Gå til innhold

Er det lov å reise til Spanina?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er reise virkelig så prekært for folk? Husk at flere Europeiske land fremdeles har strenge restriksjoner. Du vil ikke oppleve Spania sånn det var i fjor. Mye ordensvakter over alt. 

Er det varmen du hungrer etter? Dra til Sør-Norge.

Anonymkode: e140a...6f6

Det er like som hytteturen i påsken. 

Anonymkode: 2a363...901

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har de åpent for turisme da ?

Anonymkode: 6b9f4...e4d

Skrevet
Akkurat nå, Godhelg2019 skrev:

Det vel arbeidsgiver ingenting om, vil jeg tro. Derfor kommer mange til å misbruke dette systemet så mye som mulig i sommer vil jeg anta. 

Jeg oppfordrer ingen til å gjøre det.

Det er jeg helt enig med deg i.  Det er å svindle samfunnet.

Samme gjengen som skal ha full betaling for 10 ekstra karantendager/fridager er de som roper høyest om hjelp fra Nav hvis de i en eller annen sammenheng taper en krone. Hva får folk til å tro at i år med den pandemien som har kostet landet så mye, så skal "alle" svindle staten for ti ekstra betalte feriedager.  I Bergen kaller vi sånne mennesker for slaur.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Pillarguri skrev:

Men husk at de største svindlerne faktisk er politikerne som bruker milliarder på unødvendig nedstengning.

Når de kan sløse av fellesskapets penger, så kan jeg også det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Krantz95 skrev:

Men husk at de største svindlerne faktisk er politikerne som bruker milliarder på unødvendig nedstengning.

Når de kan sløse av fellesskapets penger, så kan jeg også det. 

faen som du har hakk i plata.

Anonymkode: 95ac5...621

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det varmen du hungrer etter? Dra til Sør-Norge.

Anonymkode: e140a...6f6

Nei nei. Her er det fullt. 

Anonymkode: 9aa74...010

Skrevet

At det blir varme i Sør-Norge er rent sjansespill. Akkurat nå er det varmt, men overhodet ingen garanti for varme i juli.

Skrevet
4 minutter siden, Gjeste mann skrev:

At det blir varme i Sør-Norge er rent sjansespill. Akkurat nå er det varmt, men overhodet ingen garanti for varme i juli.

I juli blir det regn fra Lindenes til Namsos hele måneden, nord for Namsos sol og godt vær og ca. 20 + grader, tipper jeg.

• Liker 4
Gjest Godhelg2019
Skrevet
49 minutter siden, Pillarguri skrev:

Samme gjengen som skal ha full betaling for 10 ekstra karantendager/fridager er de som roper høyest om hjelp fra Nav hvis de i en eller annen sammenheng taper en krone. Hva får folk til å tro at i år med den pandemien som har kostet landet så mye, så skal "alle" svindle staten for ti ekstra betalte feriedager.  I Bergen kaller vi sånne mennesker for slaur.

Det er sant. Så lenge det er mulig å misbruke systemet, så vil de alltid gjøre det. Grådigheten vil alltid ta overhånd!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å reise til Spania, men UD fraråder det. Du må i karantene når du kommer tilbake, og kan ikke bruke hverken sykemelding eller egenmelding. 
Du må også være obs på vilkårene i reiseforsikringen. Noen forsikringer dekker alt som ikke er korona-relatert, mens andre ikke dekker noe som helst (tror faktisk at Europeiske ikke dekker noe, dette er vel en av de mest brukte forsikringene). 

Anonymkode: e688d...97f

Ting kan snu fort, hva om de stenger grensene? Da stander du der nede.

Anonymkode: 824f9...a5e

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ting kan snu fort, hva om de stenger grensene? Da stander du der nede.

Anonymkode: 824f9...a5e

Til nå har ingen EU-land nektet andre lands borgere å reise tilbake til sine hjemland.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er de folkevalgte som har utformet retningslinjer for både karantene, og hva de økonomiske konsekvensene for å dra til utlandet og så måtte være hjemme i karantene vil være. At noen rammes økonomisk som en konsekvens av å holde seg innen gjeldende retningslinjer, når det gjelder noe sånt som en unødvendig feriereise til utlandet, vel vitende om unntakstilstandene akkurat dette året, har jeg ikke mye sympati for. Det er mange som rammes på utrolig mange plan, inkludert økonomisk, over lang tid, på grunn av gjeldende lover uten å kompenseres selv om årsakssammenhengen er klar, hver dag. Det er altså åpenbart ikke en selvfølge i at samfunnet skal betale for tapt inntekt i karantenetida til folk bare fordi det er en lovpålagt karantene. Det samfunnet kan gjøre, er å bedrive informasjonsarbeid slik at folk vet hva konsekvensen blir. 

Og så får de som er misfornøyde med grunnlaget for retningslinjene, praksis, grunnlag for beslutninger, ideologi, eller de mange andre aspektene ved politikk på kort eller lang sikt vise dette gjennom stemmeseddelen, eller ved å jobbe frem endringer. Det er min mening. 

• Liker 1
  • Opprett ny...