Sokkar Skrevet 18. juni 2020 #1 Skrevet 18. juni 2020 Skal lage dressing, der det skal vere rå eggeplomme. Hvor lenge holder en slik dressing seg?
Brunhilde Skrevet 18. juni 2020 #2 Skrevet 18. juni 2020 Den ville jeg faktisk brukt samme dag som den ble laget.
applestories Skrevet 18. juni 2020 #3 Skrevet 18. juni 2020 Basert på min erfaring fra jobb på kjøkken, så går 3-4 dager helt fint. Muliges lenger også, men de ble alltid brukt opp før det. Gjerne i sveler eller pannekaker der blandingsforholdet ikke er så viktig.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #4 Skrevet 18. juni 2020 når jeg har laget hjemmelaget majones har jeg latt den stå i kjøleskap opp til en uke (men bruker som regel opp før det). mulig det er helt feil.. Anonymkode: dfb8e...888
Brunhilde Skrevet 19. juni 2020 #5 Skrevet 19. juni 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: når jeg har laget hjemmelaget majones har jeg latt den stå i kjøleskap opp til en uke (men bruker som regel opp før det). mulig det er helt feil.. Anonymkode: dfb8e...888 Det har du rett i, jeg lar jo aioli stå lenger enn en dag, jeg tenkte visst helt feil i forrige svar. Beklager! 😄 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #6 Skrevet 19. juni 2020 Kommer litt an på mengdeforholdet mellom olje og eggeplomme. Hjemmelaget majones skal kunne stå i to uker, selv pleier jeg ikke å la det gå mer enn en. Holder en knapp på 3-4 dager om du vil være på den sikre siden, og opptil en uke om du blir engstelig av tanken på holdbarhet. Anonymkode: f5481...83b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå