AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #1 Skrevet 13. juni 2020 Nei, ikke singel, men lurer oppriktig. Hvordan er det å date men som er betydelig eldre? Eks du er 30 han er 50+? Noen som har hatt langvarige forhold? Hadde en diskusjon med en venninne hvor vi begge var enige i at om vi noen gang blir single så vil vi begge date noen som er 10+ år eldre. Vi er ferdige med barn, (jeg har 1) og vil egentlig bare ha en stabil partner. Anonymkode: 94bdf...048
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #2 Skrevet 13. juni 2020 Det er ikke annerledes enn å date menn på din egen alder. Vi er mennesker og ikke alder, vi er personligheter og ikke vårt utsende eller alder. Anonymkode: 580a4...db0 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #3 Skrevet 13. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke annerledes enn å date menn på din egen alder. Vi er mennesker og ikke alder, vi er personligheter og ikke vårt utsende eller alder. Anonymkode: 580a4...db0 Ja, det er jo alltid sjarmerende med 60 åringer som oppfører seg som 30 åringer. Anonymkode: dc68f...9e7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #4 Skrevet 13. juni 2020 Det lengste jeg har strukket meg er vel 22 år - han var 44 da jeg var 22. I senere tid datet jeg en som var 18 år eldre - jeg var 27, han 45. Dette var vel mer affærer, det var mer enn sex men det var heller ikke starten på noe livsvarig for noen av oss. Nå er jeg sammen med en som "bare" er 15 år eldre - jeg 28 og han 42. Det er utvilsomt fordeler og ulemper. Jeg har alltid vært en "gammel sjel", og er selv oppvokst med en ganske gammel far, som nok har gjort til at jeg alltid relaterer meg til mennesker en del år eldre enn meg selv. Det gjelder også kvinner, og noen av mine beste vennskap på jobb er med kvinner en del år eldre enn meg selv. Det er altså ikke farskomplekser dette handler om. Jeg har forøvrig også datet mer jevnaldrende gutter, 3-5 år eldre enn meg, og hatt gode erfaringer der og. Dersom ting skulle ryke en gang mellom meg og min nåværende partner, så hadde jeg naturligvis vært åpen for eldre menn. Men - det er jo forskjell på alder her. En mann på 45 kan greit være veldig sprek og kjekk. Etter 55 så begynner alderen å sette inn, uavhengig av hvor ivrig han er på Birken og hvor gode gener han har. Dersom jeg er singel igjen som 45-åring så kan det godt hende jeg vurderer menn på 55, men jeg er kanskje ikke så interessert i menn på 60. Da er jeg jo fortsatt en kvinne med energi, lyst og høyt aktivitetsnivå, og jeg er usikker på om jeg vil ha en pensjonist. Så som svar på spørsmålet - jeg tror at den akseptable aldersforskjellen faktisk kan minke litt. Anonymkode: 0ee91...b7c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #5 Skrevet 13. juni 2020 Er kjønn viktig? Ok at en 20-årig gutt dater ei på 44? Vet du hva? Som mor til 20-åringen: nei. Anonymkode: 73b9e...735
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #6 Skrevet 13. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er kjønn viktig? Ok at en 20-årig gutt dater ei på 44? Vet du hva? Som mor til 20-åringen: nei. Anonymkode: 73b9e...735 Hahaha!😅 Anonymkode: 3ea10...9a9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #7 Skrevet 13. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det lengste jeg har strukket meg er vel 22 år - han var 44 da jeg var 22. I senere tid datet jeg en som var 18 år eldre - jeg var 27, han 45. Dette var vel mer affærer, det var mer enn sex men det var heller ikke starten på noe livsvarig for noen av oss. Nå er jeg sammen med en som "bare" er 15 år eldre - jeg 28 og han 42. Det er utvilsomt fordeler og ulemper. Jeg har alltid vært en "gammel sjel", og er selv oppvokst med en ganske gammel far, som nok har gjort til at jeg alltid relaterer meg til mennesker en del år eldre enn meg selv. Det gjelder også kvinner, og noen av mine beste vennskap på jobb er med kvinner en del år eldre enn meg selv. Det er altså ikke farskomplekser dette handler om. Jeg har forøvrig også datet mer jevnaldrende gutter, 3-5 år eldre enn meg, og hatt gode erfaringer der og. Dersom ting skulle ryke en gang mellom meg og min nåværende partner, så hadde jeg naturligvis vært åpen for eldre menn. Men - det er jo forskjell på alder her. En mann på 45 kan greit være veldig sprek og kjekk. Etter 55 så begynner alderen å sette inn, uavhengig av hvor ivrig han er på Birken og hvor gode gener han har. Dersom jeg er singel igjen som 45-åring så kan det godt hende jeg vurderer menn på 55, men jeg er kanskje ikke så interessert i menn på 60. Da er jeg jo fortsatt en kvinne med energi, lyst og høyt aktivitetsnivå, og jeg er usikker på om jeg vil ha en pensjonist. Så som svar på spørsmålet - jeg tror at den akseptable aldersforskjellen faktisk kan minke litt. Anonymkode: 0ee91...b7c Vil bare kommentere at det er stor forskjell på 60 åringer. Mannen min på 65 er mye sprekere enn meg på 50. Springer halvmaraton og jobber fullt. Ikke tenkt å gi seg før i 70 års alder. Bruker ingen medisiner og vi har sex ett par ganger (minst) i uka. Han er belest og bereist, kunnskapsrik og humoristisk. Ett kupp rett og slett. Det er lett å falle for en slik mann og alderskriteriet kommer helt i bakgrunnen Anonymkode: 6c131...a90 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå