AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #21 Skrevet 6. juli 2020 On 6/22/2020 at 12:14 PM, AnonymBruker said: Du må for all del ikke bruke "jeg ble plutselig syk" unnskyldningen. Det er forferdelig gjort mot de som gifter seg. Jeg føler at bryllupet mitt ble ødelagt av de som avlyste i siste liten. Det skapte kjempe masse problemer for meg og kommer aldri til å glemme hva de gjorde! Bedre å bruke unnskyldning om at du har bestilt en reise da. Anonymkode: a42f4...d7e Folk må jo avlyse i siste liten om ting skjer akutt. Og man skylder ikke brudeparet en detaljert forklaring heller. Anonymkode: 199f5...6a7 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #22 Skrevet 6. juli 2020 Om dette er en nær venninne så hadde jeg faktisk valgt å plutselig "bli syk" da du kan risikere at venninnen din blir skikkelig skuffet og bitter fordi du prioriterer ferie foran hennes store dag, spesielt når hun sier ifra i så god tid. Anonymkode: f024c...d51 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #23 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (På 5.7.2020 den 23.34): Dra i brullupet. Du må en gang i livet prøve å legge dette bak deg . Skal du unngå å dra i alle arrangementer som denne veninnen din skal ha fremover pga en feil denne mannen gjorde mot deg tidligere? Jeg har selv opplevd voldtekt, men man må bare kjempe seg gjennom det og prøve å legge det bak seg hvis ikke lar du denne hendelsen påvirke livet ditt fremover. Jeg kunne aldri droppet veninnen min sitt bryllup pga dette. Anonymkode: 21985...1cc Dummeste jeg har lest. Man skal ikke oppfordre og bagalisere pa denne måten du gjør. Det er ts som vet Hvordan Hun følee det rundt dette, og tror de fleste vil råde henne til å holder seg unna, da det er en større sjangse å ta dersom hun skal prove å presset seg til dette. Anonymkode: 4c764...7bb 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #24 Skrevet 17. september 2022 Hvorfor anmeldte du ikke han rett etter voldekten? Anonymkode: 72472...fbe
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #25 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (På 15.6.2020 den 9.12): Her er det helt innafor å bli «syk» i siste liten! Anonymkode: 52847...a64 De fleste beregner mat osv pr gjest, noe som koster en god del. Å takke ja for så å planlegge å bli «syk» i siste liten er skikkelig ufint! Anonymkode: ac475...ebd
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #26 Skrevet 17. september 2022 "jeg har ikke lyst" må vel være godt nok. Anonymkode: b5ae9...b06 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #27 Skrevet 17. september 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor anmeldte du ikke han rett etter voldekten? Anonymkode: 72472...fbe Fordi kun 1% av voldtekter ender med dom, vil jeg tro. Jeg har også blitt voldtatt to ganger, men ikke anmeldt. For min egen psykes del har jeg kun klart å fokusere på psykologbehandling for å kunne leve videre. Hadde ikke klart å takle alt som har med anmeldelse å gjøre når det uansett ender med henleggelse. Anonymkode: 82078...54b 1 2 1
Trøndere1 Skrevet 19. september 2022 #28 Skrevet 19. september 2022 Bryllup er dønn kjedelig og ødelegger de eneste timer jeg har fri i løpet av uka. Så det er det jeg har sagt etter innbydelsen har kommet. At jeg ikke vil kaste bort fritid på kjedelige og uinteressante aktiviteter. Ærlig og redelig. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #29 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (På 5.7.2020 den 23.34): Dra i brullupet. Du må en gang i livet prøve å legge dette bak deg . Skal du unngå å dra i alle arrangementer som denne veninnen din skal ha fremover pga en feil denne mannen gjorde mot deg tidligere? Jeg har selv opplevd voldtekt, men man må bare kjempe seg gjennom det og prøve å legge det bak seg hvis ikke lar du denne hendelsen påvirke livet ditt fremover. Jeg kunne aldri droppet veninnen min sitt bryllup pga dette. Anonymkode: 21985...1cc man dropper jo ikke venninen selv om det blir for vanskelig for henne å dra dit. jeg skjønner henne veldig godt at det blir veldig vanskelig å dra dit. selv om det var lett for deg og komme over det er det deg det er kjempe stor forskjell fra folk til folk hvor hvordan man takler det. Anonymkode: dd464...cfb
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #30 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (På 22.6.2020 den 12.14): Du må for all del ikke bruke "jeg ble plutselig syk" unnskyldningen. Det er forferdelig gjort mot de som gifter seg. Jeg føler at bryllupet mitt ble ødelagt av de som avlyste i siste liten. Det skapte kjempe masse problemer for meg og kommer aldri til å glemme hva de gjorde! Bedre å bruke unnskyldning om at du har bestilt en reise da. Anonymkode: a42f4...d7e Det skapte masse problemer for DEG? Omg… Anonymkode: 56298...348 3
Mamajune11 Skrevet 20. september 2022 #31 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 16.06): Hvorfor anmeldte du ikke han rett etter voldekten? Anonymkode: 72472...fbe Sikkert fordi det 99,999% blir henlagt.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #32 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (På 15.6.2020 den 9.12): Her er det helt innafor å bli «syk» i siste liten! Anonymkode: 52847...a64 Å bli syk i siste liten er ufattelig dårlig gjort ovenfor brudeparet. Mye bedre å si i fra i god tid. Vi hadde 3 avlysning dagen før bryllupet og samme dag. Det kostet oss over 6000,- og masse ekstra jobb når man fra før av har nok å gjøre. Veldig respektløst hvis man vet på forhånd at man ikke kan komme. Men ts, det er helt innafor å si at du ikke kan komme og si at du ikke ønsker å oppgi årsak, men at det ikke har noe med selve brudeparet å gjøre. Er de gode venner så akseptere de det. Anonymkode: 68dbc...c74 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #33 Skrevet 21. september 2022 Liten avsporing: Det er stor forskjell på å faktisk bli syk og må melde avbud og å bli "syk" uten at det er reelt. Anonymkode: 50b3d...1ef
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #34 Skrevet 22. september 2022 Altså, man trenger ikke å oppgi årsak for å ikke kunne komme. De som ikke kunne komme i vårt bryllup skrev bare noe ala "Tusen takk for invitasjonen, jeg har desverre ikke mulighet å komme men håper dere får en flott feiring". Regner jo med de hadde andre planer eller ikke hadde råd til eller lyst til å dra i selskap 🤷🏼 Helt greit det. Anonymkode: 1f380...bcc 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #36 Skrevet 24. september 2022 Det er ikke rart folk blir slitne når de sier ja til alt de ikke greier å komme opp med en unnskyldning til å si nei til.. Det er lov å si nei uten å måtte forklare. Anonymkode: 80e67...4a7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #37 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er ikke rart folk blir slitne når de sier ja til alt de ikke greier å komme opp med en unnskyldning til å si nei til.. Det er lov å si nei uten å måtte forklare. Anonymkode: 80e67...4a7 Tror mange ikke helt har fått med seg dette. Man skylder ikke folk noen unnskyldning på hvorfor man ikke kan. Det gjelder uansett om det er «kan jeg få låne et par hundre?» eller «kan du passe ungene mine i morgen?». Mange stresser seg unødvendig opp fordi de tror at de må svare med «nei beklager, men vi skal dessverre……..» Anonymkode: 55ff7...7cd 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #38 Skrevet 2. oktober 2022 Ville bare sagt at jeg dessverre ikke har anledning til å komme, når invitasjonen dukker opp, du skylder ingen en forklaring TS.. Og om man arrangerer et bryllup, hvor man ikke takler noen avbud (som jo er en forventet utgift i forbindelse med arrangementer, da dette skjer hele tiden) så arrangerer man over egen økonomisk evne, da kan man takke seg selv for det. Anonymkode: ba178...f0c
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #39 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 16.06): Hvorfor anmeldte du ikke han rett etter voldekten? Anonymkode: 72472...fbe Sikkert fordi a) Kun 1 prosent av alle voldtektsanmeldelser ender med en dom, og b) det er lov å føre bevis for offerets seksuelle vandel i rettssaken. Så resultatet blir ofte at man får brettet ut skittentøyet sitt og blir fremstilt som hore i retten, og fyren blir frikjent. Så hvorfor gidde? Anonymkode: 42aa6...b9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå