Gå til innhold

Tips til lettlest «feelgood» roman/serie?


Sunshine

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg tips til en lettlest roman - gjerne serie. Jeg ønsker meg gjerne noe med litt humor, kanskje en mer voksen versjon av Shopoholikerbøkene. Jeg er også åpen for kioskromaner, det har jeg aldri lest. Jeg ønsker ikke tykke bøker, eller avanserte familiesagaer for da blir jeg aldri ferdig (små barn som avbryter meg hele tiden). 
 

Jeg har lest alt av Karin Brunk Holmqvist og de liker jeg godt, men de er ikke så altoppslukende som det jeg leter etter. 
 

Er det noen som kan redde sommerlesingen min? :) 

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig glad i Kate Morton sine bøker. Det er mysterier, gjerne med famliehistorie (men ikke av sagatypen med maaange generasjoner og ørten tusen personer..)

Jojo Moyes sine bøker er lette og underholdende. 

Anonymkode: 14b76...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøkene som er skrevet av Marian Keyes er fremdeles lesverdige, selv om det begynner å bli mange år siden de første kom ut. :) Og når vi først er inne på klassisk chick-lit: hvis du ikke har lest Bridget Jones-bøkene bør du sette av noen timer til dem, også. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykket meg inn i tråden for å anbefale Marian Keyes, men så var altså Ullvott kommet meg i forkjøpet, så nå har du to anbefalinger for en forfatter. Hun skriver bøker som i den ytre handlingen er lette, overfladiske og humoristiske, men under overflaten er det ofte ganske alvorlige tema hun skriver om. Har kunnet kjenne meg selv/venner igjen i mange av karakterene. Alle bøkene hennes er lettleste, til tross for at de er tykke. 

Anonymkode: 0b84d...eb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mange av de dere anbefaler og liker de godt. :)

 

Ingen som har tips til en serie med 3 eller flere bøker? Orker ikke triste bøker så har styrt unna P.S I love you for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Drangshoels bøker om Ingrid Winter. Er tre stk tror jeg. Er morsomme og lettleste, men likevel med litt alvor. 

Anonymkode: f5ed0...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns Lauren Weisberger har lettleste og gode bøker i den sjangeren.

Anonymkode: 9c518...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...