AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #21 Skrevet 13. juni 2020 Men, det virker som om det er bestemt hvordan det er, så da ønsker jeg deg god bedring i stedet! Anonymkode: 5f2e5...9fb
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #22 Skrevet 13. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men, det virker som om det er bestemt hvordan det er, så da ønsker jeg deg god bedring i stedet! Anonymkode: 5f2e5...9fb Jeg har ikke bestemt meg for noe som helst. Synes bare det er et interessant perspektiv som man ikke uten videre skal avfeie nettoppp pga man ikke vet så mye enda! Anonymkode: 991db...ed9 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #23 Skrevet 13. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke bestemt meg for noe som helst. Synes bare det er et interessant perspektiv som man ikke uten videre skal avfeie nettoppp pga man ikke vet så mye enda! Anonymkode: 991db...ed9 Men hva er alle disse rare symptomene du har og de andre på den fb gruppa har? Andre sykdommer har ikke forsvunnet selvom det er covid-19 «alle» har fokus på.... Anonymkode: 9cd09...601 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #24 Skrevet 13. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva er alle disse rare symptomene du har og de andre på den fb gruppa har? Andre sykdommer har ikke forsvunnet selvom det er covid-19 «alle» har fokus på.... Anonymkode: 9cd09...601 Det lurte jeg også på. Og bare fordi covid er den eneste sykdommen det skrives om i media om dagen, har ikke alle andre sykdommer mirakuløst sluttet å eksistere. Det bare virker sånn. Trenger ikke å ha noe med covid å gjøre i det hele tatt. Anonymkode: 064d3...6a2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #25 Skrevet 13. juni 2020 Sett dere litt inn i det før dere kommenterer da. Er ikke bare den fb gruppa som er nevnt der, men Er mye om det på nettet, også fra utlandet. Anonymkode: 991db...ed9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #26 Skrevet 13. juni 2020 Jeg har "tenkt meg til" alle mulige slags sykdommer, alt fra corona til kreft og slag. Symptomene har føltes veldig reelle, men jeg har altså aldri fått rett i at jeg har disse sykdommene. Psyken kan fremkalle utrolig mange (fysiske) og sterke symptomer! Anonymkode: b6aea...2ee 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #27 Skrevet 13. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har "tenkt meg til" alle mulige slags sykdommer, alt fra corona til kreft og slag. Symptomene har føltes veldig reelle, men jeg har altså aldri fått rett i at jeg har disse sykdommene. Psyken kan fremkalle utrolig mange (fysiske) og sterke symptomer! Anonymkode: b6aea...2ee Men da må man vel vite hva man skal tenke på seg av symptomer? her er det jo snakk om ting som ikke nødvendigvis står øverst på covid lista. men uansett interessert i å lære mer om sammenhengen mellom psykisk og fysisk helse men føler det er lite om det på nettet. Hvertfall lite som ikke er veldig selvsagt Anonymkode: 991db...ed9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #28 Skrevet 13. juni 2020 Og det at man feks har økt produksjon av slim og snørr er jo ikke noe man kan innbille seg. Som et eksempel. det er jo en håndfast reell ting Anonymkode: 991db...ed9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #29 Skrevet 13. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns dette er litt skremmende. Har selv hatt masse rare symptomer siden mars, men ikke vært «syk» eller hatt noe sykdomsforløp. Alt har vare blitt avskrevet som angst, psykisk, allergi, astma, en eller annen annen unavngitt infeksjon osv. men fikk litt sjokk Når jeg begynte å lese inne på den facebookgruppa. Kjenner meg igjen i mye. Veldig rart hvis Det er tilfeldig at så mange får så mange rare samme symptomer samtidig. https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2020/06/12/195683921/langtidssyke-coronapasienter-vi-faller-mellom-alle-stoler Anonymkode: 991db...ed9 Å ha senvirkninger etter en sykdom i 2-5 måneder er verken uvanlig eller dramatisk. Sist jeg hadde svineinfluensa tok det et år før de siste gav seg, og det er helt normalt. Lyder på hjertet, nedsatt lungekapasitet, fatigue, fordøyelsesproblemer, øresus, forandret smak og luktesans, svimmelhet, bihuleproblematikk +++ er også kjente saker som oppstår såpass regelmessig etter influensa eller forkjølelse at enhver lege vil advare deg om at dette kan ta tid, men de aller fleste er symptomfrie etter 2-3 år. Hvorfor vi da skal late som det er mer dramatikk knyttet til 2-3 års rekonvalens etter covid-19 er jeg veldig usikker på. Anonymkode: 73f6f...5dc 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #30 Skrevet 13. juni 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det at man feks har økt produksjon av slim og snørr er jo ikke noe man kan innbille seg. Som et eksempel. det er jo en håndfast reell ting Anonymkode: 991db...ed9 Man kan forsterke det, jo. Anonymkode: 9aed4...41d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #31 Skrevet 13. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å ha senvirkninger etter en sykdom i 2-5 måneder er verken uvanlig eller dramatisk. Sist jeg hadde svineinfluensa tok det et år før de siste gav seg, og det er helt normalt. Lyder på hjertet, nedsatt lungekapasitet, fatigue, fordøyelsesproblemer, øresus, forandret smak og luktesans, svimmelhet, bihuleproblematikk +++ er også kjente saker som oppstår såpass regelmessig etter influensa eller forkjølelse at enhver lege vil advare deg om at dette kan ta tid, men de aller fleste er symptomfrie etter 2-3 år. Hvorfor vi da skal late som det er mer dramatikk knyttet til 2-3 års rekonvalens etter covid-19 er jeg veldig usikker på. Anonymkode: 73f6f...5dc Så vanlig er det vel neppe for folk flest? og det er ikke snakk om senvirkninger her da, men at de er «syke» lenge. Eller har symptomer Anonymkode: 991db...ed9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #32 Skrevet 13. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan forsterke det, jo. Anonymkode: 9aed4...41d Kan dere inne linke til noe ordentlig info om slikt? Vil gjerne lære om det Anonymkode: 991db...ed9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #33 Skrevet 13. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sett dere litt inn i det før dere kommenterer da. Er ikke bare den fb gruppa som er nevnt der, men Er mye om det på nettet, også fra utlandet. Anonymkode: 991db...ed9 Sette seg inn i hva nøyaktig? Google "merkelige symptomer"? Får nok mange nyttige treff da... Mye rart på nettet forøvrig. Også i utlandet. Anonymkode: 064d3...6a2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #34 Skrevet 13. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sette seg inn i hva nøyaktig? Google "merkelige symptomer"? Får nok mange nyttige treff da... Mye rart på nettet forøvrig. Også i utlandet. Anonymkode: 064d3...6a2 Artikler om det. Ikke bare les overskrift eller på Facebook gruppa. Det er faktisk noe som er observert i mange land Anonymkode: 991db...ed9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #35 Skrevet 13. juni 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Og det at man feks har økt produksjon av slim og snørr er jo ikke noe man kan innbille seg. Som et eksempel. det er jo en håndfast reell ting Anonymkode: 991db...ed9 Men det kan være en resultat av noe hjernen tror vil skje, eller en konsekvens av andre reaksjoner i kroppen. Sorg er f.eks. en 100% mental reaksjon, men kan føre til mye slimproduksjon. Anonymkode: 4b5e6...ce5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #36 Skrevet 13. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Sett dere litt inn i det før dere kommenterer da. Er ikke bare den fb gruppa som er nevnt der, men Er mye om det på nettet, også fra utlandet. Anonymkode: 991db...ed9 Jeg vil fortsatt vite om alle disse rare symptomene, og det vil jo muligens være lettere å sette seg inn i det også om du klarer å komme med en liste over det enn bare «symptomer»..... Anonymkode: 9cd09...601 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #37 Skrevet 14. juni 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Kronisk?! Blir man aldri bra??? Anonymkode: 991db...ed9 Noen blir nok aldri bra, da det kan utvikle seg til kroniske sykdommer. Også til subakutt tyreoiditt som er en stoffskiftesykdom som kan i noen tilfeller kreve medisinering resten av livet. Anonymkode: d1328...dfa 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #38 Skrevet 14. juni 2020 Jeg mener ingenting om ts sitt sykdomsforløp, men det er farlig å kalle folks symptomer placeboeffekt og psykisk sånn helt uten videre. Jeg ble dårlig tidligere i år, litt før man begynte å snakke om korona i Norge, men etter en reise til en typisk alpinby. Samboeren min ble dårlig ca en uke senere. Vi hadde ikke klassiske koronasymptomer, men en rekke uspesifikke symptomer og symptomer fra andre organsystemer. Siden vi i motsetning til folk flest faktisk fulgte med på koronasituasjonen og hvilke symptomer man snakket om i andre deler av verden, skjønte vi etterhvert at det kunne være korona vi hadde (hatt). Legene våre lo av oss og alle andre har ledd av oss hele veien når vi har nevnt dette, så vi sluttet vel å tro det etterhvert vi også. Men ikke nok til å ville utsette andre for potensiell smitte og ingen av oss har derfor vært utenfor døra eller møtt et menneske siden min første sykedag, i og med at ingen av oss har blitt helt friske igjen før nå i midten av mai. Ikke før vi en dag bestemte oss for å ta antistofftesten. Gjett hva svaret var? Anonymkode: c7d04...efa
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #39 Skrevet 14. juni 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener ingenting om ts sitt sykdomsforløp, men det er farlig å kalle folks symptomer placeboeffekt og psykisk sånn helt uten videre. Jeg ble dårlig tidligere i år, litt før man begynte å snakke om korona i Norge, men etter en reise til en typisk alpinby. Samboeren min ble dårlig ca en uke senere. Vi hadde ikke klassiske koronasymptomer, men en rekke uspesifikke symptomer og symptomer fra andre organsystemer. Siden vi i motsetning til folk flest faktisk fulgte med på koronasituasjonen og hvilke symptomer man snakket om i andre deler av verden, skjønte vi etterhvert at det kunne være korona vi hadde (hatt). Legene våre lo av oss og alle andre har ledd av oss hele veien når vi har nevnt dette, så vi sluttet vel å tro det etterhvert vi også. Men ikke nok til å ville utsette andre for potensiell smitte og ingen av oss har derfor vært utenfor døra eller møtt et menneske siden min første sykedag, i og med at ingen av oss har blitt helt friske igjen før nå i midten av mai. Ikke før vi en dag bestemte oss for å ta antistofftesten. Gjett hva svaret var? Anonymkode: c7d04...efa Når var dette? Jeg venter på svar på antistoff test selv. Ble syk 11 dager før første registrerte smittede i regionen jeg bor Anonymkode: e36d8...082
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #40 Skrevet 14. juni 2020 34 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke før vi en dag bestemte oss for å ta antistofftesten. Gjett hva svaret var? Anonymkode: c7d04...efa Problemet med noen av antistofftestene er at de gir falske positive resultater ca 5% av gangene. Når under 1% av Norges befolkning har hatt corona vil det gi 5 ganger så mange falske positive som riktige positive svar. Anonymkode: 4b5e6...ce5
Fremhevede innlegg