Gå til innhold

Dehydrering og spiseforstyrrelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet om tegn på dehydrering? Kan det vises på blodprøver?  Har spiseforstyrrelse og klarer ikke å drikke det som er anbefalt og har nå fått utslett som kanskje er på grunn av lite væske. Og hvor går grensen for tvangsernærings vedtak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei! Jeg får lyst til å be deg om å drikke mye mer, men jeg skjønner at du ikke klarer det... Hodepine, slapphet og svimmelhet er vel de vanligste symptomene på dehydrering... Jeg kan dessverre ikke så mye om det ettersom jeg ikke er lege, men det hender at jeg blir dehydrert selv, og da er det disse symptomene jeg opplever... Om det kan vises på blodprøver, vet jeg ikke, men det står det sikkert noe om på nettet...

Endret av Banankaka04
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom blodet blir mer konsentrert når du er dehydrert vil enkelte blodprøver bli falsk forhøyet. Men man kan ikke konkludere med dehydrering kun ut fra blodprøver. Som den over nevner er det hodepine, slapphet og svimmelhet som er vanligst, i tillegg til tørre slimhinner, «slapp» hud og lavt blodtrykk. 

Det skal være fare for liv før du kan bli tvangsernært, dette er svært strengt. 

Anonymkode: 0306d...0e4

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
Skrevet
34 minutter siden, Cleo88 skrev:

Hei. Orker du spise saftis? Kanskje dumt forslag til en som har spiseforstyrrelser, men jeg synes selv det er lettere enn å drikke/spise andre ting :)

Så lenge det er uten sukker

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke du slutte med disse trådene og heller kontakte helsevesenet? De er jævlig triggende og ikke får du svar fra kvalifiserte folk. 

Anonymkode: c4b27...8ad

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du slutte med disse trådene og heller kontakte helsevesenet? De er jævlig triggende og ikke får du svar fra kvalifiserte folk. 

Anonymkode: c4b27...8ad

Er i behandlig men de tar meg ikke seriøst. Og må vente enda noen uker før behandlingen starter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...