AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #1 Skrevet 17. juni 2020 Sønnen min har fått en fotvorte, men har revet av toppen, så "lokket" er borte. Nå ser man rett inn under huden og vorta under er eksponert og blør. Har satt på plaster, men det vesker igjennom hele tiden, så bytter plaster mange ganger om dagen. Hva skal jeg gjøre? Vortemiddel går ikke i et åpent sår. Anonymkode: af618...fea
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #2 Skrevet 17. juni 2020 Stikk innom fastlegen? Anonymkode: db5d2...27d 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #3 Skrevet 17. juni 2020 Man burde hvertfall ikke få den til å blø fordi da kan den spre seg. Hmm hva med et sånt gnagsårplaster eller noe, det blør det nok ikke gjennom. ducktape kan forttesten også hjelpe vorter, jeg tapa en vorte jeg hadde på fingeren i 2 uker. Fikk en svær blemme der og vips så var den borte. Ville hvertfall venta med midler til det slutter å blør og sånt. Kanskje rense det med pyrisept imens. Anonymkode: 5580d...866
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #4 Skrevet 17. juni 2020 40 minutter siden, AnonymBruker said: Man burde hvertfall ikke få den til å blø fordi da kan den spre seg. Hmm hva med et sånt gnagsårplaster eller noe, det blør det nok ikke gjennom. ducktape kan forttesten også hjelpe vorter, jeg tapa en vorte jeg hadde på fingeren i 2 uker. Fikk en svær blemme der og vips så var den borte. Ville hvertfall venta med midler til det slutter å blør og sånt. Kanskje rense det med pyrisept imens. Anonymkode: 5580d...866 Men kan jeg feks ta på plaster, og så tap3 oppå der, eller vil det lage infeksjon? Anonymkode: af618...fea
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #5 Skrevet 17. juni 2020 41 minutter siden, AnonymBruker said: Man burde hvertfall ikke få den til å blø fordi da kan den spre seg. Hmm hva med et sånt gnagsårplaster eller noe, det blør det nok ikke gjennom. ducktape kan forttesten også hjelpe vorter, jeg tapa en vorte jeg hadde på fingeren i 2 uker. Fikk en svær blemme der og vips så var den borte. Ville hvertfall venta med midler til det slutter å blør og sånt. Kanskje rense det med pyrisept imens. Anonymkode: 5580d...866 Mente du at du hadde hatt vorten i 2 uker, og så tapet den? Eller at du tapet den og så tok det 2 uker før den ble borte? Anonymkode: af618...fea
pia mater Skrevet 17. juni 2020 #6 Skrevet 17. juni 2020 Ville renset med feks pyrisept og hatt på et plaster til det slutter å veske. Er det mye veske så syns jeg gasbind og micropore-teip er praktisk, for det suger til seg mye. Ellers dra til legen for å få behandlet den. Jeg har fryst selv hos hudlege, og er det eneste jeg syns funker.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #7 Skrevet 17. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mente du at du hadde hatt vorten i 2 uker, og så tapet den? Eller at du tapet den og så tok det 2 uker før den ble borte? Anonymkode: af618...fea Ja jeg tapet den i 2 uker. Skifta selvfølgelig tape på den i løpet av denne tiden. Jeg tok av tapen på grunn av den psyko store blemma jeg fikk. Etter det så fiksa det seg selv. Tanken er at tapen irriterer vorta og gjør kroppen oppmerksom på at det er et problem den må jobb med. Anonymkode: 5580d...866
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå