Gå til innhold

Fabel eller Storytel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor finnes best utvalg og variasjon av lydbøker? 

Jeg liker bøker av Sarah Jio, Jojo Moyes o.l. ‘Lett’ underholdning, altså.

Anonymkode: 0c38d...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes Fabel hadde for stort fokus på krim, og valgte derfor Storytel. Dessverre er det typisk norsk at «alle» liker krim så jeg gikk fort lei av Storytel også. Du får 14 dagers gratis prøveperiode (på begge tror jeg) så det er bare å prøve å se hva du liker. Jeg har abonnent på Audible nå og liker utvalget mye bedre! Men Audible krever at man liker å høre bøker på engelsk, også får man bare 1 bok i måneden. (Du kan ha Audible Escape i tillegg for en liten ekstra sum og få fri tilgang til et stort utvalg av kjærlighets-historier).  
 

Jeg tror det beste er å bytte mellom de ulike tilbyderne slik at du får nytt innhold med jevne mellomrom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker Audible. 

 

Anonymkode: c0e27...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Frihetsgudinnen skrev:

Jeg syntes Fabel hadde for stort fokus på krim, og valgte derfor Storytel. Dessverre er det typisk norsk at «alle» liker krim så jeg gikk fort lei av Storytel også. Du får 14 dagers gratis prøveperiode (på begge tror jeg) så det er bare å prøve å se hva du liker. Jeg har abonnent på Audible nå og liker utvalget mye bedre! Men Audible krever at man liker å høre bøker på engelsk, også får man bare 1 bok i måneden. (Du kan ha Audible Escape i tillegg for en liten ekstra sum og få fri tilgang til et stort utvalg av kjærlighets-historier).  
 

Jeg tror det beste er å bytte mellom de ulike tilbyderne slik at du får nytt innhold med jevne mellomrom. 

På Audible kan man også kjøpe tre credits til en billig penge. Typisk litt over 30$ mener jeg å huske. I tillegg til at man får to gratis audible original-bøker hver måned. 

Anonymkode: c0e27...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker Storytel. Syntes Fabel hadde dårlig utvalg, og det var vanskelig å finne noe jeg likte. Jeg liker ikke krim, men hører på omtrent alt mulig annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På Audible kan man også kjøpe tre credits til en billig penge. Typisk litt over 30$ mener jeg å huske. I tillegg til at man får to gratis audible original-bøker hver måned. 

Anonymkode: c0e27...c55

Ja. Takk og lov. En bok i mnd. er jo alt for lite😎Jeg har en tendens til å glemme de to gratis-bøkene. Er ofte ikke noe bra utvalg der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Frihetsgudinnen skrev:

Ja. Takk og lov. En bok i mnd. er jo alt for lite😎Jeg har en tendens til å glemme de to gratis-bøkene. Er ofte ikke noe bra utvalg der. 

Nei, enig, de original-bøkene er ofte ikke noe tess. Innimellom kommer det noe, men som oftest ikke. 

Anonymkode: c0e27...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spanderte på meg begge deler. Det er ting jeg liker og ikke liker ved begge appene og utvalgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Storytel og hørte meg igjennom alle Harry Hole- bøkene med Karin Fossum. Anbefaler "Elskede Poona" hvis du liker krim. Knallbra bok.

Anonymkode: 7413b...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Storytel, men synes det var for lite krim der. Vurderer å prøve Fabel!

Anonymkode: a6803...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis lydbøker på bibliotekenes app (nuvel, den styres av et dansk firma): BookBites 

Ikke alle landets bibliotek er knyttet til BookBites ennå, men Viken er i hvert fall med og lydbokutvalget har økt drastisk i disse koronatider, med 1000+ lydbøker inne nå.

Anonymkode: a1187...254

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storytel. Godt og variert utvalg. Liker også at det er en god andel amerikanske/britiske/australske bøker der. Mye godt dokumentarisk, språkbøker for å lære nye språk, chick lit, krim, norske bøker, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratis lydbøker på bibliotekenes app (nuvel, den styres av et dansk firma): BookBites 

Ikke alle landets bibliotek er knyttet til BookBites ennå, men Viken er i hvert fall med og lydbokutvalget har økt drastisk i disse koronatider, med 1000+ lydbøker inne nå.

Anonymkode: a1187...254

Men selvom det ligger mange lydbøker der, kan man ikke låne dem med mindre ditt kommunale bibliotek har kjøpt dem inn. Etter fylkesomleggingen er utvalget faktisk blitt dårligere blant bibliotekenes e-bok-tilbud. 

Anonymkode: f0495...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...