Gå til innhold

Kremete utflod

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tykk, kremete hvit utflod. Den er litt kornete, men ikke typisk klumpete som soppinfeksjon.

Jeg merker en tendens til litt kløe av og til, men vet ikke om det er noe jeg innbiller meg. 

Hva er dette?

Anonymkode: 7f2a3...016

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sopp. Ta Diflucan.

Anonymkode: 8a8ce...8ab

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sopp. Ta Diflucan.

Sikker? Selv om utfloden er kornete, og ikke klumpete?

Kan man ha sex når man har tatt diflucan?

AnonymBruker
Skrevet

Utfloden min er forresten luktfri.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker? Selv om utfloden er kornete, og ikke klumpete?

Kan man ha sex når man har tatt diflucan?

Ja og ja.

Bare gjør det. Bedre enn å ha sopp.

AnonymBruker
Skrevet
På 18.6.2020 den 11.14, AnonymBruker skrev:

Sopp. Ta Diflucan.

Gjorde som du sa. Hjalp ikke. Både kløen og utfloden er blitt mye verre.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det samme og skal begynne med Canesten i kveld. Stikkpille og krem. Jeg er ikke lege eller helsepersonell, men kløe og tykk utflod assosieres som regel med sopp. En kjønnssykdom, i allefall de som gir symptomer, assosieres med svie, endring i utflod og/eller ubehag med vannlating. Du vet selv hvilke symptomer du har. Jeg kjenner at det "kiler" litt i underlivet samtidig som jeg har mer og tykkere utflod enn tidligere. 

Jeg holder en knapp på sopp. 

Anonymkode: 71358...177

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke råd akkurat nå, hvorfor er alt av medisiner så himla dyrt? 😔

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ring legen og be om å få det på resept? Canesten er forresten ikke SÅ dyrt, billigere enn pillen. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ring legen og be om å få det på resept? Canesten er forresten ikke SÅ dyrt, billigere enn pillen. 

Canesten og kremen koster 400 kr. Pillen kostet 250 kr. Trenger jeg å ringe legen, er det ikke reseptfritt?

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Canesten og kremen koster 400 kr. Pillen kostet 250 kr. Trenger jeg å ringe legen, er det ikke reseptfritt?

TS

Det er reseptfritt ja, men du kan kanskje få redusert pris dersom du har resept på at du trenger det. Jeg bruker reseptfrie medisiner mot allergi, men siden jeg har resept får jeg de til langt lavere pris. Vet ikke om det er slik med Canesten, men det er jo verdt å sjekke ut. Canesten (stikkpille og krem) koster forøvrig rundt 200 kr, ikke 400kr. 

AnonymBruker
Skrevet

Går ikke vinninga litt opp i spinninga dersom du må betale egenandel til legen for å få resepten?

Anonymkode: 607fb...000

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er reseptfritt ja, men du kan kanskje få redusert pris dersom du har resept på at du trenger det. Jeg bruker reseptfrie medisiner mot allergi, men siden jeg har resept får jeg de til langt lavere pris. Vet ikke om det er slik med Canesten, men det er jo verdt å sjekke ut. Canesten (stikkpille og krem) koster forøvrig rundt 200 kr, ikke 400kr. 

Det er ikke resepten som gjør noe med prisen, men fargen på resepten. Blå resept gjør at du bare betaler en egenandel for medisinene. For å få blå resept, skal det være noe kronisk. Feks. allergi, astma, hjerteproblemer osv.

Sopp kvalifiserer neppe til blå resept.

Anonymkode: ae2b2...9d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går ikke vinninga litt opp i spinninga dersom du må betale egenandel til legen for å få resepten?

Jeg bestiller resepten på nett. Koster ingenting. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke resepten som gjør noe med prisen, men fargen på resepten. Blå resept gjør at du bare betaler en egenandel for medisinene. For å få blå resept, skal det være noe kronisk. Feks. allergi, astma, hjerteproblemer osv.

Sopp kvalifiserer neppe til blå resept.

Anonymkode: ae2b2...9d7

Akkurat, da tok jeg feil. Takk for opplysningen :)

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestiller resepten på nett. Koster ingenting. 

Akkurat, da tok jeg feil. Takk for opplysningen :)

Mye mulig jeg har fortsatt feil men trodde det var gratis å fornye en resept på nett, skal du ha noe nytt blir det vel en form for konsultasjon først. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye mulig jeg har fortsatt feil men trodde det var gratis å fornye en resept på nett, skal du ha noe nytt blir det vel en form for konsultasjon først. 

Kanhende det altså. Jeg bruker to ulike medisiner som begge krever resept. Den ene må jeg ha konsultasjon for å få, den andre bestiller jeg på nett. Sistenevnte er pollenmedisin, så ganske ufarlige greier. Jeg trodde kanskje det var det samme med andre "ufarlige" medisiner, slik som Canesten. Men det er meget mulig at jeg var for kjapp i svingene her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...