Gå til innhold

hjemme alene igjen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest looser

Er det bare meg som er helt usosial og sitter hjemme alene på en lørdagskveld? :-?

Alle andre er på ferie eller har barn eller gjør noe annet morsomt, mens jeg sitter her foran dataen som en annen nerd. Å være singel suger, må se å få meg en kjæreste snart, så det blir litt fart på livet igjen.

Ihvertfall sengelivet om ikke annet... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I samme båt her. Akkurat vært gjennom 3 tøffe år på jobben. Vet ikke hvorfor jeg ikke bare sluttet. Resultatet er hvertfall at jeg har vært så trett når jeg har vært ferdig for dagen at jeg har ikke orket noe. Derfor har jeg mistet kontakten med en del folk også. Nå sitter jeg her med bare 2 stykker som jeg er sånn av og til med.

Skal begynne på skole til høsten, så håper jeg får flere venner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som er helt usosial og sitter hjemme alene på en lørdagskveld?  :-?  

Alle andre er på ferie eller har barn eller gjør noe annet morsomt, mens jeg sitter her foran dataen som en annen nerd. Å være singel suger, må se å få meg en kjæreste snart, så det blir litt fart på livet igjen.  

Ihvertfall sengelivet om ikke annet... :ler:

Det går an å få fart på livet selv om man er singel. Ikke rely on andre for å leve et interessant liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest looser1
Det går an å få fart på livet selv om man er singel. Ikke rely on andre for å leve et interessant liv.

Ja, gi meg noen tips, vær så snill :)

Har liksom gått tom for ideer, har sett utallige filmer, trener, går turer, leser osv. Trenger noen inspirerende ideer.

Skal prøve å finne meg en ny fritidssyssel også, det må da hjelpe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mye å gjøre

Ja, gi meg noen tips, vær så snill :)

Har liksom gått tom for ideer, har sett utallige filmer, trener, går turer, leser osv. Trenger noen inspirerende ideer.

Skal prøve å finne meg en ny fritidssyssel også, det må da hjelpe :-)

Planlegg en lenger reise med mange aktiviter(falskjermhopping, dykking, klatring osv.) du aldri har prøvd før. Bare planleggingen vil holde deg i aktivitet lenge. Dra på dansekurs. Begynn med å trene en sport hvor du trener sammen med andre og hvor det er et sosialt miljø ved siden av treningen (ikke sats eller lignende med andre ord).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ananas

Det som er viktig er at hver (lørdag) kveld man sitter alene hjemme og gjør nerde-ting, så bør man gjenta til seg selv mange ganger ting som

"For en taper jeg er som sitter hjemme alene i kveld også"

"Jeg kommer til å ende opp som en evig singel datanerd"

"aalle andre har det kjempemorsomt i kveld mens jeg sitter her og kjeder meg."

"Jeg er en taper."

og så videre.

Dette er en fin måte å bygge motivasjon og selvbilde på slik at man kan begynne å endre på seg selv fra å være et mindreverdig mislykka menneske til å bli normal og lykkelig.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg tro ikek det er sunt med en tankegang som sier"bare jeg får type, blir det nok fart på livet mitt". Du er ansvarlig for ditt eget liv, og du kan ikke regne med at andre skal gjøre det mere interessant for deg. Når du er fornøyd med deg selv, ditt liv og situasjon og er lykkelig alene, da først kan du begynn eå lete etter en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest l@dy in red
Er det bare meg som er helt usosial og sitter hjemme alene på en lørdagskveld? :-?

Alle andre er på ferie eller har barn eller gjør noe annet morsomt, mens jeg sitter her foran dataen som en annen nerd. Å være singel suger, må se å få meg en kjæreste snart, så det blir litt fart på livet igjen.

Ihvertfall sengelivet om ikke annet... :ler:

:) Ser ut som om vi er i samme situasjon ja. Og hva gjør man egentlig når: de fleste er på ferie, drar på lange turer, man er singel, er blakk som en kirkerotte, har ingen hobbier, ingen familie i nærheten, få venner og alle er opptatt med sitt.

:( :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så mye spennede folk der ute :)

Jeg traff mye nye folk på kveldsskole faktisk. Tok endel fag for å få studiekompetanse og gikk på kveldsskole for voksne. Det beste av alt så var det gratis :)

Dra på tur. Det er jo så mye lettere å komme i kontakt med folk når man drar aleine enn når man er to eller flere, for da blir man fort en gjeng som bare holder sammen ofte. Kast deg på en hopp på tur. Kos deg, kikk på livet, møt folk.

Trening og fritidssyssler der man er sammen med andre er smart. Det er jo utrolig mange kveldskurs der ute som man kan lære deg mye rart på og da er det jo alltid et samtalemne som kan brukes til å innlede en samtale med andre på kurset på.

Hvorfor blir det mer fart på livet når man får kjæreste? Da er det jo fort gjort at det blir mindre liv.. Kose hjemme osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjertesukka

- Høres veldig "normalt" ut.....er i samme båt. :-)

Jeg har endelig sluttet å tro at "alle andre har det så gøy,og her sitter jeg".

Det er slett ikke sikkert, nemlig, at alle de andre har det så fryktelig morsomt! Selv om fasaden ser bra ut. Noen ville kanskje tilogmed misunne oss single, og lengter etter en lørdagskveld i fred og ro, se en film i ro og mak, og slippe å varte opp familien og slekt som kommer innom. Foreksempel så kan et grillselskap med slektninger i verste fall være et mareritt. :-(

Men det er vel slik at "for mye og for lite av alt, skjemmer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hobby

:) Ser ut som om vi er i samme situasjon ja. Og hva gjør man egentlig når: de fleste er på ferie, drar på lange turer, man er singel, er blakk som en kirkerotte, har ingen hobbier, ingen familie i nærheten, få venner og alle er opptatt med sitt.

:( :-(

Forventer du at noen skal komme med en hobby til deg? Fikser man ikke slikt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Av looser

Takk alle for fine innspill. :)

Sant nok at man må ha et interessant liv for å være interessant for andre. Dropper kjæreste-redningsbøyen inntil videre jeg.

Skal melde meg på kurs i noe jeg aldri har gjort før, så får jeg nok noe annet å tenke på en periode framover, og ikke mere stakkarsdeppemeg... :oops:

Og så regner jeg med at det ene fører til det andre, og vips et nytt liv, eller noe sånt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest l@dy in red

Forventer du at noen skal komme med en hobby til deg? Fikser man ikke slikt selv?

Da har du nok misforstått. Jeg mente ikke det at hobbyene skal komme dalende i fanget, poenget mitt var at når man er blakk som en kirkerotte for å si det sånn, da begrenser det seg for hvilken hobbyer og aktiviteter man kan velge. Alt koster jo. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...