Gå til innhold

Ferie i Vesterålen/Harstad området


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tips til opplevelser, koselige kafeer eller annet vi kan berike ferien med i området?

Anonymkode: 44b49...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi planlegger også ferie i Vesterålen og Harstad/Senja området.  Sitter med et inntrykk av at halve Norge har tenkt seg til Lofoten i sommer.  Derfor tror jeg at Vesterålen er et bedre valg.  Dessuten leser jeg at mange mener at Vesterålen er vakrere enn Lofoten.  

Har sett på denne lenken:  https://visitvesteralen.com/spisesteder

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere kun voksne eller også barn?

Jeg vil vel egentlig si at Harstad ikke har så mye mer å by på enn fin natur, men så er det også skikkelig fin.

Gressholman hvis det er fint vær og dere vil dyppe tærne i vann, herlig strand, mye folk.
Grottebadet er byens badeland, artig for ungan.
Har dere lyst å sove i telt eller hengekøyer anbefaler jeg å ta hurtigbåten til Krøttøya, det er for så vidt en fin dagstur også.
Esencia Kaffebar midt i sentrum, har både nydelig kaffe og kakao.
Bakerinnen har de beste bollene i verden, og mye annet snopt.
Gå en tur på Keipen, veldig lettgått for en helt usannsynlig kul utsikt.
Kanskje kjør en tur til Grytøya, det er veldig fint på Grøttavær.
Tjeldøya anbefales også en liten svipp til.
Generelt er det fint i folkeparken, derfra kan man gå i det uendelige om man liker det.
Om dere er medlemmer i DNT kan en overnatting i Maistua bidra til noe ekstra, kort tur men litt bratt.
VisitHarstad leier ut sykler og andre greier. Kanskje det går an å leie SUP der, det er jo gøy!

 

Anonymkode: c8899...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er to voksne og en gutt på 12 på tur, så litt annet enn bare fin natur er vel ønskelig for 12åringen😃. Har snakket om Hitlerkanonen, han er ganske interessert i 2.verdenskrig

Anonymkode: 44b49...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Zienna skrev:

Vi planlegger også ferie i Vesterålen og Harstad/Senja området.  Sitter med et inntrykk av at halve Norge har tenkt seg til Lofoten i sommer.  Derfor tror jeg at Vesterålen er et bedre valg.  Dessuten leser jeg at mange mener at Vesterålen er vakrere enn Lofoten.  

Har sett på denne lenken:  https://visitvesteralen.com/spisesteder

 

Kjekk lenke👍

Anonymkode: 44b49...a61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er to voksne og en gutt på 12 på tur, så litt annet enn bare fin natur er vel ønskelig for 12åringen😃. Har snakket om Hitlerkanonen, han er ganske interessert i 2.verdenskrig

Anonymkode: 44b49...a61

Adolfkanonen ja. Ja, den er sikkert kul, haha, har ikke sett den selv.
Men krigshistorie er det jo en del av. Black Watch ble bombet i Kilbotn, og dit kan man også gå å kikke, står flere infotavler der. Og på nevnte Krøttøya og Grøttavær er det også bunkerser og kanoner.

Anonymkode: c8899...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...