Gå til innhold

Menskopp troubleshooting - noen med erfaring?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den bare lekker 😩😩 Dag som natt, uten at den er full.. Jeg brukte menskopp også før fødsel, med stor begeistring. Er en sånn som får sopp bare jeg ser et bind eller en tampong. 

Men nå får jeg det altså ikke til! Tror ikke jeg får den inn riktig, selv om jeg har prøvd alle måter å sette den inn samt at det kjennes ut som den sitter rett.. Lurte litt på om jeg trengte en annen str etter fødsel - men jeg bruker den minste og det er ubehagelig nok å få den inn, ser ganske mørkt på en som er større. Revnet en hel del og måtte omtrent rekonstrueres der nede etter fødselen, så jeg er overhodet ikke videre snarere smertefullt trang 🤯 

Hjelp meg!

Anonymkode: 280c8...186

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte bytte kopp etter fødsel. Ikke størrelse, men fasongen passer meg ikke lenger. Nå bruker jeg FemmyCycle og det er uten tvil den beste koppen jeg har brukt. 

Fører du en finger opp for å sjekke at livmortappen peker ned i koppen? Min livmortappen flytter seg mye i løpet av mensen og jeg må justere vinkelen på koppen deretter. 

Anonymkode: 8775a...74e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefalignen er å bytte etter fødsel, ja. Hvordan setter du den inn? Det skal jo ikke gjøre vondt? 

Jeg har også slitt med at ting plutselig lekker. Jeg brukte menskopp i fem år, uten en eneste lekkasje, men så når jeg sluttet på pillen for å prøve å få barn, lakk det plutselig hele tiden, så jeg måtte ha truseinnlegg i tillegg. Irriterende!

Det kan være flere grunner til at det lekker. 

Feil størrelse kan være en av dem. 

Hvor fast den er kan være et annet problem. Om du har sterke bekkenbunnsmuskler, kan du måtte ha en stivere kopp. 

Plassering av livmortappen kan være et problem - er den lav kan den enten havne utenfor koppen, eller den kan henge så langt ned i koppen at den bruker opp all plassen, så selv om det ikke ser fullt ut når du tar den ut, kan det være at det er helt fullt når den er inni deg, fordi livmortappen tar opp plass i koppen. 

Du trenger mest sannsynlig en ny kopp. 

Anbefaler denne siden for å finne ut hvilken kopp du bør prøve: https://putacupinit.com/quiz/

Anonymkode: bd320...c5e

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte bytte kopp etter fødsel. Ikke størrelse, men fasongen passer meg ikke lenger. Nå bruker jeg FemmyCycle og det er uten tvil den beste koppen jeg har brukt. 

Fører du en finger opp for å sjekke at livmortappen peker ned i koppen? Min livmortappen flytter seg mye i løpet av mensen og jeg må justere vinkelen på koppen deretter. 

Anonymkode: 8775a...74e

Hm, takk for tips! Kanskje fasongen er feil, ikke unaturlig etter all revningen og syingen ifbm fødsel. 

Nei jeg har ikke nubbsjans til å få inn noen finger ved siden av koppen, har alltid bare ført den inn og fått den på plass med en gang.. 

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se her: https://menskoppen.no/pages/hvordan-bruke-menskopp

De fleste produsenter anbefaler større kopp etter fødsel.

Anonymkode: d48e9...fe8

Ja, men jeg sliter som sagt litt med å få inn den minste - så jeg ser ganske mørkt på en større en... 

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefalignen er å bytte etter fødsel, ja. Hvordan setter du den inn? Det skal jo ikke gjøre vondt? 

Jeg har også slitt med at ting plutselig lekker. Jeg brukte menskopp i fem år, uten en eneste lekkasje, men så når jeg sluttet på pillen for å prøve å få barn, lakk det plutselig hele tiden, så jeg måtte ha truseinnlegg i tillegg. Irriterende!

Det kan være flere grunner til at det lekker. 

Feil størrelse kan være en av dem. 

Hvor fast den er kan være et annet problem. Om du har sterke bekkenbunnsmuskler, kan du måtte ha en stivere kopp. 

Plassering av livmortappen kan være et problem - er den lav kan den enten havne utenfor koppen, eller den kan henge så langt ned i koppen at den bruker opp all plassen, så selv om det ikke ser fullt ut når du tar den ut, kan det være at det er helt fullt når den er inni deg, fordi livmortappen tar opp plass i koppen. 

Du trenger mest sannsynlig en ny kopp. 

Anbefaler denne siden for å finne ut hvilken kopp du bør prøve: https://putacupinit.com/quiz/

Jeg bretter den sammen slik at den danner en «spiss» på en måte. Vet det ikke skal være vondt, men jeg har alltid slitt med utrolig trang skjedeinngang - så ALT som skal oppi der er vondt, selv den minste tampongen.. er bare sånn jeg er 🤷🏽‍♀️ Hadde håpt det skulle bedre seg etter fødselen, men alt arrvevet har bare gjort det verre 😣 Takk for tips! Jeg skal prøve å finne ut av denne livmortappen 🤭

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hm, takk for tips! Kanskje fasongen er feil, ikke unaturlig etter all revningen og syingen ifbm fødsel. 

Nei jeg har ikke nubbsjans til å få inn noen finger ved siden av koppen, har alltid bare ført den inn og fått den på plass med en gang.. 

Ja, men jeg sliter som sagt litt med å få inn den minste - så jeg ser ganske mørkt på en større en... 

Jeg bretter den sammen slik at den danner en «spiss» på en måte. Vet det ikke skal være vondt, men jeg har alltid slitt med utrolig trang skjedeinngang - så ALT som skal oppi der er vondt, selv den minste tampongen.. er bare sånn jeg er 🤷🏽‍♀️ Hadde håpt det skulle bedre seg etter fødselen, men alt arrvevet har bare gjort det verre 😣 Takk for tips! Jeg skal prøve å finne ut av denne livmortappen 🤭

Har du vann på den før du fører den inn? Jeg har hørt at en del faktisk bruker glidemiddel. Kanskje det kan hjelpe? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...