Donnie Darko Skrevet 2. juli 2005 #1 Skrevet 2. juli 2005 Ett av de tingene SV går rundt og sysler med før valget er nemlig at det skal skrenkes inn på arbeidstiden. Kort sagt: butikkene skal stenge tidligere, og det snakkes vel om 17:00 eller noe. Dette skal være til gavn for folk, fordi vi trenger mer fritid må vite. Det er sikkert jævla fint for folk som begynner 08:00 om morgenen å få lov til å tasse hjem 16:00 eller før(helst før). Men hva med studenter og annen ungdom som trenger noen greie kveldsjobber for å få økonomien til å gå rundt? Og SV driver og klager på hjemmesiden sin om at det er høy arbeidsledighet blant ungdom. Javel. Hva faen skjer når Rimi, Rema, Kiwi og hele sulamitten bråstenger 17:00? Hvor mange ungdommer kommer til å miste jobben da? Stemmer du SV i høst trenger du faen ikke klage når du Rema-Rimi gir deg fyken, og du ikke en gang kan kjøpe mat på vei hjem. Den ekstra fritiden SV kjemper for at du skal få er det bare folk med skikkelig arbeid som kan benytte seg av. Og om SV eventuelt skulle drømme om å gi oss alle sikre jobber i Staten, så kan de bare glemme det. For studenter og andre folk med dårlig råd er dette arbeidsforbud.
Betcy Skrevet 2. juli 2005 #2 Skrevet 2. juli 2005 Er det bare på Rimi/Rema/Kiwi studenter kan jobbe?? Det finnes mange ledige ekstravakter på sykehjem over hele landet.. Hvorfor ikke tjene penger på å hjelpe andre? Ekstravakter på ettermiddag er av erfaring det vanskeligeste å få tak i, så meld dere frivillig alle arbeidsledige studenter! :-)
Gjest titt Skrevet 2. juli 2005 #3 Skrevet 2. juli 2005 Må si at jeg heier på SV.. Kveldsarbeid er ikke akkurat vanskelig å kommer over.. Det er det å slippe unna det som er vanskelig!!
Gjest Leola Skrevet 2. juli 2005 #4 Skrevet 2. juli 2005 Du har helt rett, Donnie Darko. Jeg tror faktisk at mange av SV`s velgere rett og slett ikke vet følgene av SV-politikken.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 2. juli 2005 #5 Skrevet 2. juli 2005 Yes! Jeg jobber ikke på Rimi (eller jeg jobber heldigvis ikke i det hele tatt), men JA til mer fritid! Jeg skal stemme SV i allefall.
Gjest bankboks Skrevet 2. juli 2005 #6 Skrevet 2. juli 2005 Jeg prøver desperat å komme meg vekk fra kveld og helgejobbing.. (vil jo ha fri!!!) Har aldri opplevd at det har vært et problem å få jobbe helg og kveld!! Det er jo utrolig mange steder de har behov for at folk jobber på disse ugunstige tidene.. Alt omsorgsarbeid, restauranter, puber, vasking, bensinstasjoner osv osv Jeg ser definitivt ikke problemet!!
Gjest Devil's Spawn Skrevet 2. juli 2005 #7 Skrevet 2. juli 2005 SV er et populistisk møkkaparti i likhet med FrP.
Gjest tattat Skrevet 2. juli 2005 #8 Skrevet 2. juli 2005 Jeg prøver desperat å komme meg vekk fra kveld og helgejobbing.. (vil jo ha fri!!!) Har aldri opplevd at det har vært et problem å få jobbe helg og kveld!! Det er jo utrolig mange steder de har behov for at folk jobber på disse ugunstige tidene.. Alt omsorgsarbeid, restauranter, puber, vasking, bensinstasjoner osv osv Jeg ser definitivt ikke problemet!! Hvorfor skal vaskehjelp måtte jobbe om kvelden når butikkansatte skal slippe, da? Og så klart har du ikke hatt problemer med å finne noe i helg/kveld da butikker har tatt mange av konkurrentene dine. Det er lov å tenke litt.
Kittykat Skrevet 2. juli 2005 #9 Skrevet 2. juli 2005 Det er ikke noe problem å finne kveldsjobb? Jo det er faktisk det. Jeg er hjemmeværende med 3 barn og kunne gjerne tenkt meg å spe på økonomien, men da må det mest sannsynlig bli via en kveldsjobb og da er det bare disse dagligvarebutikkene som jeg kan jobbe med. Hva hjelper det å søke jobb på et gamlehjem/sykehus når man ikke har utdanning eller erfaring innen det området? Og studenter må også spe på økonimien og da hjelper ikke alltid en helgejobb. Så jeg håper ikke dette blir en realititet for da er det mange som mister jobbene sine som de så sårt trenger. Men det tenker ikke SV på virker det som......
Lillesøster Skrevet 2. juli 2005 #10 Skrevet 2. juli 2005 Sv vil ha kortere arbeidsdag, men det betyr ikke at butikkene stenger kl. 1700 eller at bussene slutter å gå kl. 1600. Det betyr enkelt at flere skal i arbeid, dvs. korter arbeidstid til folk flest (som frp ville sagt det) og flere i arbeid.
Gjest navnløs Skrevet 2. juli 2005 #11 Skrevet 2. juli 2005 Hva hjelper det å søke jobb på et gamlehjem/sykehus når man ikke har utdanning eller erfaring innen det området? Jeg fikk glatt jobb på sykehjem uten noen som helst erfaring. Fast jobb får man sjelden slike steder, dog. Selvsagt får man lav lønn når man er ufaglært, men så vidt jeg vet er det sjeldnere butikkansatte får tillegg for kvelds/nattarbeid enn man gjør når man jobber for kommunen/staten. Jeg husker det har vært mye styr rundt butikkenes utvidede åpningstider fordi fagorganisasjoner osv kjemper for at ugunstige arbeidstider må forsvares, begrunnes og dispenseres for. Noe jeg er enig i. Her jeg bor er det helt klart ikke mange "trengende studenter" som jobber i butikk, og jeg tror det er en del ansatte som ikke er glade for å presses til å jobbe på tidspunkter de ikke ønsker - og som var uaktuelle da de startet i jobben. Samtidig er jeg jo glad det er åpent etter "kontortid", og overalt ellers i verden hvor jeg har vært har butikkene alltid vært seint oppe, selv om dette kanskje heller sier noe om arbeidstakernes svakere posisjon i disse landene? Tror det kan være greit å huske på at en eventuell lovendring bør innføres for å gagne arbeidstakerne, altså de butikkansatte, ikke først og fremst oss som kunder.
Gjest Melk Skrevet 3. juli 2005 #12 Skrevet 3. juli 2005 Hva hjelper det å søke jobb på et gamlehjem/sykehus når man ikke har utdanning eller erfaring innen det området? Jeg har jobbet ved flere ulike institusjoner på kveldstid, uten noen som helst form for utdannelse innen feltet. Det er derfor man blir ansatt som assistent. De hadde en skrikende mangel på folk som kunne jobbe ettermiddag/kveld.
Gjest Varg-Menja Skrevet 3. juli 2005 #13 Skrevet 3. juli 2005 Hvorfor i all verden skal butikkansatte nektes å jobbe kveld, når så alle disse andre yrkene får lov? Hvor sosialistisk er det? Og vi har allerede 100 000 arbeidsledige her i landet, selvsagt er det ikke "bare å finne seg" en annen jobb...
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2005 #14 Skrevet 3. juli 2005 Sv vil ha kortere arbeidsdag, men det betyr ikke at butikkene stenger kl. 1700 eller at bussene slutter å gå kl. 1600. Det betyr enkelt at flere skal i arbeid, dvs. korter arbeidstid til folk flest (som frp ville sagt det) og flere i arbeid. Og da tjener vi mer eller mindre? Skal vi kanskje "få" penger av moder stat da eller? :o Seriøst, blir det rød/grønt flertall til høsten rømmer jeg! Er helt pervers den detaljstyringen sosialistene jobber for!
Gjest Gjesta Skrevet 3. juli 2005 #15 Skrevet 3. juli 2005 Jeg stemmer IKKE sv til vanlig, men akkurat denne her er jeg enig med de i. Det er altfor lange arbeidsdager . Jeg er helt for 6 timers arbeidsdag. Skulle virkelig ønske meg at det kom til å skje.
Gjest Melk Skrevet 3. juli 2005 #16 Skrevet 3. juli 2005 Og da tjener vi mer eller mindre? Skal vi kanskje "få" penger av moder stat da eller? Det blir jo på samme måte som da man gikk fra 6 til 5-dagers arbeidsuke, og fra 9 til 8-timers dag.
Gjest Valhalla Skrevet 3. juli 2005 #17 Skrevet 3. juli 2005 Det blir jo på samme måte som da man gikk fra 6 til 5-dagers arbeidsuke, og fra 9 til 8-timers dag. Det blir jo ikke det, det blir jo å gå fra arbeid til arbeidsløshet.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2005 #18 Skrevet 3. juli 2005 Bra Valhalla Er helt sinnsykt at folk faktisk mener dette er en knall ide!!! :o
Gjest Melk Skrevet 3. juli 2005 #19 Skrevet 3. juli 2005 Det blir jo ikke det, det blir jo å gå fra arbeid til arbeidsløshet. Jeg snakket om finansieringen. Forøvrig er vel hensikten å skape flere arbeidsplasser, ettersom jeg har forstått.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2005 #20 Skrevet 3. juli 2005 Så hvis jeg jobber fra 9-13 og Valhalla da tar over resten av min arbeidsdag siden vi skal dele så fint på alt... Eller at arbeidsplassen min stenger klokken ett... Hvordan skal jeg da betale husleie for en leilighet, mat osv som har samme pris som da jeg jobbet heltid? skal jeg få penger av noen andre (les:meg selv, for det heter ikke å få penger, det heter å stjele andres penger som de betaler inn i skatt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå