Boblerone Skrevet 13. juni 2020 #41 Skrevet 13. juni 2020 Jeg fikk veldig spennende resultater på min test og synes det var verdt pengene. var over 60% skandinavisk, men så kom det kjekke. 30% europeisk jøde, noen prosent britisk, noen prosent iberiske halvøy.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #42 Skrevet 13. juni 2020 1 hour ago, Rant said: Hva er det du babler om? Så lenge TSs bestefar var 100% finsk. Skulle hun arvet 25%. Man arver 50/50 av foreldrene. Oi. Vranglære her skjønner jeg 😅 Anonymkode: 0181d...e4a 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #43 Skrevet 13. juni 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du snakker om? Hva som er tradisjon er vel helt irrelevant. Finland har gradvis blitt kolonisert av skandinavere gjennom flere hundre år. Det har vært en assimilering, og det er mange grunner til at finnene har beholdt stammen i det opprinnelige språket som ble snakket der uten at jeg kjenner til så mye rundt det, men faktum er at det har vært en gjevn tilstrømning av skandinavere til finland på århundrer, og at den opprinnelige etniske gruppen som bosatte seg er svært utvannet med høyt innslag av skandinaviske familietre, og at det er en stor del av den finske befolkningen som genetisk er like skandinaviske som resten av skandinavia. At dette er helt uforståelig for deg, er ganske uforståelig. Tror du ærlig talt man er nødt til å ha et slektstre med innslag fra folkegrupper i sibir for å ha familietre i finland fra mange hundre år tilbake i tid? Anonymkode: 208c3...89e Jeg snakker om historie. En annen ting; finner og samer har omtrent 5% felles DNA med jeger/sanker-grupper fra Russland. Det er ikke så mye at man kan anse de som nære genetiske slektninger i det heletatt. Anonymkode: 52eed...973
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #44 Skrevet 13. juni 2020 22 minutter siden, Boblerone skrev: Jeg fikk veldig spennende resultater på min test og synes det var verdt pengene. var over 60% skandinavisk, men så kom det kjekke. 30% europeisk jøde, noen prosent britisk, noen prosent iberiske halvøy. Så bra. Jeg trodde bare skulle være litt mer informasjon, som nevnt f eks haplogruppe, synes det er rart dette ikke er tatt med. Jeg valgte å ikke ta med risiko for ulike sykdommer, rett og slett fordi jeg synes det ble for dyrt. Kunne nok taklet et hvilket som helst svar her bra, den vurderingen tok jeg, men ja, for dyrt. Anonymkode: 06861...c34 2
EnKoppTe Skrevet 13. juni 2020 #45 Skrevet 13. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg snakker om historie. En annen ting; finner og samer har omtrent 5% felles DNA med jeger/sanker-grupper fra Russland. Det er ikke så mye at man kan anse de som nære genetiske slektninger i det heletatt. Anonymkode: 52eed...973 Skulle ikke være anonym.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #46 Skrevet 13. juni 2020 Jeg sendte mitt DNA til USA. Nå angrer jeg. Tror jeg dropper en slik test. Anonymkode: e0273...a78
Perelandra Skrevet 13. juni 2020 #47 Skrevet 13. juni 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #48 Skrevet 14. juni 2020 Noen som vet om en tilsvarende test fra et annet firma hvor man får vite haplogruppe? Og gjerne pris. Anonymkode: 06861...c34
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #49 Skrevet 14. juni 2020 På 13.6.2020 den 12.04, AnonymBruker skrev: Den gav ekstremt lite informasjon. Bare at jeg er 99 komma ett eller annet skandinavisk. Det er alt jeg fikk for å betale 500 kr. Trodde f eks jeg sķulle få vite hvilken haplogruppe jeg tilhører. I det minste burde det være informasjon om hvor langt tilbake de går når de forteller meg at jeg er skandinavisk. Jeg vet jo at foreldrene mine er norske. Men går man ekstremt langt tilbake stammer vi jo alle fra Afrika, så så veldig langt tilbake kan ikke testen gå. Stusser også litt på resultatet, jeg vet at oldefaren min var finsk, dvs at dette burde gitt utslag, men nei, 0% finsk, står det. Selvsagt en bitteliten mulighet for at han ikke er min genetiske oldefar av en eller annen grunn, men jeg finner det lite sannsynlig da det er stor familielikhet i den grenen. Flere som har erfaring med slike tester og kan si hva dere synes? Anonymkode: 06861...c34 De testene som utdyper ekstrem ALA national geografic sin koster flesk, det sier vel seg selv om du tar den billigste så gir den mindre info, det står jo hva som er i testen om man leser på hjemmesiden Anonymkode: f9b4d...57a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå