Gå til innhold

Ny utdanning?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Linejenta

Tenkte kanskje noen av dere har erfaring med noe jeg vurderer nå eller etter jeg har fått barn og kanskje jeg kunne hørt hva dere mener.

Har egentlig en 4 årig utdannelse som sivilmarkedsfører, har jobbet 2 år med markedsføring og salg og hatt mange spennende utfordringer, men også et hardt liv der jeg ser mye kynisk som reklamebransjen etc står for selv om hvert enkelt individ selføgelig tar sine egne valg, men likevel.

Saken er at det alltid har vært markedsføring jeg har hatt lyst til å arbeide med, men for en god stund siden har jeg spurt meg selv: HVA ER MENINGEN MED LIVET OG GJØR JEG NOE "GODT" FOR VERDEN?

Dette høres kanksje litt sprøtt ut, men jeg føler nå at jeg vil gjøre noe som kan hjelpe andre som er i en vanskeligere situasjon enn meg selv etc...

Dessuten merker jeg at jeg har lyst til å gjøre noe mer for mennesker og har forandret meg veldig diss to årene.

Jeg har lyst å ta en ny utdanning. Barnevern frister veldig, for eksempel å ta det på deltid, enten fra neste år eller etter en eventuell permisjon og jobbe ved siden av fordi det er praksis i deltidsutdanningen.

Økonomisk kan vi klare det, selv om jeg har studielån fra før..

Hva syntes dere? Finnes det andre alternativer som gjør at jeg kan jobbe med barn/ungdom eventuelt voksne med problemer?

Vet det ikke hører til her i dette forumet, men det frister så mye, fordi jeg har kommet til et punkt der jeg ikke vet om jeg klarer å jobbe med det jeg gjør lenger. Og det etter 2 år! Hva med de resterende årene som er igjen? Det er jo endel år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har truffet veldig mange mennesker som sier akkurat det du sier nå. Har truffet mange forskjellige mennesker med nettopp bakgrunn i et kynisk næringsliv som er kommet frem til samme konklusjon som deg.

Jeg synes det høres positivt ut at du vil jobbe med barn. Barnevernet trenger nye folk som kan bidra med nye krefter. Flere yrker som er meningsfulle og der man virkelig trenger folk er jo: sykepleier, lærer, førskolelærere, sosionomer, hjelpepleiere osv.

Du kan ta kontakt med en studieveileder for å snakke litt om hvilke muligheter du har og kartlegge dine interesseområder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange høgskoler tilbyr deltidsutdanninger innen ulike fagområder som gjør at du kan få arbeide med mennesker. Tror du kan ta deltidsutdanning både til allmennlærer, førskolelærer, barnevernspedagog, sosionom, barne- og ungdomsarbeider osv. Undersøk med de ulike høgskolene før å få oversikt - Samordna opptak: http://www.samordnaopptak.no/index.html har også oversikt over de fleste utdanninger. Mange tilbyr også fjernundervisning som jo kan være aktuelt hvis du bor langt unna den høgskolen du kunne tenke deg å ta utdanning ved.

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det kan jo hende du kan finne en ny jobb der du kan bruke noe av det du allerede kan.

Hva med å jobbe med informasjon innenfor humanitære organisasjoner (Røde Kors, Redd Barna, Norsk Folkehjelp...etc). Bare en idé som slo meg. Slike organisasjoner trenger helt sikkert folk som er gode i markedsføring.

Lykke til uansett hva du velger. Det å trives i jobben er kjempeviktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...