Gå til innhold

Kan jeg dø av tannbehandlinger?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har flere som må utføres i nærmere fremtid. Blant annet to visdomstenner som må bort,en rotfylling, tre kroner som må plasseres på knuste tenner pga fall. Det er forsåvidt greit og jeg får bedøvelse, trøster meg med det. Men jeg satt og tenkte på at hvis jeg får mange behandlinger ila livet så kan dette være farlig for munnen at jeg kan dø av det? Jeg har ingen kjente sykdommer som kan påvirke dette, men jeg har lav smerteterskel og tennene frisker meg ut. 

Anonymkode: c7bab...0c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.Det er ingen risiko for død. Det er ikke farlig. 

Anonymkode: ae86c...d32

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei. Det er ikke farlig for normale, friske folk uten alvorlige sykdommer etc.

For folk med visse lidelser kan narkose være farlig, hvis det er et så stort tannlegeinngrep at det må narkose til.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Million skrev:

Nei. Det er ikke farlig for normale, friske folk uten alvorlige sykdommer etc.

For folk med visse lidelser kan narkose være farlig, hvis det er et så stort tannlegeinngrep at det må narkose til.

Hva hvis jeg har en underliggende sykdom og må til behandling? Ble litt redd nå :( jeg vet jo ikke om jeg kommer til å bli syk om noen år... Men jeg tror ikke mine behandlinger trenger narkose,kun lokalbedøvelse. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, du dør ikke, det er helt trygt.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Nei, du dør ikke, det er helt trygt.

❤️

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis jeg har en underliggende sykdom og må til behandling? Ble litt redd nå :( jeg vet jo ikke om jeg kommer til å bli syk om noen år... Men jeg tror ikke mine behandlinger trenger narkose,kun lokalbedøvelse. 

Sånn kan man ikke tenke. Opp med humøret :)Du kan ikke gå ut fra at det verste skjer. Da kan du jo ikke gå ut døren hjemme, fordi du KAN bli overkjørt av en buss ved første veikryss.

Noen veldig, veldig få mennesker tåler ikke narkose. Det er en risiko man må ta. Jeg leste om en gutt med Downs syndrom som ikke tålte narkosen hos tannlegen en gang for mange år siden. Du er en frisk ung dame (går jeg ut fra) og vil tåle dette veldig fint om det skulle komme til det at narkose var nødvendig. Men du skal kun ta sprøyte med bedøvelse etter hva jeg forstår? Det har jeg aldri hørt noe negativt om. Det er trygt! 

Jeg har tatt narkose to ganger i mitt liv, og var nok litt spent første gangen. Men man må egentlig bare gå ut fra at det går bra, det meste her i livet. Man kan ikke leve etter rettesnoren at "det verste tenkelige kommer til å skje meg i fremtiden!".

Endret av Million
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Million skrev:

Sånn kan man ikke tenke. Opp med humøret :)Du kan ikke gå ut fra at det verste skjer. Da kan du jo ikke gå ut døren hjemme, fordi du KAN bli overkjørt av en buss ved første veikryss.

Noen veldig, veldig få mennesker tåler ikke narkose. Det er en risiko man må ta. Jeg leste om en gutt med Downs syndrom som ikke tålte narkosen hos tannlegen en gang for mange år siden. Du er en frisk ung dame (går jeg ut fra) og vil tåle dette veldig fint om det skulle komme til det at narkose var nødvendig. Men du skal kun ta sprøyte med bedøvelse etter hva jeg forstår? Det har jeg aldri hørt noe negativt om. Det er trygt! 

Jeg har tatt narkose to ganger i mitt liv, og var nok litt spent første gangen. Men man må egentlig bare gå ut fra at det går bra, det meste her i livet. Man kan ikke leve etter rettesnoren at "det verste tenkelige kommer til å skje meg i fremtiden!".

Takk, du er herlig❤️ kommer alltid med gode svar. 

Nei jeg sitter nå med et smertehelvete pga visdomstannen min, er helt utslått at jeg ikke har energi til å gjøre noe annet enn å ligge. Da kom tankene snikende i hodet. Hater tannlegen. I dag på ettermiddagen skal den ene visdomstanna bort..heldigvis. Men du har helt rett😊

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer ikke til å dø, det er like sikkert som at julenissen ikke finnes.

Anonymkode: efb85...c43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er farligere å bare la betennelsene i munnen utvikle seg

Anonymkode: 56923...aa4

AnonymBruker
Skrevet

Det er større sjanse for å dø om du ikke tar tannbehandling faktisk. Dårlig tannstatus gir risiko for infeksjon på hjerteklaffene, hjerneabcesser og aneurismer blant annet. 

Anonymkode: 76721...747

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...