Maaaddepaaadde Skrevet 17. juni 2020 #1 Skrevet 17. juni 2020 Fitbiten sier at jeg har forbrent det foreløpig idag? Er 106kg og 167. Kan jeg virkelig forbrenne så lite da 😅
Maaaddepaaadde Skrevet 17. juni 2020 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2020 10 minutter siden, panzerpølsa skrev: Har du trent eller vært svært aktiv da? Nei ikke noe annet en hva som er normalt med en aktiv 2åring hjemme 😅 Trodde man forbrente mer kalorier når man er var stor😅
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #4 Skrevet 17. juni 2020 Kommer vel an på hva du har gjort. Jeg får opp at forbrente ca. 1800 kalorier både lørdag og søndag. Lørdag hadde jeg ca.130 aktive minutter som inkluderer en rulleskitur på ca.80 minutter i et greit tempo. Søndag fikk jeg ca.230 aktive minutter, men da gikk jeg en lang tur i rolig tempo sammen med flere barn. Ganske stor forskjell på de to dagene mtp aktive minutter og intensiteten på det jeg gjorde. Anonymkode: 52318...3c0
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #5 Skrevet 17. juni 2020 Synes ikke det høres lite ut. Ifølge klokka mi forbrant jeg 3600 kcal en dag i forrige uke. Da gikk jeg 29 000 skritt og var aktiv 11,5 time. Gikk lange turer og løp etter en aktiv unge. Jeg veier 90 kilo, 178 cm, så jeg har absolutt noe å ta av jeg og 😅 Anonymkode: 6dd59...c6c
Maaaddepaaadde Skrevet 17. juni 2020 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer vel an på hva du har gjort. Jeg får opp at forbrente ca. 1800 kalorier både lørdag og søndag. Lørdag hadde jeg ca.130 aktive minutter som inkluderer en rulleskitur på ca.80 minutter i et greit tempo. Søndag fikk jeg ca.230 aktive minutter, men da gikk jeg en lang tur i rolig tempo sammen med flere barn. Ganske stor forskjell på de to dagene mtp aktive minutter og intensiteten på det jeg gjorde. Anonymkode: 52318...3c0 Greit nok det man forbrenner jo mindre kalorier jo mindre man er, vil kanskje regne med at du er en del mindre en meg 😅
Maaaddepaaadde Skrevet 17. juni 2020 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes ikke det høres lite ut. Ifølge klokka mi forbrant jeg 3600 kcal en dag i forrige uke. Da gikk jeg 29 000 skritt og var aktiv 11,5 time. Gikk lange turer og løp etter en aktiv unge. Jeg veier 90 kilo, 178 cm, så jeg har absolutt noe å ta av jeg og 😅 Anonymkode: 6dd59...c6c Hva ligger gjennomsnittet ditt på da? 😅 håper jo først og fremst jeg kan satse mest på kosthold. Men om jeg forbrenner så lite kalorier i løpet av en dag må jeg jo nesten spise alt for lite eller trene 😅 Jeg har ekstremt store pupper som sliter på rygg og nakke, så målet er jo og gå ned og få en brystreduksjon. Evt begynne og trene etter det.
panzerpølsa Skrevet 17. juni 2020 #8 Skrevet 17. juni 2020 26 minutter siden, Maaaddepaaadde skrev: Nei ikke noe annet en hva som er normalt med en aktiv 2åring hjemme 😅 Trodde man forbrente mer kalorier når man er var stor😅 Da er det jo normalt. Man må jo være ganske aktiv for å forbrenne mye kalorier. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #9 Skrevet 17. juni 2020 3 minutter siden, Maaaddepaaadde skrev: Greit nok det man forbrenner jo mindre kalorier jo mindre man er, vil kanskje regne med at du er en del mindre en meg 😅 Nja.. Selv har jeg slanket meg ned fra en BMI på over 40 til 26 som jeg ligger på nå. Jeg fikk ikke opp at jeg forbrente noe mer når jeg var større enn nå. Det er i såfall så liten forskjell at jeg ikke har reagert. Anonymkode: 52318...3c0
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #10 Skrevet 17. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja.. Selv har jeg slanket meg ned fra en BMI på over 40 til 26 som jeg ligger på nå. Jeg fikk ikke opp at jeg forbrente noe mer når jeg var større enn nå. Det er i såfall så liten forskjell at jeg ikke har reagert. Anonymkode: Sjekket dataene fra i høst. Fant noen dager som var veldig sammenlignbare med de jeg har hatt i det siste. Forbrente ca.100 kalorier mer på ca.samme tid og distanse da. Jeg har gått ned mellom 20-22 kg siden da. Anonymkode: 52318...3c0
Maaaddepaaadde Skrevet 17. juni 2020 Forfatter #11 Skrevet 17. juni 2020 Altså som jeg har forstått er at jeg ligger på et kalori underskudd nå, og om jeg går ned i vekt vil ikke jeg forbrenne like mye kalorier og må derfor endre litt på hvor mye osv underveis. Eller er jeg helt på jordet? Eller trenger jeg kanskje mer kalorier? Og derfor ligger jeg mer kalorier under enn om jeg hadde vært slankere? Kjenner jeg blir veldig forvirret nå 😅
panzerpølsa Skrevet 17. juni 2020 #12 Skrevet 17. juni 2020 Skal du ned i vekt, må du ligge i underskudd av det du forbruker. Ikke overskudd. Forbrenner du ca 2000 kcal i døgnet, bør du jo ligge 500 kcal under i inntak hvis du skal ned i vekt.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #13 Skrevet 17. juni 2020 3 minutter siden, Maaaddepaaadde skrev: Altså som jeg har forstått er at jeg ligger på et kalori underskudd nå, og om jeg går ned i vekt vil ikke jeg forbrenne like mye kalorier og må derfor endre litt på hvor mye osv underveis. Eller er jeg helt på jordet? Eller trenger jeg kanskje mer kalorier? Og derfor ligger jeg mer kalorier under enn om jeg hadde vært slankere? Kjenner jeg blir veldig forvirret nå 😅 Hvor mange kalorier ligger du på nå da? Da jeg startet å slanke meg lå jeg på ca.1800 kalorier hver dag. Tipper kroppen trengte ca.2500 kalorier for å holde vekta da. I tillegg økte jeg aktivitetsnivået, men uten å spise treningskaloriene. Reelt lå jeg nok på et underskudd på rundt 1200-1500 kalorier hver dag. Nå har jeg gått ned 34 kilo ca., og ligger på rundt 1500-1600 kalorier hver dag. Kroppen trenger jo mindre siden jeg har gått ned så mye. Spiser fortsatt ikke altfor mange av treningskaloriene siden jeg skal ned noen kilo til. Kaloriundersluddet er betydelig lavere nå enn for 1 år siden siden kroppen er mindre, og jeg går jo naturligvis saktere ned i vekt. Vil anta at jeg ligger ca. 500 kalorier i daglig underskudd nå mtp. hvordan vekttapet har vært de siste ukene. Anonymkode: 52318...3c0
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #14 Skrevet 17. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor mange kalorier ligger du på nå da? Da jeg startet å slanke meg lå jeg på ca.1800 kalorier hver dag. Tipper kroppen trengte ca.2500 kalorier for å holde vekta da. I tillegg økte jeg aktivitetsnivået, men uten å spise treningskaloriene. Reelt lå jeg nok på et underskudd på rundt 1200-1500 kalorier hver dag. Nå har jeg gått ned 34 kilo ca., og ligger på rundt 1500-1600 kalorier hver dag. Kroppen trenger jo mindre siden jeg har gått ned så mye. Spiser fortsatt ikke altfor mange av treningskaloriene siden jeg skal ned noen kilo til. Kaloriundersluddet er betydelig lavere nå enn for 1 år siden siden kroppen er mindre, og jeg går jo naturligvis saktere ned i vekt. Vil anta at jeg ligger ca. 500 kalorier i daglig underskudd nå mtp. hvordan vekttapet har vært de siste ukene. Anonymkode: 52318...3c0 Oi, det regnestykket ble selvfølgelig feil 😂 Underskuddet lå på ca. 700-1000 kalorier hver dag. Anonymkode: 52318...3c0
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #15 Skrevet 17. juni 2020 1 time siden, Maaaddepaaadde skrev: Hva ligger gjennomsnittet ditt på da? 😅 håper jo først og fremst jeg kan satse mest på kosthold. Men om jeg forbrenner så lite kalorier i løpet av en dag må jeg jo nesten spise alt for lite eller trene 😅 Jeg har ekstremt store pupper som sliter på rygg og nakke, så målet er jo og gå ned og få en brystreduksjon. Evt begynne og trene etter det. Gjennomsnittet mitt ligger på 3000 om dagen ifølge Polarklokka mi (på en måned). Jeg er i permisjon med en gutt på 15 måneder som løper hele dagen og jeg løper etter + lange trilleturer med ham og hunden. De dagene jeg er på jobb er det et helt annet gjennomsnitt, da når jeg ikke 10.000 skritt engang. Kosthold er nå uansett det viktigste, så fokuser på det. Skjønner det med brystene, hadde store selv helt til jeg først gikk ned 35 kilo i vekt og så var gravid. Lite igjen gitt, selv sparer jeg og slanker meg til brystforstørrelse 😅 Anonymkode: 6dd59...c6c
Gjest Albbas Skrevet 17. juni 2020 #16 Skrevet 17. juni 2020 Dagen er jo langt fra over, du kan fortsatt forbrenne en del. Men disse klokkene er ekstremt upresise. Du kan ikke stole på tallet, men du kan bruke det for å sammenligne mot deg selv, dag for dag. Forbrenner du i følge klokka 2500 en dag er det ikke sikkert at du har forbrent 2500, det kan like gjerne være 2000. Men hvis du dagen etter forbrenner 2000 i følge klokka vet du at du forbrant mindre enn dagen før. Ikke heng deg så nøye opp i selve tallet, men se tallene i forhold til hverandre. På kaloriinntak kan du bare legge deg på et nivå du synes er ok i noen uker og se an utviklinga. Går du ikke ned i vekt på noen uker må du nedjustere. Jeg personlig liker å begynne på 2000, andre vil ha mer kick start og legger seg lavere. Min klokke overestimerer veldig. På en inaktiv dag forbrenner jeg 2300, da har jeg syklet 20 minutter på elsykkel og ellers vært ganske stille. Går jeg en trilletur med ettåring og fireåring (altså begrenset hvor langt vi kan gå) skyter forbrenninga til 3000. Jeg forbrenner IKKE 700 på en rolig trilletur med familien, det kan jeg love. 🤭
panzerpølsa Skrevet 17. juni 2020 #17 Skrevet 17. juni 2020 De fleste tror de spiser mindre kcal enn de gjør, og forbrenner mer enn realiteten. Puls/aktivitetsklokke gir bare ett estimat av hva du bruker, og som oftest litt mer enn det du faktisk har brukt. Her må man prøve seg frem, og begynne med å se over hva man faktisk spiser. Mye skjulte kalorier, og de fleste vet ikke hva de forskjellige matvarene inneholder. Last ned lifesum eller noe i den duren, å få en oversikt over daglig inntak. Så kan man lettere balansere aktivitet, kaloriinnskudd og kaloriforbruk.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #18 Skrevet 17. juni 2020 Jeg brukte pulsklokke et helt døgn og det viste cirka det samme som jeg fant på nett. En dag hvor jeg ikke var særlig aktiv forbrente jeg 2400 kalorier. Er 175 cm, kvinne og var da 94 kg Jeg forbrenner alltid mye mer enn de slanke jeg er på tur sammen med (på samme turen) ifølge klokkene våre Anonymkode: 88ebe...f9e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #19 Skrevet 17. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forbrenner alltid mye mer enn de slanke jeg er på tur sammen med (på samme turen) ifølge klokkene våre Anonymkode: 88ebe...f9e Ja, det må jo være det mest naturlige. Jeg veier 20 kg mer enn mamma, og da tenker jeg at hvis vi løper den samme turen er det som om jeg løper med 20-kilos vekter i tillegg. Må jo forbrenne mer da. Anonymkode: 6dd59...c6c
Dupers Skrevet 17. juni 2020 #20 Skrevet 17. juni 2020 Hvileforbrenninga di er høyere jo høyere muskelmasse du har, men vet ikke om noen andre enn toppidrettsutøvere som har høyere hvileforbrenning enn 2500. (Hvileforbrenninga er det du brenner uten å røre deg) 1800kcal på en dag er en ganske bra dag. Husk at om du går 1km i ca 5.5km/t på tempo så er ikke ser mer enn 100kcal, og da virker ikke 1800 som så lite lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå