Gå til innhold

Blod i avføringen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste dagene har jeg slitt med kvalme, metthetsfølelse, oppblåsthet og milde magesmerter. Jeg har ikke diaré. Jeg svetter også om natten, men har ikke feber. Plagene er bedres om kvelden, men varierer i intensitet ila dagen. I dag la jeg merke til litt friskt blod utenpå avføringen. Noen som vet hva det kan skyldes? Har vært bekymret for crohns, eller annen tarmsykdom, men da ville jeg vel hatt diaré? 
Jeg er for øvrig 22. 

Anonymkode: a9961...db3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Friskt blod utenpå avføringen kan komme av at du er sår rundt endetarmsåpningen. Kan være at du har tørket litt hardt eller mye som har skadet slimhinnene. 

Men ville uansett tatt en tur til legen, da du har slike plager. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe du bør dra til legen med ganske raskt i og med at du har nattesvette som er et alarmsymptom.

Anonymkode: 24abd...23d

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, pia mater skrev:

Friskt blod utenpå avføringen kan komme av at du er sår rundt endetarmsåpningen. Kan være at du har tørket litt hardt eller mye som har skadet slimhinnene. 

Men ville uansett tatt en tur til legen, da du har slike plager. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe du bør dra til legen med ganske raskt i og med at du har nattesvette som er et alarmsymptom.

Anonymkode: 24abd...23d

Er forresten også forkjølet, og det var da nattesvetten kom, kan det ha en sammenheng? 
Får vel kanskje dra til legen over helgen hvis det ikke bedrer seg. Men har dere noen tanker om hva det kan være?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er forresten også forkjølet, og det var da nattesvetten kom, kan det ha en sammenheng? 
Får vel kanskje dra til legen over helgen hvis det ikke bedrer seg. Men har dere noen tanker om hva det kan være?

Forkjølelse kan absolutt gi nattesvette ja. Det høres jo nesten ut som du har fått en mild infeksjon i mage/tarm i tillegg til forkjølelsen. Friskt blod kan komme av hemoroider eller en rift, ikke uvanlig. Men det er aldri dumt å høre med legen.

Anonymkode: f15f6...27a

AnonymBruker
Skrevet

Sånn følte jeg det, når jeg hadde blødende magesår. Men jeg hadde sterke smerter smerter i mellomgulvet. 

Anonymkode: bf1c6...f1f

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De siste dagene har jeg slitt med kvalme, metthetsfølelse, oppblåsthet og milde magesmerter. Jeg har ikke diaré. Jeg svetter også om natten, men har ikke feber. Plagene er bedres om kvelden, men varierer i intensitet ila dagen. I dag la jeg merke til litt friskt blod utenpå avføringen. Noen som vet hva det kan skyldes? Har vært bekymret for crohns, eller annen tarmsykdom, men da ville jeg vel hatt diaré? 
Jeg er for øvrig 22. 

Blod kan være et dårlig tegn. Kan «bare» være hemorrider ol. men kan også være en del andre ting.

Ta deg en tur til legen og få sjekket det.

Anonymkode: 804a7...d36

AnonymBruker
Skrevet

mest trolig små rifter i endetarmsåpningen, og/eller innvendig hemoride. jeg er på 12.året med friskt blod i avføringen. men, jeg ble utredet for andre ting og det bør du også.

Anonymkode: 6da80...e2e

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forkjølelse kan absolutt gi nattesvette ja. Det høres jo nesten ut som du har fått en mild infeksjon i mage/tarm i tillegg til forkjølelsen. Friskt blod kan komme av hemoroider eller en rift, ikke uvanlig. Men det er aldri dumt å høre med legen.

Anonymkode: f15f6...27a

Det er det jeg håper på, det er snakk om svært lite blod. 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn følte jeg det, når jeg hadde blødende magesår. Men jeg hadde sterke smerter smerter i mellomgulvet. 

Anonymkode: bf1c6...f1f

Hadde du friskt blod i avføringen? 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blod kan være et dårlig tegn. Kan «bare» være hemorrider ol. men kan også være en del andre ting.

Ta deg en tur til legen og få sjekket det.

Anonymkode: 804a7...d36

Ja, det er nok lurt å ta turen til legen, men det er litt stress å måtte dra til legen, så vil aller helst unngå det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...