Gjest Inverto Skrevet 18. juni 2020 #1 Skrevet 18. juni 2020 Noen andre som kan si det samme om seg selv? Jeg er Norsk, men likevel sliter jeg med å formulere meg på Norsk, beskrive følelser og forklare detaljer. Fuck that. Dette er sikkert et resultat av at jeg har arbeidet med så mange utenlandske i flere år
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #2 Skrevet 18. juni 2020 Kan vel begge deler like godt, heldigvis. Anonymkode: aca67...cab
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #3 Skrevet 22. juni 2020 Har hørt flere norske si det samme om seg selv, men synes sjelden det virker reelt når man hører de snakke 🙄 tror det er noe folk innbiller seg. Sjelden man generelt sett uttrykker seg bedre på et andrespråk. Men selvsagt hvis det er noe man kun er vant til å snakke om på et andrespråk, som for eksempel hvis du utfører en spesiell jobb og kun er vant til å bruke engelske utrykk om «Jobbting» så snakker man jo kanskje bedre om akkurat dette. Anonymkode: 0d2ad...a63 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #4 Skrevet 23. juni 2020 Nordmenn bruker jo ofte engelske uttrykk feil. 🙄 Anonymkode: 390b5...53a 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. juni 2020 #5 Skrevet 25. juni 2020 På 22.6.2020 den 4.49, AnonymBruker skrev: Har hørt flere norske si det samme om seg selv, men synes sjelden det virker reelt når man hører de snakke 🙄 tror det er noe folk innbiller seg. Sjelden man generelt sett uttrykker seg bedre på et andrespråk. Men selvsagt hvis det er noe man kun er vant til å snakke om på et andrespråk, som for eksempel hvis du utfører en spesiell jobb og kun er vant til å bruke engelske utrykk om «Jobbting» så snakker man jo kanskje bedre om akkurat dette. Anonymkode: 0d2ad...a63 Skulle til å skrive noe lignende. Veldig få, om noen, snakker et andrespråk bedre enn morsmålet. Bruker man engelsk i jobbsammenheng kan man ha bedre ordforråd på engelsk om akkurat jobbrelaterte ting, men ellers snakker nok alle morsmålet sitt best.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #6 Skrevet 25. juni 2020 Siden vi er i språkforumet, så skrives både norsk og engelsk med liten bokstav. Selv har jeg faktisk begynt å drømme og tenke på engelsk. Anonymkode: 7de7a...79f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå