Gå til innhold

Vannallergi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett at man kan være allergisk mot vann. Jeg tenker at det virker absurd med tanke på at 2/3 av kroppen allerede består av vann, men det er reelt. Jeg mener ikke på fornærme noen som har det, jeg bare lurer på hvordan hverdagen må være. Dusj etc. Gjelder det all væske som er tilsatt vann? Det må kanskje være et kjemikal i vannet og ikke vannet i seg selv man reagerer på? 

Anonymkode: fd5e4...bf5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror faktisk at jeg kan ha vannallergi, men jeg er ikke sikker... Jeg begynner å klø av vann, men jeg har ikke tenkt noe særlig over det før nå...

Anonymkode: 312f8...24d

Skrevet

Er vel bare klorering av vannet man er allergisk mot. Ikke akkurat rakettforskning.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Kaptein Klein skrev:

Er vel bare klorering av vannet man er allergisk mot. Ikke akkurat rakettforskning.

Hmm, trodde jeg også, men det viser seg at de med denne tilstanden kan reagere på sin egen svette og urin..

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hmm, trodde jeg også, men det viser seg at de med denne tilstanden kan reagere på sin egen svette og urin..

Kjipern. Blir dårlig med golden showers og afterparties med R.Kelly da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ei venninne på videregående som hadde vannalergi.  Hun hadde stort sett utslett over hele kroppen pga dusjing og egen svette.  

Men tror vannalergi kun er mot huden. For hun venninna mi kunne drikke vann, var bare huden som reagerte. 

Blir det samme som med noen andre jeg kjenner, hun kan spise jordbær, men kan ikke ta på dem for hun får utslett og kløe.

Anonymkode: 443d7...71d

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett at man kan være allergisk mot vann. Jeg tenker at det virker absurd med tanke på at 2/3 av kroppen allerede består av vann, men det er reelt. Jeg mener ikke på fornærme noen som har det, jeg bare lurer på hvordan hverdagen må være. Dusj etc. Gjelder det all væske som er tilsatt vann? Det må kanskje være et kjemikal i vannet og ikke vannet i seg selv man reagerer på? 

Kroppen er rar. 

Jeg har delvis allergi mot min egen svette. Svetter jeg i ansiktet, hovner øyelokkene opp til grotesk størrelse. Altså min egen svette, som kommer ut fra min egen kropp. Men øyelokkene mine tåler det altså ikke. 

I yngre dager var jeg ofte på diskoteker. Og danset halve natta. Og svettet. Men da visste jeg at hele uka deretter måtte tilbringes med øyelokk på størrelse med egg. Noen ganger fikk jeg knapt åpnet øynene dagen derpå fordi øyelokkene er så digre. 

Så for meg er det ikke ulogisk å være allergisk mot noe som er i ens egen kropp. 

Anonymkode: cc2aa...730

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...