ElinX0Xpoliti Skrevet 14. juni 2020 #1 Skrevet 14. juni 2020 Kvinneguiden har slettet tråden "kvinnefronten ønsker å fjerne menn ifra diskrimineretings-loven." Kvinnefronten som paraply org var i høring om å forandre loven slik at "kjønn" ble til kvinner slik at menn ikke ble dekket av loven i 2018. Der staten svarte med nei. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/horing---utredning-om-det-strafferettslige-diskrimineringsvernet/id2606774/?uid=0c11d5a2-b76f-40f7-8e03-79de86727c2b&fbclid=IwAR2grrvbMEaOLBimQEHLHKLKmtq2RBBIMlQ69wTM-zqq0d7YF4-RWNwImzQ Nå har de svart på høringen og prøver igjen via komité og argumenter med homofile rettigheter itillegg. https://kvinnefronten.no/kvinnefrontens-horingssvar-det-strafferettslige-diskrimineringsvernet/ Så menn hva tror dere om dette? Er det fint å bli andregrads borgere i eget land? 5
SunnivaOslo Skrevet 16. juni 2020 #2 Skrevet 16. juni 2020 På 14.6.2020 den 16.43, ElinX0Xpoliti skrev: Kvinneguiden har slettet tråden "kvinnefronten ønsker å fjerne menn ifra diskrimineretings-loven." Kvinnefronten som paraply org var i høring om å forandre loven slik at "kjønn" ble til kvinner slik at menn ikke ble dekket av loven i 2018. Der staten svarte med nei. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/horing---utredning-om-det-strafferettslige-diskrimineringsvernet/id2606774/?uid=0c11d5a2-b76f-40f7-8e03-79de86727c2b&fbclid=IwAR2grrvbMEaOLBimQEHLHKLKmtq2RBBIMlQ69wTM-zqq0d7YF4-RWNwImzQ Nå har de svart på høringen og prøver igjen via komité og argumenter med homofile rettigheter itillegg. https://kvinnefronten.no/kvinnefrontens-horingssvar-det-strafferettslige-diskrimineringsvernet/ Så menn hva tror dere om dette? Er det fint å bli andregrads borgere i eget land? Så det du spør om er basically hvordan det føles for menn å ha den posisjonen (annenrangs borger) som kvinner alltid har hatt? 14
Kaptein Stålull Skrevet 17. juni 2020 #3 Skrevet 17. juni 2020 19 hours ago, SunnivaOslo said: Så det du spør om er basically hvordan det føles for menn å ha den posisjonen (annenrangs borger) som kvinner alltid har hatt? Men gjør det det riktig? Er ikke selve poenget med et samfunn at vi går fremover, og ikke bakover? 13
ElinX0Xpoliti Skrevet 17. juni 2020 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2020 On 6/16/2020 at 10:42 PM, SunnivaOslo said: Så det du spør om er basically hvordan det føles for menn å ha den posisjonen (annenrangs borger) som kvinner alltid har hatt? For å si det sånn, å fjerne kjønn og putte inn kvinner gjør det lovlig å diskriminere menn, som du gjør normalt her på forumet. Kvinner i Norge har aldri vært annenrangs borgere, selv på viking tiden der frie menn var under mer restriksjon enn trellkvinner. Menn har rett til rettsvern akkurat som deg, selv om du ikke liker menn. 6
Dr. A. Kula Skrevet 18. juni 2020 #5 Skrevet 18. juni 2020 (endret) Ikke noe nytt at menn diskrimineres i lovverkey I tillegg inneholder dagens lov om straff kjønnsspesifikk benevnelse (han) kun i paragraf §296 b) og c). https://lovdata.no/lov/2005-05-20-28/§296 Endret 18. juni 2020 av Dr. A. Kula 2
SunnivaOslo Skrevet 18. juni 2020 #6 Skrevet 18. juni 2020 19 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev: For å si det sånn, å fjerne kjønn og putte inn kvinner gjør det lovlig å diskriminere menn, som du gjør normalt her på forumet. Kvinner i Norge har aldri vært annenrangs borgere, selv på viking tiden der frie menn var under mer restriksjon enn trellkvinner. Menn har rett til rettsvern akkurat som deg, selv om du ikke liker menn. Ok. Kan diskutere med deg, men da får du holde deg unna personangrep og antagelser eller så gidder jeg ikke. Rart menn syter over noe som kvinner har opplevd i alle år..føles ikke så gøy å være i en kvinnes sko allikavel gitt😉 4
HalldirV2 Skrevet 18. juni 2020 #7 Skrevet 18. juni 2020 På 16.6.2020 den 22.42, SunnivaOslo skrev: Så det du spør om er basically hvordan det føles for menn å ha den posisjonen (annenrangs borger) som kvinner alltid har hatt? Jeg trodde feminismen også kjempet for menns rettigheter, er det ikke det det til stadighet blir hevdet her inne? Er det hevn du er ute etter? Skal du straffe dagens unge menn for noe som tilhører fortiden? 11
SunnivaOslo Skrevet 19. juni 2020 #8 Skrevet 19. juni 2020 22 timer siden, HalldirV2 skrev: Jeg trodde feminismen også kjempet for menns rettigheter, er det ikke det det til stadighet blir hevdet her inne? Er det hevn du er ute etter? Skal du straffe dagens unge menn for noe som tilhører fortiden? 1.)Jeg er ikke feminist. Er for like rettigheter osv men kaller meg ikke feminist. 2.) Jeg bare spør retorisk om spørsmålet er hva menn føler om å være i den situasjonen kvinner alltid har vært i? Jeg merker at når menn opplever noe kvinner har lenge opplevd/levd med så er det problematisk, men det var aldri problematisk da det gjaldt kvinner... 3
ElinX0Xpoliti Skrevet 21. juni 2020 Forfatter #9 Skrevet 21. juni 2020 On 6/18/2020 at 8:45 PM, SunnivaOslo said: Ok. Kan diskutere med deg, men da får du holde deg unna personangrep og antagelser eller så gidder jeg ikke. Rart menn syter over noe som kvinner har opplevd i alle år..føles ikke så gøy å være i en kvinnes sko allikavel gitt😉 Kjære SunnivaOslo, jeg sier til deg nå at menn og kvinner har og skal ha like rettigheter og muligheter. Dette betyr kvinner og menn må ha lik lovverk og kan få samme støtten ifra staten om det gjelder kultur, utdanning og tillatelser, ekskludert militæret (militæret må ha lov til å diskriminere og ekskludere i henhold til overordnet mål). Kvinner kan ikke ha særstilling iforhold til menn, i lovverket eller via fordeler ifra staten som studie poeng og kvotering. Det jeg finner ekstremt rart er at du tidligere har sagt at feminister undertrykker menn, men er enig i at man kan undertrykke menn i lovverket. Du kan ikke si nå mange ganger til meg at det er person angrep når du får mild kritikk siden 2016, og jeg mener at du anser menn som udyr og undertrykkere. Og om du har rett at menn har undertrykket kvinner, er det bedre at vi undertrykker menn? Jeg er faktisk enig i det du sier om feminismen, dog det du sa om Thai damer for noen år siden var ganske drøyt. Gutter og menn i dag har meget store problemer i dagens samfunn, er du minste enig i det? 4
SunnivaOslo Skrevet 22. juni 2020 #10 Skrevet 22. juni 2020 5 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev: Kjære SunnivaOslo, jeg sier til deg nå at menn og kvinner har og skal ha like rettigheter og muligheter. Dette betyr kvinner og menn må ha lik lovverk og kan få samme støtten ifra staten om det gjelder kultur, utdanning og tillatelser, ekskludert militæret (militæret må ha lov til å diskriminere og ekskludere i henhold til overordnet mål). Kvinner kan ikke ha særstilling iforhold til menn, i lovverket eller via fordeler ifra staten som studie poeng og kvotering. Det jeg finner ekstremt rart er at du tidligere har sagt at feminister undertrykker menn, men er enig i at man kan undertrykke menn i lovverket. Du kan ikke si nå mange ganger til meg at det er person angrep når du får mild kritikk siden 2016, og jeg mener at du anser menn som udyr og undertrykkere. Og om du har rett at menn har undertrykket kvinner, er det bedre at vi undertrykker menn? Jeg er faktisk enig i det du sier om feminismen, dog det du sa om Thai damer for noen år siden var ganske drøyt. Gutter og menn i dag har meget store problemer i dagens samfunn, er du minste enig i det? Jeg føler vi diskuterer enn "ikke - sak" uansett da staten har sagt nei til dette så det ender bare opp med å bli et teit forslag som det uansett ikke blir noe av. Det jeg eventuelt har sagt om thai - damer har nok vært riktig. Jeg vet jeg aldri har skrevet at thai - damer er søppel etc. Det jeg antageligvis har skrevet er at jeg synes det er ekkelt at 60+ menn kjøper seg kvinner ned i 20 års alderen, noe jeg tror de fleste oppegående mennesker kan være enig i. Muligens har det blitt skrevet at thai damer også er "golddiggere", noe som er på en måte korrekt fordi de gifter seg med disse mennene tross alt for å få et bedre liv og bedre økonomi. Hvis en etnisk norsk dame gjør det blir hun kalt golddigger så hvorfor er det annerledes med thai - damer? Du skrev: "For å si det sånn, å fjerne kjønn og putte inn kvinner gjør det lovlig å diskriminere menn, som du gjør normalt her på forumet. Kvinner i Norge har aldri vært annenrangs borgere, selv på viking tiden der frie menn var under mer restriksjon enn trellkvinner. Menn har rett til rettsvern akkurat som deg, selv om du ikke liker menn."... og det jeg har uthevet mener jeg er å tillegge andre meninger/personangrep som fremstår som en smule aggressivt mot meg. Gutter og menn har like store problemer i samfunnet som jenter og kvinner, men da på forskjellige områder. 4
Iceman Skrevet 23. juni 2020 #11 Skrevet 23. juni 2020 På 18.6.2020 den 20.50, HalldirV2 skrev: Jeg trodde feminismen også kjempet for menns rettigheter, er det ikke det det til stadighet blir hevdet her inne? Er det hevn du er ute etter? Skal du straffe dagens unge menn for noe som tilhører fortiden? Håper du spøker her. Det har de da aldri kjempet for. De vil ha fordelene man hadde ved å være mann uten alle ulempene det fortsatt innebærer. 1
HalldirV2 Skrevet 23. juni 2020 #12 Skrevet 23. juni 2020 På 19.6.2020 den 19.22, SunnivaOslo skrev: 1.)Jeg er ikke feminist. Er for like rettigheter osv men kaller meg ikke feminist. 2.) Jeg bare spør retorisk om spørsmålet er hva menn føler om å være i den situasjonen kvinner alltid har vært i? Jeg merker at når menn opplever noe kvinner har lenge opplevd/levd med så er det problematisk, men det var aldri problematisk da det gjaldt kvinner... Jeg tror de fleste menn (foruten et lite antall med incels og religiøse nutcases) hadde sett det som problematisk dersom en seriøs organisasjon for menn ønsket å innskrenke kvinners rettigheter. De fleste av oss lever i 2020, heldigvis. 3
HalldirV2 Skrevet 23. juni 2020 #13 Skrevet 23. juni 2020 6 timer siden, Iceman skrev: Håper du spøker her. Det har de da aldri kjempet for. De vil ha fordelene man hadde ved å være mann uten alle ulempene det fortsatt innebærer. Jeg stilte et retorisk spørsmål. Kritiserer man feminisme anno 2020, så får man alltid høre at feminisme også omfatter menn, og at feminister også kjemper for menn sine rettigheter. 1
Enriam Skrevet 24. juni 2020 #14 Skrevet 24. juni 2020 På 16.6.2020 den 22.42, SunnivaOslo skrev: Så det du spør om er basically hvordan det føles for menn å ha den posisjonen (annenrangs borger) som kvinner alltid har hatt? Er det rettferdig å straffe noen for noe andre har gjort? På hvilken måte er man ansvarlig for andre menneskers handlinger, spesielt når man ikke har hatt muligheten til å gjøre noe med disse handlingene ? Og er det at noen gjør noe galt, en grunn til å gjøre noe galt selv? At urettferdighet og urett har skjedd i fortiden er ikke en unnskyldning for å gjøre den samme uretten og være like urettferdig mot noen i nåtiden! Da blir det akkurat slik det var før, bare at rollene er snudd. Er det et slikt samfunn du vil leve i? 1
SunnivaOslo Skrevet 24. juni 2020 #15 Skrevet 24. juni 2020 32 minutter siden, Enriam skrev: Er det rettferdig å straffe noen for noe andre har gjort? På hvilken måte er man ansvarlig for andre menneskers handlinger, spesielt når man ikke har hatt muligheten til å gjøre noe med disse handlingene ? Og er det at noen gjør noe galt, en grunn til å gjøre noe galt selv? At urettferdighet og urett har skjedd i fortiden er ikke en unnskyldning for å gjøre den samme uretten og være like urettferdig mot noen i nåtiden! Da blir det akkurat slik det var før, bare at rollene er snudd. Er det et slikt samfunn du vil leve i? Men for f***. Jeg stiller et simpelt spørsmål om hvordan det føles for menn å være en annenrangs borger som kvinner alltid har vært? Det er teoretisk og en enkel bemerkning på en "ikke sak" som ikke skjer men som TS allikavel vil diskutere.. Du skriver jo selv "det blir akkurat som før bare rollene er snudd" som var hele poenget med mitt enkle spørsmål.. 1
herzeleid Skrevet 24. juni 2020 #16 Skrevet 24. juni 2020 51 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Men for f***. Jeg stiller et simpelt spørsmål om hvordan det føles for menn å være en annenrangs borger som kvinner alltid har vært? Det er teoretisk og en enkel bemerkning på en "ikke sak" som ikke skjer men som TS allikavel vil diskutere.. Du skriver jo selv "det blir akkurat som før bare rollene er snudd" som var hele poenget med mitt enkle spørsmål.. Hvordan mener du kvinner alltid har vært annenrangs borgere sammenlignet med menn? 4
SunnivaOslo Skrevet 24. juni 2020 #17 Skrevet 24. juni 2020 4 timer siden, herzeleid skrev: Hvordan mener du kvinner alltid har vært annenrangs borgere sammenlignet med menn? Les deg opp litt så skjønner du hvordan ting har vært 👍 En rik kvinne hadde det nok bedre enn en fattig mann hvis man ser på klasseskille, men å bli nektet utdanning/ jobb og måtte være prisgitt en mann og fungere som hans eiendom er i seg selv å være annenrangs. Mannen kunne behandle kvinnen som han ville uten at kvinnen kunne komme seg vekk og hun hadde ingen stemme i samfunnet. Når det var storhetstiden for kvinnefrigjøring og mindre tabu for å skilles,økte skilsmisser betraktelig. Sier seg selv at det ikke er tilfeldig.. 3
javafx Skrevet 24. juni 2020 #18 Skrevet 24. juni 2020 På 19.6.2020 den 19.22, SunnivaOslo skrev: 2.) Jeg bare spør retorisk om spørsmålet er hva menn føler om å være i den situasjonen kvinner alltid har vært i? Hvilken situasjon er det? Kvinner og barn først? Har aldri kjent på å være i den situasjonen, men hadde sikkert følt meg ganske flau og unyttig sett i lys av forventningene i dagen samfunn. Den systematiske diskrimineringen mot menn er det kun menn som har opplevd. Kvinner har aldri opplevd systematisk diskriminering, men systematisk beskyttelse. Så fort teknologi var moden for å fire på beskyttelsen, har kvinner fått mindre av denne, og har benyttet den til å systematisk diskrimenere mot menn og promotere seg selv. 1
javafx Skrevet 24. juni 2020 #19 Skrevet 24. juni 2020 45 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Les deg opp litt så skjønner du hvordan ting har vært 👍 En rik kvinne hadde det nok bedre enn en fattig mann hvis man ser på klasseskille, men å bli nektet utdanning/ jobb og måtte være prisgitt en mann og fungere som hans eiendom er i seg selv å være annenrangs. Det foreslår jeg at du gjør. Hva skulle en 1600-talls kvinne livnære seg av, mener du? Misjonere black lives matter, mens hun ble båret rundt av sine egne svarte slaver? Stort sett var utdanning forbehold de med rikdom, og rike kvinner fikk også utdanning. Uansett har dette vært praktisert så forskjellig rundt om i Europa at det er absurd å hevde at menn undertrykte kvinner som en global sannhet, når det var den økonomiske og politiske makteliten som dikterte, og som har vært forskjellig i fra område til område. Kvinner har aldri opplevd den systematiske diskrimineringen man bevisst utsetter menn og gutter for i dag. 2
Klaratiara Skrevet 24. juni 2020 #20 Skrevet 24. juni 2020 (endret) 12 minutter siden, javafx skrev: Det foreslår jeg at du gjør. Hva skulle en 1600-talls kvinne livnære seg av, mener du? Misjonere black lives matter, mens hun ble båret rundt av sine egne svarte slaver? Stort sett var utdanning forbehold de med rikdom, og rike kvinner fikk også utdanning. Uansett har dette vært praktisert så forskjellig rundt om i Europa at det er absurd å hevde at menn undertrykte kvinner som en global sannhet, når det var den økonomiske og politiske makteliten som dikterte, og som har vært forskjellig i fra område til område. Kvinner har aldri opplevd den systematiske diskrimineringen man bevisst utsetter menn og gutter for i dag. En skal høre mye før øra detter av. Og lese mye før øya detter ut. Endret 24. juni 2020 av Klaratiara 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå