AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #1 Skrevet 18. juni 2020 Jeg har en valp på 4 mnd som spiser alt han kommer over. Det er en liten pomeranien. Når jeg skal ta ut det han har i munnen så blir han så sint at han knurrer og glefser. Hva skal jeg gjøre? Jeg tar ut det han har i munnen og sier nei. Dette er så vanskelig. Har noen noe råd? Anonymkode: dd5cf...981
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #2 Skrevet 18. juni 2020 Meld deg på et lydighetskurs Anonymkode: 88689...7de 1
Brunhilde Skrevet 18. juni 2020 #3 Skrevet 18. juni 2020 Bytt det den har mot en godbit. Det er klart den ikke vil gi fra seg det den har når den ikke får noe for det, den skjønner jo ikke at du tar det fordi det er farlig. 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #4 Skrevet 18. juni 2020 Han vokter det han har tatt, og med god grunn siden han opplever at du tar fra han alt. Du må begynne å bytte ut tingen han har tatt mot noe skikkelig digg! Anonymkode: 0a0b4...e3a 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #5 Skrevet 18. juni 2020 Føler meg litt dum no siden jeg ikke har tenkt på det sånn 🙈 det er jo kjempe logisk. Dette skal jeg gjøre😊 Anonymkode: dd5cf...981 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #6 Skrevet 18. juni 2020 Det kan du gjøre som en lek også. Ha en leke, gi den til hunden. Bruk en annen leke, gjør den leken spennende, og ta vekk den andre når valpen ikke ser det. Bytt på lekene Anonymkode: 34159...067
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #7 Skrevet 18. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler meg litt dum no siden jeg ikke har tenkt på det sånn 🙈 det er jo kjempe logisk. Dette skal jeg gjøre😊 Anonymkode: dd5cf...981 Man blir aldri ferdig utlært 😅 håper det hjelper! Anonymkode: 0a0b4...e3a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #8 Skrevet 18. juni 2020 Ta en kikk på ‘fra bølle til bestevenn’ på NRK.no, var en hund som var slik der. Kanskje du får noen gode tips helt gratis 😊 Anonymkode: e3682...398
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #9 Skrevet 22. juni 2020 ❤️❤️ Føler med deg! Min lille på snart 4 mnd spiser ALT ute. Jeg får ta det utav munnen uten problem. Men det er ikke så gøy når han finner bæsj eller random lo og hårballer (aner ikke hva det er, er et gressjorde her uten dyr hvor det ser ut som noen tømmer loen fra vaskemaskinen😂) Han knurrer og glefser under lek, det var litt ekkelt først. Har vært rundt mange valper i alle år, og har faktisk ikke opplevd sånt før. Men nå har jeg lært meg mer om hundespråk og lek så jeg slapper helt av. Så lenge rumpa er i været så har han det gøy. Anonymkode: 9389a...5e8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #10 Skrevet 23. juni 2020 Bytteleken er kjempebra! Vi får hunden vår til å komme til oss med alt han har tatt fordi han vet han får noe bedre i bytte. Du kan også øve inn slipp. Du kan lære det inn ved at du har en leke, som du leker kjempeheftig med, og så når valpen tar leka, begynner du å leke heftig med en annen leke. Når valpen slipper den første, sier du "slipp", og så bytter dere sånn frem og tilbake, til hunden assosierer ordet "slipp" med "nå får jeg noe enda kulere". Om du ser hunden har noe den ikke bør, og du ikke har noe å bytte med der og da, kan dere sammen løpe for å finne noe. "ojojoj, nååå går vi og finner noe, kom og seeeee". Hunden vår drepte et lemen på fjelltur og slapp da vi sa slipp på ren autopilot. Anbefaler boka: Hverdagslydighet fra valp til voksen, der du får vite det meste om hvordan du kan løse ting! ' Og les også gjerne om dempende signaler, så du kan se hva hunden sier med hundespråk. Anonymkode: 5f21b...1d5 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå