AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #21 Skrevet 17. juni 2020 22 hours ago, Catalina Culès said: Da får du flytte midt i sentrum om du ikke tåler fuglesang Jeg bor i sentrum, og her skriker måkene hele døgnet! Anonymkode: 94ed5...204 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #22 Skrevet 17. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i sentrum, og her skriker måkene hele døgnet! Anonymkode: 94ed5...204 Har sovet meg gjennom flere år i sentrum av by med måker og det er ingengting i forhold til dette. Anonymkode: be245...fc3
Hr. Aktiv Skrevet 17. juni 2020 #23 Skrevet 17. juni 2020 Synes det er kos med fugler jeg da, men her i Trøndelag så finnes det rotter med vinger. De er ikke kos. De er i utgangspunktet en sjøfugl, men blitt rotter i byen. Ved sjøen eksisterer de nesten ikke lenger.
AnonymBruker 42 Skrevet 17. juni 2020 #24 Skrevet 17. juni 2020 (endret) På 16.6.2020 den 7.10, AnonymBruker skrev: Hva gjør vi? Må vi virkelig flytte pga at de ikke fjerner gamle reir fra døgnville fugler? Du, slapp av litt da Frk.Dratmaticus... Ørepropper kan du spandre på deg om du ikke takler fugle-kvitter, og fÆvvlelopper lever ikke i "gamle reir" heller.... Jeg har et fuglereir bare noen meter fra soveroms vinduet mitt.... Og sist gang je hvÆrte oppæten av ETT stk-fugleloppe var 3 år siden, og den kom sikkert ikke fra reiret enn gang, men noe jeg selv har dratt med inn... Bare bytt sengetøy du, så ÅÅårnær dette seg Endret 17. juni 2020 av Beeblebrox 8
Skogkatten Skrevet 17. juni 2020 #25 Skrevet 17. juni 2020 Hvordan er det mulig å bli sur av fuglesang? Jeg bor med baksiden av huset mot skogen, i år har jeg funnet ut at jeg i alle fall har ett par rødstruper, ett par ringduer og ett par gråtroster som har reir i nærheten. De kan holde ganske høylydte konserter, men de er så søte og så hyggelig selskap at det er bare koselig. For noen dager siden ble jeg vekket i 4-tiden om natten av en fugl som sang nesten rett inn i soveromsvinduet mitt, men det er jo bare sjarmerende. Jeg har bodd her noen år nå, med forskjellige småfugler tett på huset, og jeg har aldri hatt fuglelopper. Om du ikke vil bruke ørepropper får du flytte, fuglene var der før deg. 8
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #26 Skrevet 17. juni 2020 2 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Synes det er kos med fugler jeg da, men her i Trøndelag så finnes det rotter med vinger. De er ikke kos. De er i utgangspunktet en sjøfugl, men blitt rotter i byen. Ved sjøen eksisterer de nesten ikke lenger. Ja, måker. De bråker. Gang det med ti. Fordi her er det skjærer og ørten andre forskjellige arter som har kakle-kafé hele natta. På dagtid synger fuglene normalt og det er vakkert å høre på. Om nettene er det som om de alle har drukket ti bokser redbull. Anonymkode: be245...fc3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #27 Skrevet 17. juni 2020 2 timer siden, Beeblebrox skrev: Du, slapp av litt da Frk.Dratmaticus... Ørepropper kan du spandre på deg om du ikke takler fugle-kvitter, og fÆvvlelopper lever ikke i "gamle reir" heller.... Jeg har et fuglereir bare noen meter fra soveroms vinduet mitt.... Og sist gang je hvÆrte oppæten av ETT stk-fugleloppe var 3 år siden, og den kom sikkert ikke fra reiret enn gang, men noe jeg selv har dratt med inn... Bare bytt sengetøy du, så ÅÅårnær dette seg Slapp av selv da bezzerwizzer! Her skiftes det sengetøy hver eneste kveld nettopp for å unngå kryp. Fuglelopper kommer fra fjorårets reir, og må sprayes på stedet før de fjernes. Er en grunn til at firma med kompetanse på området, tar seg profesjonelt av fjerning av gamle reir. Anonymkode: be245...fc3 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #28 Skrevet 17. juni 2020 2 timer siden, Skogkatten skrev: Hvordan er det mulig å bli sur av fuglesang? Jeg bor med baksiden av huset mot skogen, i år har jeg funnet ut at jeg i alle fall har ett par rødstruper, ett par ringduer og ett par gråtroster som har reir i nærheten. De kan holde ganske høylydte konserter, men de er så søte og så hyggelig selskap at det er bare koselig. For noen dager siden ble jeg vekket i 4-tiden om natten av en fugl som sang nesten rett inn i soveromsvinduet mitt, men det er jo bare sjarmerende. Jeg har bodd her noen år nå, med forskjellige småfugler tett på huset, og jeg har aldri hatt fuglelopper. Om du ikke vil bruke ørepropper får du flytte, fuglene var der før deg. Sånn at du vet det er det påvist salmonella på småfugler i 2020, så var jeg deg ville jeg ha vært skeptisk til småfugler så tett på, og såklart er de søte og alt det der, men uten søvn er ingenting søtt snart. Anonymkode: be245...fc3 1
AnonymBruker 42 Skrevet 17. juni 2020 #29 Skrevet 17. juni 2020 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slapp av selv da bezzerwizzer! Her skiftes det sengetøy hver eneste kveld nettopp for å unngå kryp. Fuglelopper kommer fra fjorårets reir, og må sprayes på stedet før de fjernes. Er en grunn til at firma med kompetanse på området, tar seg profesjonelt av fjerning av gamle reir. Jeg slapper meget godt av, og har det mycket bra med fÆvvler som nærmeste naboer, om det ikke kom klart nok frem... Bare flytt til Nordpolen ,du. Jeg synes bare det hele virker litt i overkÆnt hysterisk å "spesielt" ut. Dvs. det å vurdere flytting pga. fuglekvitter og kanskje ett reir "ti-tjÅgi meter unna" Ja, det er jo sant at det stor sett er fjordårets lopper som gnager på deg i år, men så er det jo sånn at fugler kommer tilbake, og de som er på jakt etter ny bolig, da vuttu.... "Et gÆmelt" reir er for meg ett ubebodd et... Endret 17. juni 2020 av Beeblebrox 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #30 Skrevet 18. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Slapp av selv da bezzerwizzer! Her skiftes det sengetøy hver eneste kveld nettopp for å unngå kryp. Fuglelopper kommer fra fjorårets reir, og må sprayes på stedet før de fjernes. Er en grunn til at firma med kompetanse på området, tar seg profesjonelt av fjerning av gamle reir. Anonymkode: be245...fc3 Tror du en loppe overlever så lenge uten blod? Anonymkode: 20a10...621 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #31 Skrevet 18. juni 2020 Herregud, denne tråden kunne jeg ha laget selv. Har vært vanvittig plagsomt med denne fuglekvitringen de siste par månedene. Starter med fullt kor fra ca. ett om natten, rundt fire kommer måkene og stemmer i med stor entusiasme, og oppstyret varer til fem-sekstiden om morgenen. Ørepropper funker litt, men blir jo sår i ørene av å ha dem i.. har dessverre ingen råd, men vit at du ikke er alene om dette 😂 Anonymkode: 4a9b9...a9a 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #32 Skrevet 18. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud, denne tråden kunne jeg ha laget selv. Har vært vanvittig plagsomt med denne fuglekvitringen de siste par månedene. Starter med fullt kor fra ca. ett om natten, rundt fire kommer måkene og stemmer i med stor entusiasme, og oppstyret varer til fem-sekstiden om morgenen. Ørepropper funker litt, men blir jo sår i ørene av å ha dem i.. har dessverre ingen råd, men vit at du ikke er alene om dette 😂 Anonymkode: 4a9b9...a9a Takk, godt å høre at vi er flere. I denne tråden har jeg jo ellers nærmest blitt lynsjet for fugler er jo så søte og jeg er hysterisk. 😂 Anonymkode: be245...fc3
Carrot Skrevet 18. juni 2020 #33 Skrevet 18. juni 2020 På 16.6.2020 den 15.01, Catalina Culès skrev: Da får du flytte midt i sentrum om du ikke tåler fuglesang det går ikke for der er det mye annen støy, jeg vil tro man aldri finner et helt stille sted?
Skogkatten Skrevet 18. juni 2020 #34 Skrevet 18. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn at du vet det er det påvist salmonella på småfugler i 2020, så var jeg deg ville jeg ha vært skeptisk til småfugler så tett på, og såklart er de søte og alt det der, men uten søvn er ingenting søtt snart. Anonymkode: be245...fc3 Hvor nær kontakt tror du egentlig at jeg har med disse fuglene? Vi koser oss i samme hage, jeg sitter ikke og susser på dem liksom. Jeg har en kollega som er fuglekikker, og jeg spurte ham om dette med salmonella da det var snakk om det i vinter, han har vært nært på fugler i alle år, i diverse land, og han har aldri hatt det. Ifølge NHI blir bare 30-40 personer smittet hvert år, de fleste er barn. Om man skulle bli syk vil det i de fleste tilfeller gå over av seg selv. Det er ikke farlig å ha fugler i hagen så lenge man tar forholdsregler i forbindelse med blant annet foringsplasser. Og man ser det vanligvis januar til april, så det er ikke høysesong nå. https://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/bakteriesykdommer/salmonellasmitte-fra-smafugl/ 4
Gjest Trynefaktor Skrevet 18. juni 2020 #35 Skrevet 18. juni 2020 På 16.6.2020 den 17.21, AnonymBruker skrev: Vi har en gjeng med skjærer i hagen og skal si støynivået er heftig! Anonymkode: 8bb29...cd1 Haha,vi og. Hadde lett byttet ut skjærene med fuglekvitter. Det er en som starter 04.30 hver morgen,jeg skvetter like mye hver dag😂
Gjest Mysticgirl Skrevet 19. juni 2020 #36 Skrevet 19. juni 2020 På 17.6.2020 den 13.34, AnonymBruker skrev: Jeg bor i sentrum, og her skriker måkene hele døgnet! Anonymkode: 94ed5...204 Her og 😂
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #37 Skrevet 19. juni 2020 På 18.6.2020 den 0.19, AnonymBruker skrev: Slapp av selv da bezzerwizzer! Her skiftes det sengetøy hver eneste kveld nettopp for å unngå kryp. Fuglelopper kommer fra fjorårets reir, og må sprayes på stedet før de fjernes. Er en grunn til at firma med kompetanse på området, tar seg profesjonelt av fjerning av gamle reir. Anonymkode: be245...fc3 Bezzerwizzer er et spillmerke. Det heter besserwisser. Er du usikker på stavemåten, kan du like gjerne skrive det på norsk - bedreviter. Hilsen en som vet bedre 🤣 (Beklager, men du er ikke den første som har feilstavet ordet etter at spillet kom - og nå var målet fullt!) Anonymkode: 409cf...16a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå