Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å? For min lege, han som hadde samtale og kontroll på meg før konisering, hun som koniserte meg og jordmoren min har fortalt alt fra hva jeg skal være obs på ang tidlig fødsel.. Og jordmoren har i tillegg fortalt at en konisert livmorhals kan være strammere og derfor vanskeligere under åpningsfasen 🤔

Anonymkode: 21128...21c

Det du sier her er det jeg også ble fortalt da jeg skulle føde tredjemann for ca ett år siden. Jeg ble konisert etter første barnet for 7 år siden. Med barn Nr 2 fire år senere ble jeg  igangsatt. Åpningsfasen var lang, men da det først nådde 7cm gikk det kjapt. Ble igangsatt igjen med tredjemann og det samme skjedde bare at hun kom enda raskere. Jeg ble fortalt at det var pga konisering og jeg har ikke fjernet mye.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte for 3 mnd siden, ble satt i gang grunnet høyt blodtrykk, men hos meg slet de såpass med å få åpning at neste mulighet var keisersnitt. Fikk 2 modningpiller uten hell, deretter ballong som endte med 4 cm, så tok de vannet uten av noe mer skjedde, til slutt fikk jeg drypp og da åpnet det seg endelig.. fikk født vaginalt og alt gikk veldig fint. Hos meg har de foretatt en konisering og fjernet endel mer enn til vanlig. 

Anonymkode: 3fe8f...edd

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fødte for 3 mnd siden, ble satt i gang grunnet høyt blodtrykk, men hos meg slet de såpass med å få åpning at neste mulighet var keisersnitt. Fikk 2 modningpiller uten hell, deretter ballong som endte med 4 cm, så tok de vannet uten av noe mer skjedde, til slutt fikk jeg drypp og da åpnet det seg endelig.. fikk født vaginalt og alt gikk veldig fint. Hos meg har de foretatt en konisering og fjernet endel mer enn til vanlig. 

Anonymkode: 3fe8f...edd

Takk for svar. Er det lenge siden koniseringen? Sa de noe om at det tok så lang tid pga koniseringen eller fordi du ble sett i gang? Begge deler er jo noe som kan føre til langdryg fødsel utifra hva jeg har hørt? 

AnonymBruker
Skrevet
På 16.6.2020 den 23.39, KatyP skrev:

Det du sier her er det jeg også ble fortalt da jeg skulle føde tredjemann for ca ett år siden. Jeg ble konisert etter første barnet for 7 år siden. Med barn Nr 2 fire år senere ble jeg  igangsatt. Åpningsfasen var lang, men da det først nådde 7cm gikk det kjapt. Ble igangsatt igjen med tredjemann og det samme skjedde bare at hun kom enda raskere. Jeg ble fortalt at det var pga konisering og jeg har ikke fjernet mye.

Takk for svar 😊

Skrevet

Jeg ble konisert i 2017, sa ifra vi ville ha barn og jeg har ikke hørt at de måtte ta spesielt mye eller lite. Lege som koniserte meg sa det ikke ville ha noen effekt på svangerskap eller fødsel. Fikk første nå i april, vannet gikk 0300 og baby var ute 1538. Kom på sykehuset kl 12 med 8 cm åpning. Her kommenterte jordmor at det gikk kanskje fort pga koniseringen så hvem vet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble konisert i 2012, da sa gynekologen at med dagens metode der de fjerner så lite så var det liten, eller ingen, risiko mtp for tidlig fødsel. 

Da jeg ble gravid i fjor var det ingen ekstra oppfølging pga koniseringen, men jordmor informerte om at arrvev kunne gjøre at åpningsfasen tok lengre tid. 

Fødselen forløp helt normalt, 6 timer aktiv fødsel. Så hadde ikke noen betydning i mitt tilfelle. Fødte dog 3 uker før termindatoen, men var på sykehuset dagen før for en ytre vending av baby som kan ha vært en utløsende faktor for vannavgang. 

Anonymkode: 5bdb6...108

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...