Gå til innhold

Er jeg utbrent etter kun 4 mnd?!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i utlandet. Jobber hjemmefra inne teknisk IT support. Når jeg fikk jobben følte jeg meg utrolig heldig. 

Det har gått 4 måneder og jeg forstår ikke hva som skjer med meg. Hver morgen våkner jeg med hodepine. Men da tar jeg paracetamol og det hjelper. Likevel trykker det i hodet og nakke. Ofte føler jeg meg totalt utslitt før dagen idet hele tatt har begynt. 

Idag etter to timer satt jeg og kjente at jeg var helt på gråten. Jeg hadde ingen krefter, motivasjon eller ork. Hvorfor det?

Jeg føler meg lat og har dårlig samvittighet. Hvordan skal jeg klare meg i utlandet, hvis jeg ikke klarer å jobbe? Hvorfor er jeg sånn?

Anonymkode: a1d78...75c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være underliggende sykdom eller at du mangler enkelte vitaminer/mineraler. Det kan være så utrolig mye forskjellig, så jeg anbefaler deg å ta en tur til legen. 

• Liker 1
Skrevet

Når begynte dette? Var det først etter du fikk jobben du merket plagene?

AnonymBruker
Skrevet

Regner med det bli mye stillesitting, da bør du trene for å holde musklene ved like. Ellers vil du få muskelsmerter. 

Anonymkode: 950c4...0cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt en tur til legen og sjekker verdiene dine. 

God bedring! 

Anonymkode: 5ea9f...13f

AnonymBruker
Skrevet

Trenger du briller?

Anonymkode: 0052b...f3c

AnonymBruker
Skrevet

Du er kanskje utbrent, men hvorfor er du i så fall det?

Du må finne ut hva som er problemet før du kan finne en løsning. 

Jeg hadde det som deg en periode, våknet med hodepine, var like utslitt da jeg sto opp som da jeg gikk til sengs osv  

For meg var det døgnrytmeforsyrrelse som var problemet den gangen. (Jeg har hatt flere perioder med utmattelse/utbrenthet, men refererer bare til den gangen det ikke skyldtes kronisk sykdom)

Min løsning passer sikkert ikke deg, men løsningen for meg var å få mye dagslys med en gang jeg sto opp.  Problemet ble mindre for hver dag som gikk da jeg fant ut hva som forårsaket problemet, og fant løsningen som passer meg best.

Anonymkode: 34c9f...32a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Lumberjack said:

Når begynte dette? Var det først etter du fikk jobben du merket plagene?

Tusen takk for alle svar 🙂 Dere er skjønne.

Dette begynte i forrige uke. Jeg gikk til legen og fikk sykemelding. Var hjemme i 4 dager. De første dagene hjemme var jeg like sliten som om jeg hadde jobbet. 

Etterhvert kom formen seg og jeg begynte å jobbe igjen denne uken. 

Det er mye stress. Jo jeg trener hver morgen før jobb.

Anonymkode: a1d78...75c

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er inneklima der du bor? Når du våkner med hodepine tenker jeg med en gang tett luft på soverommet, dårlig søvnkvalitet og/eller mugg/fuktproblemer. 

Anonymkode: ebc44...766

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...