gi tips om noen man kjenner/ vet oppholder seg ulovlig i Norge etter frist å forlate landet? Vil de utvise personen? Anonymkode: f43a9...9dc Du bør ikke tyste, det er ikke din jobb! Anonymkode: c4015...4f7 6
newman01 Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Du bør ikke tyste, det er ikke din jobb! Anonymkode: c4015...4f7 Hvem sin jobb er det da? Finner ikke studieretningen i katalogen til NTNU eller OsloMet, så litt usikker på hvilket studie man må ta 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #4 Skrevet 20. juni 2020 1 minutt siden, newman01 skrev: Hvem sin jobb er det da? Finner ikke studieretningen i katalogen til NTNU eller OsloMet, så litt usikker på hvilket studie man må ta Du virker bare smålig. Anonymkode: 33feb...397 2
Knirke Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 22 hours ago, AnonymBruker said: Noen som vet om man kan gi tips om noen man kjenner/ vet oppholder seg ulovlig i Norge etter frist å forlate landet? Vil de utvise personen? Anonymkode: f43a9...9dc Jeg vil tro UDI har kontroll på personen, hvis vedkommende har fått en frist for å forlate landet. Politiet spaner på dem, og utfører razziaer der de plukker opp alle kjente som har ignorert fristen, legger dem i håndjern og kjører dem rett til ventende fly. Det tas fingeravtrykk av dem sånn at de aldri får komme lovlig inn i landet igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 2 hours ago, Knirke said: Jeg vil tro UDI har kontroll på personen, hvis vedkommende har fått en frist for å forlate landet. Politiet spaner på dem, og utfører razziaer der de plukker opp alle kjente som har ignorert fristen, legger dem i håndjern og kjører dem rett til ventende fly. Det tas fingeravtrykk av dem sånn at de aldri får komme lovlig inn i landet igjen. Hvordan vet du dette? Anonymkode: f43a9...9dc
Myrmica Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 Google er din venn https://www.udi.no/kontakt-oss/annen-kontaktinformasjon/tips-til-udi/ Om man bør gjøre det er en annen sak... 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #8 Skrevet 21. juni 2020 On 6/20/2020 at 12:24 PM, AnonymBruker said: Du bør ikke tyste, det er ikke din jobb! Anonymkode: c4015...4f7 Vi lever i et demokratisk land der vi har valgt politikerene som lager lovene, ikke et diktatur som lager undertrykkende lover for å beholde makten. Det er destruktivt for samfunnet og velferdsstaten hvis alle mener det er andres ansvar å sørge for at de lovene overholdes. Frykt for å melde ifra om ulovligheter går igjen i alle samfunn der kriminelle klarer å ta overhånd. Anonymkode: 6d99e...37e 2
Knirke Skrevet 22. juni 2020 #9 Skrevet 22. juni 2020 21 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan vet du dette? Anonymkode: f43a9...9dc Hvorfor skriver du under AnonymBruker?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #10 Skrevet 22. juni 2020 2 hours ago, Knirke said: Hvorfor skriver du under AnonymBruker? Hvorfor svarte du ikke på spørsmålet? Anonymkode: 6d99e...37e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #11 Skrevet 22. juni 2020 On 6/20/2020 at 8:54 AM, AnonymBruker said: Noen som vet om man kan gi tips om noen man kjenner/ vet oppholder seg ulovlig i Norge etter frist å forlate landet? Vil de utvise personen? Anonymkode: f43a9...9dc On 6/20/2020 at 12:24 PM, AnonymBruker said: Du bør ikke tyste, det er ikke din jobb! Anonymkode: c4015...4f7 Vi lever ikke i stasi-øst tyslkand. Om du har tror på noe, si det offentlig og ta ansvar for hva du påstår. Anonymkode: 45995...867
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #12 Skrevet 22. juni 2020 NB: Etter Corona gjelder (midlertidig) ikke vanlige regler for opphold. Utlendinger som lovlig befant seg i Norge da vi stengte ned er ikke her ulovlig nå selv om fristen har gått ut. Jeg vet dette fordi min utenlandske samboer flyttet hit bare uker før Corona "traff landet", og avtalen hans med politiet for innvilging av arbeidstillatelse ble avlyst fordi publikumstjenesten stengte. Jeg snakket med dem på telefonen (og de har i ettertid skrevet det på nettsidene) fordi vi naturlig nok var bekymret for hva vi skulle gjøre nå. De sa at vi kunne ta det helt med ro, når det er mulig å få innvilget time hos dem igjen (men slike saker prioriteres ikke foreløpig) vil han få en ny frist fra arbeidstillatelse er gitt. Lang historie kort: Selv om du tror du mener at noen oppholder seg i landet ulovlig, KAN det være at de, som samboeren min, ikke gjør det. Anonymkode: 69358...e83
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #13 Skrevet 22. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: NB: Etter Corona gjelder (midlertidig) ikke vanlige regler for opphold. Utlendinger som lovlig befant seg i Norge da vi stengte ned er ikke her ulovlig nå selv om fristen har gått ut. Jeg vet dette fordi min utenlandske samboer flyttet hit bare uker før Corona "traff landet", og avtalen hans med politiet for innvilging av arbeidstillatelse ble avlyst fordi publikumstjenesten stengte. Jeg snakket med dem på telefonen (og de har i ettertid skrevet det på nettsidene) fordi vi naturlig nok var bekymret for hva vi skulle gjøre nå. De sa at vi kunne ta det helt med ro, når det er mulig å få innvilget time hos dem igjen (men slike saker prioriteres ikke foreløpig) vil han få en ny frist fra arbeidstillatelse er gitt. Lang historie kort: Selv om du tror du mener at noen oppholder seg i landet ulovlig, KAN det være at de, som samboeren min, ikke gjør det. Anonymkode: 69358...e83 Jeg har sett dokumentet på hvor det står han må forlate landet innen 3 måneder. Som er over dato nå. Dette skjedde i korona tiden fordi de kunne ikke beholde alle på utvisnings stedet der de sender folk ut av landet (pga korona) Anonymkode: f43a9...9dc
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #14 Skrevet 22. juni 2020 På 21.6.2020 den 7.48, Knirke skrev: Jeg vil tro UDI har kontroll på personen, hvis vedkommende har fått en frist for å forlate landet. Politiet spaner på dem, og utfører razziaer der de plukker opp alle kjente som har ignorert fristen, legger dem i håndjern og kjører dem rett til ventende fly. Det tas fingeravtrykk av dem sånn at de aldri får komme lovlig inn i landet igjen. Hahaha, you wish! Hadde dette vært tilfellet hadde vi ikke hatt noen i her i landet som oppholder seg ulovlig. Det har vi selvfølgelig. Dessverre. Anonymkode: 5622a...287 1
Knirke Skrevet 23. juni 2020 #15 Skrevet 23. juni 2020 17 hours ago, AnonymBruker said: Hahaha, you wish! Hadde dette vært tilfellet hadde vi ikke hatt noen i her i landet som oppholder seg ulovlig. Det har vi selvfølgelig. Dessverre. Anonymkode: 5622a...287 Eh, nei.... Det kommer mange inn over grensen som ikke er registrert noen steder. De jeg snakker om er de som har søkt om asyl og fått avslag. Når personen har fått en frist for å forlate landet blir han kastet ut med tvang hvis han ikke overholder den.
Knirke Skrevet 23. juni 2020 #16 Skrevet 23. juni 2020 22 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor svarte du ikke på spørsmålet? Anonymkode: 6d99e...37e Hvorfor skal jeg legge ut om mitt privatliv til anonyme brukere?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå