Gå til innhold

Influensa er farligere enn Covid-19

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hittil har 462.691 mennesker dødd av Covid-19.

Opptil 650.000 mennesker dør av vanlig influensa hvert eneste år. Og det til tross for at mange vaksineres mot influensa.

= Influensa er farligere enn Covid-19.

I 2020, i følge worldOmeters.info, er 6.077.200 døde av "communicable disease deaths". Det har dødd 3.558.300 barn i 2020 under 5 år pga feilernæring og mangel på helt simple vaksiner, som vaksine mot meslinger. Det er over 3 millioner flere enn antall døde av korona.

789.900 har dødd av HIV/AIDS. 459.000 har dødd av Malaria. 502 000 har tatt sitt eget liv i 2020, mange i den vestlige verden.

Det virker nesten som at koronaoffer, ofte svært gamle og syke mennesker, er mye mer verdt enn andre mennesker som dør av helt andre årsaker. Hvorfor??

Jeg er drittlei av oppmerksomheten koronaen fortsatt får. Skremselspropagandaen fra myndighetene i mars/april. Fase 1, fase 2, fase 3 osv.. Hvor er vi nå? I fase 1? Fase 3 skulle jo for F. komme i mai? 150 000 nordmenn kunne dø av viruset i 2020? Hallo?

Det siste som irriterer meg er breddeidretten. At barn ikke får spille fotballkamper før 1. september. Vi har åpnet skoler og barnehager, tillatt kontakt i idrett osv uten negative smittetall, men ikke innenlands turneringer og kamper som danskene.

"Folkehelseinstituttet"? Trodde at poenget for instituttet bl.a. var å bidra til idrett og fysisk aktivitet for barn og unge av folkehelsegrunner, og ikke bidra til frafall i barneidretten ved at barn i stedet for fotball låser seg inn på datarom til fedme og latskap.

Alt på grunn av hysteri....

Endret av Krantz95
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld, men har du barn? Jeg har barn og de har organiserte treninger igjen, både i hall og ute. Og siden det var koronastengt en periode, skal de trene hele jævla sommeren (for det blir så mange som blir hjemme). Det har da ikke vært noe problem å ikke spille kamp, det er bare befriende å slippe. Å bruke folkehelsen som argument blir for tynt. De trener da uansett. Og de som er på datarommet er der uansett. Dårlige foreldre finnes uavhengig av korona.

Influensa og korona kan ikke sammenlignes. Den diskusjonen gidder jeg rett og slett ikke å ta med deg. Jeg håper du følger retningslinjene uansett.

Anonymkode: 8f874...228

• Liker 4
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Influensa og korona kan ikke sammenlignes. Den diskusjonen gidder jeg rett og slett ikke å ta med deg. Jeg håper du følger retningslinjene uansett.

For at Covid-19 skal bli mye værre enn influensa, så må den drepe minst 500.000 mennesker hvert eneste år i mange tiår fremover (influensa dreper opptil 650.000 hvert eneste år).

Tror du virkelig på at Covid-19 kommer til å drepe minst 10 millioner mennesker de neste 20 årene?

Endret av Krantz95
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Covid 19 pLandemien er et ledd i innføringen av FN’s nye verdensordning, hvor en av punktene på listen er å knekke økonomien.

Anonymkode: 1139f...34a

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Krantz95 skrev:

For at Covid-19 skal bli mye værre enn influensa, så må den drepe minst 500.000 mennesker hvert eneste år i mange tiår fremover (inlfuensa dreper opptil 650.000 hvert eneste år).

Tror du virkelig på at Covid-19 kommer til å drepe minst 10 millioner mennesker de neste 20 årene?

Fordi vi har retningslinjer, og fikk stanset utbredt spredning. Å snakke om de neste tyve årene er totalt usaklig, vi får nok en vaksine i det minste effektiv behandling. I mellomtiden gjør vi det riktige. Det forundrer meg at du ikke klarer å ta inn over deg hva som skjer i utlandet. Det som skjer nå ser man ikke hvert år, d a har kapasiteten vært en helt annen (som i begravelsesbyrå)... At du maler om dette er så utrolig kjedelig fordi du bommer så totalt og ikke tar til deg gode kommentarer som forklarer også hvorfor du har feil med tallene dine. Så det er håpløst å diskutere med deg. Du svarte meg ikke på spørsmål om du har barn, så antar at du har ikke peiling på hvor mye aktivitet barna har. Så du sitter å bare gjetter og fyrer deg opp over noe mer du ikke kan noe om. For å gi det et svar, her er det 6timer organisert trening, sykling hver vei, aktiv skoledag og aktiv fritid. Hvor mye bevegelse gjør du?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Krantz95 skrev:

Hittil har 462.691 mennesker dødd av Covid-19.

Opptil 650.000 mennesker dør av vanlig influensa hvert eneste år. Og det til tross for at mange vaksineres mot influensa.

= Influensa er farligere enn Covid-19.

Du brukes dødstall for et virus som har fått redusert spredning på grunn av nedstengning av de fleste land, med dødsfall for et virus som spres relativt fritt, synes du dette er forsvarlig ?

La meg illustrere, du har to seriemordere, du fanger den ene og setter han i fengsel, mens den andre går fritt i samfunnet og dreper folk. Så kan du si AHA seriemorderen vi satte i fengsel var jo ikke farlig for etter at vi satte han i fengsel har han ikke drept noen, vi burde ikke satt han i fengsel !! For et idiotisk fengselssystem !!

Problemet er, detter er ikke en fair sammenligning, og da får du ikke et fair svar

Anonymkode: ff330...07c

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Problemet er, detter er ikke en fair sammenligning, og da får du ikke et fair svar

Anonymkode: ff330...07c

Enig i at det ikke er en fair sammenligning.

Vi vaksinerer jo mot influensa, men enda så dreper influensaen flere enn Covid-19.

Hadde vi ikke vaksinert mot influensa, så hadde sikkert flere millioner dødd av influensa hvert eneste år.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så hvilken medisinsk utdannelse har du ?

Jeg mener jeg antar du har en, siden du er en slik ekspert.

Anonymkode: 0b77c...5d0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Herre gud. Hva er vitsen å diskutere med deg? Du gjentar deg selv til det kjedsommelige, men svarer ikke på spørsmål som kunne være interessant. Totalt ensporet, influensa blablabla. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ah, influensa igjen, du liker å vifte med en rød klut foran nesa til koromanevrotikerne skjønner jeg....:)
Men du har et poeng, det virker som om det bare er koronasykdom og -død som teller om dagen, all annen sykdom og død er tilsynelatende helt greit. Mange ser ut til å ha mistet alt av perspektiv ifm korona.
Men syns det blir litt feil å gi FHI skylda for alle sære tiltak som blir iverksatt. Det er tross alt ikke de, men regjeringen, som tar de endelige avgjørelsene, og så langt syns jeg FHI har stått for de mest nøkterne og realistiske vurderingene i koronasaken, iallfall hvis man leser deres egne rapporter og ikke det som blir slått opp med store overskrifter i VG.

Anonymkode: b1754...a45

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herre gud. Hva er vitsen å diskutere med deg? Du gjentar deg selv til det kjedsommelige, men svarer ikke på spørsmål som kunne være interessant. Totalt ensporet, influensa blablabla. 

Ja, jeg har hengt meg opp i influensa. Fordi altfor mange har hengt seg opp i at Covid-19 er så veldig farlig. Godt med litt motvekt mot alle hysterikerne 🙂 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Krantz95 skrev:

Ja, jeg har hengt meg opp i influensa. Fordi altfor mange har hengt seg opp i at Covid-19 er så veldig farlig. Godt med litt motvekt mot alle hysterikerne 🙂 

Så de som er uenige med deg er hysterikere? De aller færreste er hysterisk, men er enige i retningslinjene allikevel. Vi forstår godt at man kan ikke sleppe alle med en gang, så da satser man på å åpne opp det som holder økonomien i gang. Det er jo klokt. Her har det godt bedre enn forventet, og bedrifter sier de har klart seg kjempegodt. Til og med butikker som har slitt tidligere i konkurransen med kjøpesenter har fått et uventet oppsving. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ooookei, det har ikke skjedd mye nytt på koronaforumet. Det går på repeat som det også gjorde da jeg kikket innom her for flere uker siden. Noen har et veldig oppheng i saken. 

Anonymkode: f71a6...4e4

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så de som er uenige med deg er hysterikere? De aller færreste er hysterisk, men er enige i retningslinjene allikevel. Vi forstår godt at man kan ikke sleppe alle med en gang, så da satser man på å åpne opp det som holder økonomien i gang. Det er jo klokt. Her har det godt bedre enn forventet, og bedrifter sier de har klart seg kjempegodt. Til og med butikker som har slitt tidligere i konkurransen med kjøpesenter har fått et uventet oppsving. 

Veldig mange i Norge er veldig hysteriske. Bare det at Norge nå er det landet i Europa som har stengt seg selv mest inne er ganske så hysterisk.

Er viruset farligere for nordmenn enn for dansker?

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ooookei, det har ikke skjedd mye nytt på koronaforumet. Det går på repeat som det også gjorde da jeg kikket innom her for flere uker siden. Noen har et veldig oppheng i saken. 

Tok en pause på 1-2 uker, men da ble det faktisk opprettet en egen tråd om meg fordi mange savnet meg på koronaforumet.

Men tar nå en ny pause på en uke. Ses neste lørdag 🙂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker at du ikke svarer på hva slags medisinsk utdannelse du har.

Eller mangel på svar sier egentlig sitt.

Dermed er det ingen vits å ta noe a det du skriver alvorlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel så lenge regjeringen fortsetter å behandle oss som vi bor i et diktatur, så er deg vanskelig å ikke være opphengt i dette. Hele Norge gir f nå, det er jo ikke smitte i landet. Inge holder avstand, men det skjer ingen oppblomstring. Likevel fortsetter Erna og Høie og nekte barn å spille kamper, nekter de over 20 å trene vanlig om de driver lagidrett. Kulturlivet og idrettsNorge går konkurs fordi de ikke får lov til å ha tilskuere. 

Jeg er dritt lei av alt folk bare finner seg i!!  At folk bare finner seg i tiltak som det ikke er noen logikk i er helt uforståelig for meg.

Anonymkode: dded4...3c7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker at du ikke svarer på hva slags medisinsk utdannelse du har.

Eller mangel på svar sier egentlig sitt.

Dermed er det ingen vits å ta noe a det du skriver alvorlig.

La oss heller høre på Erna og Høie, for de har jo så mye medisinsk utdannelse.. de mente at de visste bedre enn FHI, og jeg regner med du tok alt det de sa alvorlig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror denne brukeren er en robot som er programmert til "influensa er farligere enn korona", "reis til Syden! Hurra!" "Norge driver med skremselspropaganda", "tiltakene er er farligere enn viruset". 🤖Så ensporet, gjentakende og unyansert er det. 

Anonymkode: 1a075...f31

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Krantz95 skrev:

Veldig mange i Norge er veldig hysteriske. Bare det at Norge nå er det landet i Europa som har stengt seg selv mest inne er ganske så hysterisk.

Er viruset farligere for nordmenn enn for dansker?

Og det er tydeligvis ikke så farlig for nordmenn som reiser til Danmark og møter folk fra hele Europa heller.

• Liker 2
  • Opprett ny...