Gå til innhold

Frivillig singel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har noen det så vanskelig for å akseptere at det finnes mennesker som velger av egen fri vilje å være singel?

Anonymkode: af10d...baf

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi blir hjernevasker med hvordan vi skal leve, idyllen er jo mann, kone og barn. Kjøpe et hus man skal betale på i 20-30år, stampe i jobben til man er langt oppi 60åra.

Men så har du heldigvis noen som klarer å se hvor galt dette er, leve etter malen som systemet har bestemt. Er sel vi 40åra, skal aldri ha noe samboerskap eller få barn. Singlelivet passer meg perfekt, er nok av menn å ha sex med.

Ingen skal bestemme over mitt liv, er nok å være kuet av staten og arbeidslivet. All tid utenfor dette er MIN! 🙂 

Anonymkode: 4dfd6...f7e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke noe annerledes enn alt annet; alle som ønsker å leve utenfor normalen, blir dømt. 

Om man kler seg annerledes enn normen, velger å jobbe annerledes enn normen, har en annen religiøs tro enn normen, osv, så blir man dømt. Det er ikke noe spesielt og magisk med det å velge en annen sivilstatus enn normen. 

Anonymkode: 5c64c...b3c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De er sjalu fordi de tror selv at de ikke klarer seg alene. Da skal ikke andre ha gleden av å klare det heller. 

Anonymkode: e660c...aef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er sjalu fordi de tror selv at de ikke klarer seg alene. Da skal ikke andre ha gleden av å klare det heller. 

Anonymkode: e660c...aef

Søsteren min har alltid vert misunnelig på at jeg har vert singel å kunne gjøre som jeg ville 😂 da hun var forlova var hun fortsatt misunnelig på meg, fordi jeg kunne dra på alle studentfestene og fikk lov til å være ung og fri. Det er mye hun aldri får opplevd fordi hun har vert i et fast forhold siden hun var 20. Nå er hun 37 år og har 2 barn, og tror hun ikke angrer på det, men likevel er hun misunnelig på meg som er barnefri og singel, selv om jeg også tror hun ser litt ned på meg av samme grunn 😅 Uansett vet jeg at hennes livsstil ikke hadde vert noe for meg. 

Anonymkode: 6f9d6...7ec

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke vanskelig i det hele tatt.

Selv har jeg foretrukket å leve som singel mesteparten av livet så langt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er "frivillig" singel dvs at jeg er den som får tilbud om ff-opplegg men sjelden noe mer og de som vil mer har alltid et eller annet som gjør at jeg ikke ønsker.( her er det IKKE snakk om en liste med krav jeg har, men at de har issues på en eller annen måte feks egoistiske og overfladiske,kontrollerende/sjalu,agressive eller har diverse andre problemer jeg ikke orker å involvere meg i)

Har vært i 2 forhold totalt som egentlig ikke var noe bra i lengden så det har nok gjort at jeg kanskje ikke har det beste synet på hva et forhold er. Derfor så har det blitt slik at jeg tenker at det er bedre å være singel enn å være i et dårlig forhold eller bare få ff tilbud så jeg misliker egentlig ikke situasjonen min generelt sett.

Har vært singel noen år og det har på en måte blitt normen min og ikke noe jeg tenker over dvs jeg sitter ikke og drømmer om å finne den perfekte mannen eller hater meg selv for at jeg er singel. På disse årene har jeg såvidt prøvd dating, men oppdager at de greiene der ikke er lett for meg. Har tatt tips om å ikke gå etter de "kjekke", men oppdager at de mindre kjekke ikke er noe greiere å ha med å gjøre uansett da disse blir som regel kontrollerende. Dating skremmer meg og jeg føler jeg ikke "når opp" i dette spillet men uten at jeg føler meg dårlig for menn flest er jo helt ordinære så det blir på en måte ikke et tap eller at jeg føler meg underlegen, mer det at jeg føler at jeg må gi for mye/forandre meg selv kun for å bli godtatt av helt ordinære menn med litt for høye krav😅

Ergo så synes jeg det er helt ok å være singel selv om jeg av og til tenker det ville vært deilig med god sex(nei,ons er ikke god sex) bli holdt rundt,føle meg elsket og ha en jeg kan være der for.

Anonymkode: 180d0...36f

• Liker 3
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har noen det så vanskelig for å akseptere at det finnes mennesker som velger av egen fri vilje å være singel?

Hvem er det så har så vanskelig for å akseptere dette da? Har aldri opplevd det ovenfor noen i min familiekrets. Blir knapt kommentert en gang om man er singel eller gift. Forstår at mor/far en gang i livet håper på å får bli besteforeldre, men det er i en litt annen gate.

Så nei, tror det er ekstremt få som bryr seg om slik sivil status. Klart man skiller seg ut som singel i enkelte settinger, som store fester og bryllup når man kommer alene. Ut over det er singellivet ditt noe som veldig få andre bryr seg om. Dere sparker opp en dør som ble åpnet for 30 år siden minst !

AnonymBruker
Skrevet

De som maser om at man må finne en å ‘dele livet med’ gjør det fordi dem tror det er det beste for en. Det er jo godt ment, selv om det for oss som vil være singel blir fort masete. 

Det var jo slik før, at to sammen var bedre enn en alene. Men tidene har endret seg. 

Anonymkode: 776e3...026

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Antiviruset skrev:

Hvem er det så har så vanskelig for å akseptere dette da? Har aldri opplevd det ovenfor noen i min familiekrets. Blir knapt kommentert en gang om man er singel eller gift. Forstår at mor/far en gang i livet håper på å får bli besteforeldre, men det er i en litt annen gate.

Så nei, tror det er ekstremt få som bryr seg om slik sivil status. Klart man skiller seg ut som singel i enkelte settinger, som store fester og bryllup når man kommer alene. Ut over det er singellivet ditt noe som veldig få andre bryr seg om. Dere sparker opp en dør som ble åpnet for 30 år siden minst !

Du har aldri opplevd det = Derfor har det aldri skjedd.

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søsteren min har alltid vert misunnelig på at jeg har vert singel å kunne gjøre som jeg ville 😂 da hun var forlova var hun fortsatt misunnelig på meg, fordi jeg kunne dra på alle studentfestene og fikk lov til å være ung og fri. Det er mye hun aldri får opplevd fordi hun har vert i et fast forhold siden hun var 20. Nå er hun 37 år og har 2 barn, og tror hun ikke angrer på det, men likevel er hun misunnelig på meg som er barnefri og singel, selv om jeg også tror hun ser litt ned på meg av samme grunn 😅 Uansett vet jeg at hennes livsstil ikke hadde vert noe for meg. 

Anonymkode: 6f9d6...7ec

Tror det er du som er sjalu på henne jeg..

Anonymkode: cdb2b...cdb

AnonymBruker
Skrevet

Vi er nærmest programmert til å tro at vi må ha en partner. Vil man ikke det, er man bare løs, tror folk.

Å være frivillig singel betyr ikke at man vil ligge rundt. For noen av oss kan det være nettopp sex noen ikke ønsker, og derfor velger å være single. Syns det er viktig at folk forstår dette.

Anonymkode: 30a46...979

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...