Gå til innhold

Kan man bade i det man vil?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bade i hva du vil, men dessverre må du nok regne med noen stygge kommentarer. Jeg sier ikke dette for å skremme deg fra å gå på stranda, men for at du skal være forberedt. Jeg som går i bikini til tross for mine 169 kg og venninna mi som dekker til hele kroppen når hun bader, får omtrent akkurat like mange kommentarer på stranda og de er dessverre ikke av det hyggelige slaget. 

Ok jeg skulle skrive under boksen, men trykket på noe og nå får jeg det ikke til 😅 så sykt at mennesker skal kommentere andre negativt! Jeg håper dere begge greier å overse det og ikke la dere bli påvirket ❤️selvom jeg skjønner så utrolig godt at det kan være vanskelig.. Hvorfor kan man ikke velge sjøl hvordan man skal kle seg? Bikini? Flott! burkini? Flott! Shorts og t-skjorte? Flott. La folk nyte sjøen liksom.. 😅

Anonymkode: 157e4...ce2

5 timer siden, Lama_Drama skrev:

Ok, dette er greit. Så får meg vanlig tights og blomstrete tunika fra Cubus. Dette legger man vel neppe merke til. 

Haha huff 😂 litt upraktisk 

Jeg moderer kommentaren min for det der tror jeg faktisk du kan komme unna med, det kan være at folk tenker det er et stilvalg :) 

Anonymkode: 157e4...ce2

Ja den var veldig fin, og ganske diskret 😊 

Det går nok helt fint. Muslimer bader fult påkledt. Så lenge det er i havet gjør det ikke noe. Men jeg setter spørsmålstegn med dusjing og hygiene når de bader i basseng. Ser ikke for meg at de dusjet nakne og får vasket seg skikkelig. 

Ellers så selger de jo heldekkende badeklær som mange bruker hvis de er solbrente mm. 

https://www.aliexpress.com/i/32864350013.html

Anonymkode: 8dcf1...7f6

Ja basseng blir noe annet :)

Søkte på muslim swimwear da jeg skulle bestille selv for det var mye fint utvalg. Shorts blir for kort for meg, og bukse for langt, så da er sånn til knærne/leggen helt perfekt :)

5 timer siden, Viktualia skrev:

Hehe, jeg hadde akkurat tenkt til å komme med en link til aliexpress... med badetøy for muslimer. :)
https://www.aliexpress.com/w/wholesale-muslim-swimwear.html

Mitt poeng: det er veldig mye mer behagelig å bade i klær som er laget av «badetøystoff». Vanlige bomullsklær blir ganske tunge og meget innpåslitne når man kommer opp av vannet. Lyse farger kan også bli svært så gjennomsiktige. Sånn hvis poenget var å skjule seg litt.

ForøvrIg: la folk stirre. Enkelte glaner uansett. De aller fleste aksepterer forskjeller, og det kan være mange grunner til at men velger å dekke seg til på stranda, f.eks arr, ømfintlig hud osv.

Ja, vanlige bomullsklær blir litt slitsomt, jeg har prøvd! Også tørker det ikke så fort. Jeg søkte selv på muslim swimwear på ebay og det kom opp mye forskjellig og fint:)  

Altså, ja man skiller seg kanskje ut blant mange lettkledde kropper, og man blir nok lagt merke til, men så er det jeg da.. Som egentlig bare vil slippe å se min egen kropp og bare kose meg. Vi lever jo i 2020 og vi må akseptere at vi er forskjellige og har forskjellige utgangspunkt 😊

Skal du på stranda så kan du bade i jeans om du så vil. I bassenger kan det gjelde egne regler for hvert sted-

Anonymkode: ce321...fde

Jeans blir nok litt tungt 😂 og varmt 

Anonymkode: 3082f...9fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg bader så er det i badebukse. Tro meg kommentarene henger løst til hylekoret selv om du har trent kropp. Boler, kroppsfiksert tulling og du må ikke tro du er noe slenges villig vekk etter meg. Bryr meg veldig lite om det. Merker barna reagerer på det. Jeg lar være å ta diskusjonen mens de er sammen med meg. 

Er jeg alene pleier jeg å rusle bort til dem og spør hva som er problemet og sier at selv om jeg synes de er jævla stygge så kringkaster jeg det ikke ut til hele verden. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt at du var en fundamentalistisk muslim. Hvis du hadde droppet badehetta og bare badet i klær ville jeg bare tenkt at du gjorde det for moro. Da jeg var ung badet jeg både naken, i bikini og fullt påkledd, ut i fra setting og hva som falt meg inn (ikke naken på offentlig strand altså, men ofte toppløs - det var helt vanlig på 90-tallet da...)

Men, hvis greia er at du ikke vil vise kroppen din, og heller ikke ønsker oppmerksomhet, så er det jo en mye enklere løsning å heller dra til et sted du kan bade for deg selv, ikke en offentlig strand?

Anonymkode: 3a573...3ce

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Hvis jeg bader så er det i badebukse. Tro meg kommentarene henger løst til hylekoret selv om du har trent kropp. Boler, kroppsfiksert tulling og du må ikke tro du er noe slenges villig vekk etter meg. Bryr meg veldig lite om det. Merker barna reagerer på det. Jeg lar være å ta diskusjonen mens de er sammen med meg. 

Er jeg alene pleier jeg å rusle bort til dem og spør hva som er problemet og sier at selv om jeg synes de er jævla stygge så kringkaster jeg det ikke ut til hele verden. 

Så dårlig gjort! Jeg forstår virkelig ikke hvordan man kan ha seg til å slenge kommentarer til folk man ikke kjenner. At du tar igjen er helt på sin plass. 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tenkt at du var en fundamentalistisk muslim. Hvis du hadde droppet badehetta og bare badet i klær ville jeg bare tenkt at du gjorde det for moro. Da jeg var ung badet jeg både naken, i bikini og fullt påkledd, ut i fra setting og hva som falt meg inn (ikke naken på offentlig strand altså, men ofte toppløs - det var helt vanlig på 90-tallet da...)

Men, hvis greia er at du ikke vil vise kroppen din, og heller ikke ønsker oppmerksomhet, så er det jo en mye enklere løsning å heller dra til et sted du kan bade for deg selv, ikke en offentlig strand?

Anonymkode: 3a573...3ce

Jeg finner ikke noen steder, hadde jeg gjort det hadde jeg definitivt dratt dit, for jeg har ekstremt noia for folk.. Føler meg bare skikkelig ukomfortabel i små klær, utrygg rett og slett, og for min livsglede så lager jeg noen ting som gjør det lettere for meg da.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man kan bade i hva men vil.
Men jeg tror jeg heller ville ha valgt en slik retro badedrakt med lange ermer og bein

Eksempel:

https://www.temashop.no/blue-retro-bathing?gclid=CjwKCAjwxLH3BRApEiwAqX9arefucyxB0hDMUUH3yNujiwTPlkAcfCS_wttHiwaEzcTMX8PwPgJpuBoCrDsQAvD_BwE

Anonymkode: 4614a...731

Synes den var fin jeg 😅 

Men den er for menn da. 

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes den var fin jeg 😅 

Men den er for menn da. 

Jeg anser den som unisex, men fult mulig det bare er meg

Anonymkode: 4614a...731

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bade i akkurat hva du vil, men kan du ikke heller bade et sted det ikke er så mye folk? Jeg liker ikke å sprade rundt på stranda i badetøy, så jeg velger ofte litt ukjente badeplasser hvor jeg kan bade fra fjellet eller stige. Da legger jeg håndkleet mitt der jeg går ut i vannet, og så tar jeg det rundt meg og har det på bort dit jeg har resten av tingene mine.

Anonymkode: 9b7f6...0a3

Gjest theTitanic
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg vil ikke. Jeg føler meg ikke komfortabel å ha på så lite klær.

Er man ikke velkommen, mener du? 

Jo, men du kommer til å skille deg mye ut. Om du ikke vil noen skal se på deg så er tights, tunika og badehette virkelig ikke antrekket. 

Skrevet

Disse alternativene er litt artige (sikkert mulig å få i andre mønstre også) 

Bildet kan inneholde: 4 personer, folk som står

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, sofie777 skrev:

Disse alternativene er litt artige (sikkert mulig å få i andre mønstre også) 

Bildet kan inneholde: 4 personer, folk som står

De var fine! Jeg likte alle utenom den med singlet :) hvor fant du de? 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bade i akkurat hva du vil, men kan du ikke heller bade et sted det ikke er så mye folk? Jeg liker ikke å sprade rundt på stranda i badetøy, så jeg velger ofte litt ukjente badeplasser hvor jeg kan bade fra fjellet eller stige. Da legger jeg håndkleet mitt der jeg går ut i vannet, og så tar jeg det rundt meg og har det på bort dit jeg har resten av tingene mine.

Anonymkode: 9b7f6...0a3

Altså, hvis jeghadde visst om noen andre steder hadde jeg dratt dit. Vil jo ikke plage folk liksom.. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De var fine! Jeg likte alle utenom den med singlet hvor fant du de?  :)

Altså, hvis jeghadde visst om noen andre steder hadde jeg dratt dit. Vil jo ikke plage folk liksom.. 

Jeg fant dem i en gruppe jeg er med i på Facebook, men har også fått reklame for dem der. Det er bare å høyreklikke og søke etter dem, så finner du dem nok (er trøtt i dag, gidder ikke gjøre jobben for andre) :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, sofie777 skrev:

Jeg fant dem i en gruppe jeg er med i på Facebook, men har også fått reklame for dem der. Det er bare å høyreklikke og søke etter dem, så finner du dem nok (er trøtt i dag, gidder ikke gjøre jobben for andre) :)

Bruker telefon så vet ikke helt hvordan jeg gjør det. Navn på nettbutikk hadde vært hjelpsomt da, men bare glem d. 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Hæ? Sier folk sånn til deg på stranda? Hvor i landet er det egentlig? Har aldri opplevd kommentarer på stranda. Eller hørt noen si sånn til andre. Jeg bor i Oslo-området. Det eneste er vel at man får blikk. Men det gjelder om man er trent eller utrent. Folk glaner uansett.

Anonymkode: dc963...cac

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker telefon så vet ikke helt hvordan jeg gjør det. Navn på nettbutikk hadde vært hjelpsomt da, men bare glem d. 

https://modli.co/gl/swimwear.html

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, sofie777 skrev:

Søke etter hva da? Det var jo ikke til hjelp i det hele tatt. Kunne like spart deg bryderiet med å svare  😂

• Liker 1
Skrevet (endret)
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søke etter hva da? Det var jo ikke til hjelp i det hele tatt. Kunne like spart deg bryderiet med å svare  😂

Svaret kom senere. Takk for at du skriver det så pent!! Regner med at du ikke blir trøtt når du går på fjellet en hel dag!?

Endret av sofie777
  • Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man høyreklikker på et bilde vil det for de fleste komme opp et valg som sier noe i retning av «søk etter dette bildet i Google». Nyttig funksjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes badetøy som passer dine ønsker. Dessverre ikke i norge. Selv har jeg lyst på denne, men bestiller ikke pga toll. Derfor lar jeg heller være å bade. Håper dette kommer i Norske butikker. Jeg er ikke overvektig, jeg ønsker bare ikke å vise kroppen min.  Den beskytter forresten mot sol også :) 

23C1203D-DAB1-4133-8521-BE0EF9E25BFD.png

Anonymkode: b64af...08f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...