Gå til innhold

Unnskyldning for å ikke dra i bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne skal gifte seg neste år, og hele vennegjengen er invitert. Foreløpig er ikke offisielle invitasjoner sendt ut, så jeg har enda tid på å tenke ut en unnskylding for å ikke delta. Kan noen gi meg noen akseptable grunner til å takke nei?

Den egentlige grunnen er at bestekameraten til forloveden hennes voldtok meg for flere år siden. Verken hun eller forloveden vet dette, og det er uaktuelt å fortelle dem det.

Anonymkode: 141d5...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo melde deg syk? 

Planlagt utenlandsferie?

 

Anonymkode: 26dfb...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de allerede har fortalt datoen og du ikke har sagt noe, er det litt rart å plutselig ha planlagt noe annet. Det hadde vært mer troverdig om du sa det da du fikk vite datoen. 

Alternativt kan du planlegge å gå, og så bli "syk" i siste liten? I utgangspunktet en litt råtten løsning, men jeg synes det er innafor når historien din er som den er. 

Dersom dette er en venninne du er nær, ville jeg nok likevel vurdert på nytt om du kan fortelle det til henne. Denne relasjonen mellom deg og denne mannen kan bli problematisk mange ganger i årene som kommer, og hvis det noen gang kommer frem så er det dumt å ha løyet i forbindelse med bryllupet. 

Anonymkode: 718d6...504

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det helt innafor å bli «syk» i siste liten! 

Anonymkode: 52847...a64

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville løyet på meg enten at jeg måtte jobbe, eller at jeg allerede hadde bestilt en reise/hadde lovet meg bort med avtaler med andre. 

Å "bli syk" blir litt i siste liten, og er litt dårlig gjort. Jo kortere tid i forveien man avlyser, jo mer drit er det for de som har kavet med å legge bordplaner, bestilt inn mat og transport, og alt mulig. Så jeg ville lagt opp til en løgn du kan servere omtrent idet du får invitasjonen. "Åneeeeii, akkurat den helgen jeg skal på tur med <enellerannen> til London!"

Anonymkode: 99525...dbd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

En venninne skal gifte seg neste år, og hele vennegjengen er invitert. Foreløpig er ikke offisielle invitasjoner sendt ut, så jeg har enda tid på å tenke ut en unnskylding for å ikke delta. Kan noen gi meg noen akseptable grunner til å takke nei?

Den egentlige grunnen er at bestekameraten til forloveden hennes voldtok meg for flere år siden. Verken hun eller forloveden vet dette, og det er uaktuelt å fortelle dem det.

Anonymkode: 141d5...b46

Vet du helt sikkert at bestekameraten til forloveden hennes skal i bryllupet? Et det aktuelt å gå hvis han ikke skal dit? 

 

Anonymkode: 24a1e...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du helt sikkert at bestekameraten til forloveden hennes skal i bryllupet? Et det aktuelt å gå hvis han ikke skal dit? 

 

Anonymkode: 24a1e...f5a

Hvis det er bestekameraten er det vel sannsynlig at han er forlover til den kommende mannen, eller er tilstede.

Anonymkode: 719c5...834

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til fristen for å svare nærmer seg og si at du dessverre ikke kan komme. Du trenger ingen grunn, men hvis det er viktig å ha en kan du jo si at du skal noe med f.eks moren din som ble bestilt for lenge siden

Anonymkode: 65ef0...18a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må ikke si at du skal jobbe eller reise bort, det er utrolig sårende for bruden.

Eneste akseptable her er å bli akutt syk med omgangssyke dagen før bryllupet, sånn at du er syk på bryllupsdagen også, men da får de en dag til å omstille seg. Men jeg ville nok vurdert å fortelle venninnen grunnen.

Anonymkode: 87403...5c1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill ferie til uken de skal gifte seg?

Hvis det blir spørsmål, så si du tok feil av ukene. Husk å gi henne en skikkelig fin gave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du må ikke si at du skal jobbe eller reise bort, det er utrolig sårende for bruden.

Eneste akseptable her er å bli akutt syk med omgangssyke dagen før bryllupet, sånn at du er syk på bryllupsdagen også, men da får de en dag til å omstille seg. Men jeg ville nok vurdert å fortelle venninnen grunnen.

Anonymkode: 87403...5c1

Det er selvsagt akseptabelt å bli syk/si man blir syk før bryllupet uten å si at det er omgangssyke. Det finnes mennesker som er syke i mer enn en dag eller to (urinveisinfeksjon, influensa, langtidssykdommer).

Hvis det er en god nok venninne kan du også si at du vet det kommer noen der du ikke klarer å møte, og si at du svært gjerne skulle ha vært der.

Anonymkode: 719c5...834

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å være litt ærlig? Altså å si at du har et veldig problematisk forhold til en av hans venner som gjør det helt umulig for deg å være i samme omgangskrets?

 

Anonymkode: 60a44...f29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 
 

Takk for alle svar. Jeg har foreløpig bare sagt at det høres veldig hyggelig ut med bryllup, men jeg har ikke takket ja enda. 
 

Tror det beste er å si jeg ikke kan komme. Så jeg går for «jeg har en reise da» unnskyldningen. 
Sykdom vil jeg ikke bruke som unnskyldning, for jeg er «den som aldri er syk» og er enig i at det er litt dårlig gjort med tanke på planlegging. 

For hennes del kunne jeg sikkert forsøkt å komme, men jeg vet jeg bare ville hatt det helt jævlig hele tiden og gått rundt og vært redd.  

Anonymkode: 141d5...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i alle fall helt helt riktig av deg å ikke dra! Uff, føler virkelig med deg, for en grusom situasjon. og fælt at du skal være alene om dette, selv om jeg forstår godt at du ikke vil fortelle brudeparet grunnen. 

Syns også reise høres ut som en god unnskyldning. Jeg ville nok kanskje sagt at bestemor ble 90 eller noe, hvis de ikke kjenner familien din så godt. Men en reise er kanskje enklere.

Syns forøvrig du skal bestille en fin reise uansett, det fortjener du.

Anonymkode: 76ba8...18c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må for all del ikke bruke "jeg ble plutselig syk" unnskyldningen. Det er forferdelig gjort mot de som gifter seg. Jeg føler at bryllupet mitt ble ødelagt av de som avlyste i siste liten. Det skapte kjempe masse problemer for meg og kommer aldri til å glemme hva de gjorde! 

 

Bedre å bruke unnskyldning om at du har bestilt en reise da.

Anonymkode: a42f4...d7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 14.6.2020 den 20.36, AnonymBruker skrev:

En venninne skal gifte seg neste år, og hele vennegjengen er invitert. Foreløpig er ikke offisielle invitasjoner sendt ut, så jeg har enda tid på å tenke ut en unnskylding for å ikke delta. Kan noen gi meg noen akseptable grunner til å takke nei?

Den egentlige grunnen er at bestekameraten til forloveden hennes voldtok meg for flere år siden. Verken hun eller forloveden vet dette, og det er uaktuelt å fortelle dem det.

Anonymkode: 141d5...b46

Dra i brullupet. Du må en gang i livet prøve å legge dette bak deg .

Skal du unngå å dra i alle arrangementer som denne veninnen din skal ha fremover pga en feil denne mannen gjorde mot deg tidligere?

 

Jeg har selv opplevd voldtekt, men man må bare kjempe seg gjennom det og prøve å legge det bak seg hvis ikke lar du denne hendelsen påvirke livet ditt fremover.

 

Jeg kunne aldri droppet veninnen min sitt bryllup pga dette.

Anonymkode: 21985...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Begrunn det med usikkerheten rundt Covid-19. Mange eksperter sier jo at 2021 også ser usikkert ut og at det helt klart kan komme en ny bølge. Det er en helt legit grunn som man ikke kan annet enn å akseptere 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dra i brullupet. Du må en gang i livet prøve å legge dette bak deg .

Skal du unngå å dra i alle arrangementer som denne veninnen din skal ha fremover pga en feil denne mannen gjorde mot deg tidligere?

 

Jeg har selv opplevd voldtekt, men man må bare kjempe seg gjennom det og prøve å legge det bak seg hvis ikke lar du denne hendelsen påvirke livet ditt fremover.

 

Jeg kunne aldri droppet veninnen min sitt bryllup pga dette.

Anonymkode: 21985...1cc

Du, skjerp deg. Du har ingen rett til å moralisere over ts. 

Anonymkode: c0156...189

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dra i brullupet. Du må en gang i livet prøve å legge dette bak deg .

Skal du unngå å dra i alle arrangementer som denne veninnen din skal ha fremover pga en feil denne mannen gjorde mot deg tidligere?

 

Jeg har selv opplevd voldtekt, men man må bare kjempe seg gjennom det og prøve å legge det bak seg hvis ikke lar du denne hendelsen påvirke livet ditt fremover.

 

Jeg kunne aldri droppet veninnen min sitt bryllup pga dette.

Anonymkode: 21985...1cc

"en feil" er årets underdrivelse.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/15/2020 at 9:12 AM, AnonymBruker said:

Her er det helt innafor å bli «syk» i siste liten! 

Anonymkode: 52847...a64

Kan jo fort være TS blir psykisk syk (knekker sammen) før denne dagen 🥺

Anonymkode: 199f5...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...