AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #1 Skrevet 17. juni 2020 Jeg lå ute i solen i går, og klarte å glemme solkrem. Jeg ble solbrent, er ganske rød på HELE fremsiden av kroppen. Det gjør vondt, og jeg gråt meg i søvn i natt grunnet smertene. Det gjør fremdeles like vondt, men er det selvfølgelih bedre når jeg ikke ligger/har noe oppå huden. Jeg føler meg mer slapp og tørst enn vanlig, kan det ha en sammenheng? Aloe vera eller fuktighetskrem hjelper lite, og jeg begynner allerede å bli rimelig lei av smertene, så har noen noen tips? Når går solbrenthet egentlig over? Det har ikke blitt bedre til tross for at det har gått et døgn. Anonymkode: 8e9ee...b4d
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #2 Skrevet 17. juni 2020 Bare lurer men hvor lenge lå du ute å solte deg uten solkrem? Anonymkode: 08e8f...778 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #3 Skrevet 17. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare lurer men hvor lenge lå du ute å solte deg uten solkrem? Anonymkode: 08e8f...778 3 timer Anonymkode: 8e9ee...b4d
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #4 Skrevet 17. juni 2020 Kalde omslag og kald dusj. Aloe Vera. Kan være at du får litt sykdomsfølelse, huden forsøker nok å reparere seg selv. Men regner med du ikke har fått blemmer? Da går det nok greit. Avhengig av hvor alvorlig den er tar det nok noen dager. Jeg ble så solbrent i fjor på lårene at jeg var lilla😅 Ble fast ute når jeg egentlig ikke skulle det. Tok nesten en uke før jeg var bra. Anbefales ikke! Anonymkode: d7a46...0d2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #5 Skrevet 17. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kalde omslag og kald dusj. Aloe Vera. Kan være at du får litt sykdomsfølelse, huden forsøker nok å reparere seg selv. Men regner med du ikke har fått blemmer? Da går det nok greit. Avhengig av hvor alvorlig den er tar det nok noen dager. Jeg ble så solbrent i fjor på lårene at jeg var lilla😅 Ble fast ute når jeg egentlig ikke skulle det. Tok nesten en uke før jeg var bra. Anbefales ikke! Anonymkode: d7a46...0d2 Har ingen blemmer. Men burde jeg ikke blitt bedre nå etter et døgn? Det er minst like smertefullt. Anonymkode: 8e9ee...b4d
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #6 Skrevet 17. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ingen blemmer. Men burde jeg ikke blitt bedre nå etter et døgn? Det er minst like smertefullt. Anonymkode: 8e9ee...b4d Noen har det verre neste dag, andre bedre. Du kan og høre om apoteket har en kjølende krem. Men om allmenntilstanden din blir dårligere bør du kontakte lege. Men litt pjuskete kan man bli:) Anonymkode: d7a46...0d2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #7 Skrevet 17. juni 2020 https://nhi.no/forstehjelp/brannskader/solbrenthet/ Står her at slapphet er vanlig. Det kan nok fort ta noen dager før du blir bedre, dessverre. Vet godt hvor vondt det er. Anonymkode: dab3a...372
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #8 Skrevet 17. juni 2020 Jeg ble greit brent på skuldrene for noen helger siden. Det var ganske vondt i 3-4 dager før det begynte å bli bedre. Anonymkode: 1a546...2da
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #9 Skrevet 17. juni 2020 Har tatt 4 solariumstimer i år og skjønner at jeg må ha fått litt grunnlag, blir ikke brent om jeg sitter et par timer i sola uten solkrem. Anonymkode: d038d...913
pia mater Skrevet 17. juni 2020 #10 Skrevet 17. juni 2020 Jeg blir alltid slapp og får ofte feber på kvelden når jeg er solbrent. Så lenge jeg ikke har blemmer så bruker det verste å gå over iløpet av 2-3 dager.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #11 Skrevet 18. juni 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lå ute i solen i går, og klarte å glemme solkrem. Jeg ble solbrent, er ganske rød på HELE fremsiden av kroppen. Det gjør vondt, og jeg gråt meg i søvn i natt grunnet smertene. Det gjør fremdeles like vondt, men er det selvfølgelih bedre når jeg ikke ligger/har noe oppå huden. Jeg føler meg mer slapp og tørst enn vanlig, kan det ha en sammenheng? Aloe vera eller fuktighetskrem hjelper lite, og jeg begynner allerede å bli rimelig lei av smertene, så har noen noen tips? Når går solbrenthet egentlig over? Det har ikke blitt bedre til tross for at det har gått et døgn. Anonymkode: 8e9ee...b4d Gå på apoteket og kjøp deg en flaske som heter Burn, smør på i et par omganger gjennom hele dagen. Skal love deg at det blir bedre. Når jeg blir brent smører jeg på den, neste dag er det borte. Anonymkode: 9842a...bb9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå