Gå til innhold

Skjelvinger /essentiel tremor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

er det noen andre som sliter med skjelvinger i hele kroppen her? (Og bein som rister når man feks går trapper) Jeg har dette , men legen finner ikke årsak, har tatt masse blodprøver og mr av hodet. Konklusjonen er muligens essensiell tremor. Men da skal man vel ikke skjelve i hele kroppen? Noen med essensiell tremor som skjelver andre steder enn hender/hode her?

hadde satt pris på svar

Anonymkode: 7da59...338

AnonymBruker
Skrevet

Er MS helt utelukket?

Anonymkode: 87548...a76

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei,

Ja du kan i prinsippet skjelve over alt med ET. til å med føle en slags indre skjelving i kroppen. Jeg har det også i benene i f.eks trapper. les deg opp på Anterior pelvic tilt - øvelser på dette løste mitt problem. Har det også i hodet, kjeven, hender og nakke.

En lege vil ikke kunne tilby en magisk løsning annet enn en betablocker som f.eks propranolol. - jeg har avprøvd alt av medisiner og forslag de siste 12 årene fra utallige leger/nevrologer uten hell. Noen som har løst problemet helt ? så rop ut !:D 

Her er noen punkter som har hjulpet meg: 

1.Ikke drikk brus og koffeiinnholdig drikke ! Drikk bare vann 2-4liter om dagen 

2. Søvn! Fast rutine uansett om det er helg. +1-2timer er ok for min del.

3. Ikke drikk alkohol -  1 tur på byen = opp til 2 uker med skjelving for min del. 

4. Få nok sollys over dagen samt frisk luft + ta d-vitaminer - Ta sol 1-2 ganger i uka på vinteren!.

5. Ta tilskudd av B1, B6, B12 vitaminer.

6. Bruker Magnesium Sitrat for anspente muskler. 

7. spiser ikke Junkfood, mikromat og andre typer raskmat

8. Helst unngå alt av raske karbohydrater/sukker.

9. 30 min Yoga og pusteøvelser 3-4 ganger i uken.

Jeg kunne sikkert skrivd flere sider om hva JEG må gjøre for å holde symptomene i sjakk. 

TIl info: Jeg kan være symptomfri i perioder - Men med noen små feil kan det medføre at symptomene kommer tilbake. 

*Det som virker for meg vil kanskje ikke virke for deg.

• Liker 1
Skrevet

Ei venninne har det, hun skjelver i hele kroppen

Anonymkode: ac6de...cb3

Skrevet

Jeg sliter med dette. Musklene skjelver under anstrengelse. Men mest av alt så har jeg en indre, dyp skjelving når jeg hviler. Det varierer hvor jeg får den. Plutselig i arm. Plutselig i en fot. Kan få det i ansiktet. 

Jeg har ME.  

Anonymkode: 88f84...ee2

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med dette. Musklene skjelver under anstrengelse. Men mest av alt så har jeg en indre, dyp skjelving når jeg hviler. Det varierer hvor jeg får den. Plutselig i arm. Plutselig i en fot. Kan få det i ansiktet. 

Jeg har ME.  

Og her kommer ME-offerene.

Skrevet
16 minutter siden, Bikbokelsker skrev:

Og her kommer ME-offerene.

Jeg skjønner ikke...Hva er greia? Jeg har essensiell tremor, slik TS spør om, men er jeg ikke kvalifisert til å uttale meg fordi jeg har ME? 

• Liker 3
Skrevet

Sånn har jeg det og.

Dette er ganske nytt for meg, startet opp da jeg begynte på medisin. Har tenkt at det er en bivirkning av medeisin.

Men det føles som om jeg har melkesyre i beina hele tiden. Er litt skjelven på nevene og, men verst er det når jeg trener styrke der jeg føler at lår og legger kjennes som gelé og melkesyre   

Anonymkode: a27d6...e8e

Skrevet

Jeg har mye skjelving og kramper, men det er del av en ptsd-diagnose. Pnes-anfall heter det. 

Anonymkode: 65c6a...589

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...