Gå til innhold

Dårlig opplevelse på klinikk.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Lurer på om samboer og jeg har rett til å føle oss litt krenket etter opplevelsen vi hadde på en plastisk kirurgi klinikk idag. Samboer hadde en operasjon og da han våknet hadde han vært veldig irritabel og ikke seg selv. Han var jo tydelig rusa og klagde blant annet over at operasjonen ikke var bra gjennomført og at sykepleierne snakket dritt om han. Noe han altså innbilte seg.

Jeg satt på venterommet og ble hentet av en sykepleier, jeg ble rimelig satt ut da jeg kom inn til en rimelig ruset samboer som overhodet ikke var seg selv, han er til vanlig veldig beskjeden. Det virket som de som jobbet der ville ha meg til å roe han ned og jeg følte at dette ikke var dagligdags for dem. Det ble jo veldig ekkelt for meg også, ettersom samboer ikke var seg selv og også ble irritert på meg. Det endte med at jeg følte situasjonen ble så ubehagelig at jeg fikk angstanfall og måtte gå ut. Fikk på en måte følelsen av at dem så ned på oss begge to og at samboer ikke var helt «riktig».

Etter litt research og en annen tråd jeg skrev her inne så har jeg funnet ut at det faktisk ikke er uvanlig å reagere som samboer gjorde. Jeg føler derfor at personale tok situasjonen veldig dårlig. De skulle heller ha roet han ned og eventuelt gitt han noe beroligende. Ikke hentet meg inn, noe som bare gjorde situasjonen mer ukomfortabel for både han og meg. Jeg skjønte jo også selv at dette var pga narkosen med en gang jeg så han.

Har lyst til å klage på måten dette ble håndtert på.  

Anonymkode: 3258e...d7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Krenket? Nei det syns jeg ikke dere har rett til å føle. Det er ikke så uvanlig å bli satt ut av narkose, men normalt sett har pårørende veldig beroligende effekt, og det var nok derfor du ble hentet inn. At du er så psykisk syk at du ikke kunne være noen støtte kan jo ikke de ansatte vite. 

Anonymkode: 835ea...d38

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krenket? Nei det syns jeg ikke dere har rett til å føle. Det er ikke så uvanlig å bli satt ut av narkose, men normalt sett har pårørende veldig beroligende effekt, og det var nok derfor du ble hentet inn. At du er så psykisk syk at du ikke kunne være noen støtte kan jo ikke de ansatte vite. 

Enig i dette. Det er et bedre alternativ å hente inn en pårørende enn å begynne å dytte i han piller (beroligende). Helsepersonellet kunne jo ikke vite at du var for psykisk syk til å takle dette. Dere har ingen grunn til å føle dere krenket. 

Anonymkode: 74cba...de8

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Legg det bak dere og gå videre i livet.

Anonymkode: 02dd5...ea4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ble det slik at du lånte ham pengene til slutt?

Anonymkode: 36890...d13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Tusen takk for svar! 

Greia er at jeg har opplevd samboer som psykotisk før og det er veldig ubehagelig, derfor jeg fikk reaksjonen jeg fikk idag. Han er umulig å snakke til når han går inn i denne tilstanden. Jeg har sett han slik før av medisiner. 
Det hadde vært bedre om de tok meg alene på et rom og fortalte meg hvordan han oppførte seg.

Det hadde vært mye bedre om dem ga han beroligende. 

Til du siste som svarte: Nei, det trengte jeg ikke. :)

AnonymBruker
Skrevet

Nå lurer jeg bare veldig på hva operasjon han fikk utført..

Anonymkode: 3a827...ddc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Tusen takk for svar! 

Greia er at jeg har opplevd samboer som psykotisk før og det er veldig ubehagelig, derfor jeg fikk reaksjonen jeg fikk idag. Han er umulig å snakke til når han går inn i denne tilstanden. Jeg har sett han slik før av medisiner. 
Det hadde vært bedre om de tok meg alene på et rom og fortalte meg hvordan han oppførte seg.

Det hadde vært mye bedre om dem ga han beroligende. 

Til du siste som svarte: Nei, det trengte jeg ikke. :)

Dette er jo gjerne relevant informasjon å ha med i hi. Du skriver bare at han er veldig beskjeden til vanlig. Om han har slike tendenser burde du bare forlatt rommet med en gang.

Anonymkode: 975b8...07e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er jo gjerne relevant informasjon å ha med i hi. Du skriver bare at han er veldig beskjeden til vanlig. Om han har slike tendenser burde du bare forlatt rommet med en gang.

Anonymkode: 975b8...07e

Han har vært psykotisk i forbindelse med reaksjon på medisin tidligere. Uten medisiner og til daglig er han beskjeden og rolig.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå lurer jeg bare veldig på hva operasjon han fikk utført..

Anonymkode: 3a827...ddc

Fettsuging på brystkassa.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Her hadde du nok kommet langt om du hadde sagt hva du tenkte til de som jobbet der. For eks si fra på gangen til sykepleieren om at du ikke er vant til at han er sånn og ikke vet hva du skal gjøre med det

Anonymkode: 42b1e...6a8

• Liker 7
Skrevet

Nei, du har ingen grunn til å føle deg/dere krenket... ferdig snakka!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det høres ut som personalet gjorde jobben sin og dere var utfordrende, og har ingen grunn til å klage. 

Anonymkode: e0141...cd9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har vært psykotisk i forbindelse med reaksjon på medisin tidligere. Uten medisiner og til daglig er han beskjeden og rolig.

Ts

Dette er informasjon personalet skulle ha hatt i forkant av operasjonen. Mange reagerer ulikt på medisiner og narkose. Så det er tydelig han har reagert på noe her. All sånn info må legen og anestesien få vite. 

Anonymkode: 0c87a...574

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er informasjon personalet skulle ha hatt i forkant av operasjonen. Mange reagerer ulikt på medisiner og narkose. Så det er tydelig han har reagert på noe her. All sånn info må legen og anestesien få vite. 

Anonymkode: 0c87a...574

Det er sant. Dette er tredje gang han har fått narkose og de to gangene tidligere har han ikke reagert, men det gjorde han nå. Han ble ganske satt ut selv idag når han kom til seg selv.

Skal absolutt informere om denne hendelsen neste gang han skal opereres!

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Nå spørs det jo hvor han ble operert. Jeg snakket nemlig om dette når jeg opererte nå da samboer har hatt en lignende reaksjon. Dette var på et stort sykehus i en større by i Norge. De sa det skjedde, men veldig sjeldent faktisk. Kanskje 4-6 ganger i året, og det altså snakk om mange pasienter i året. Så om det er en liten klinikk på ett lite sted er det ikke sikkert de har vært borti det før.

Samboer min ble riktignok sint, prøvde å slå til pleier og måtte faktisk beltes fast i timen etter han våknet!

Anonymkode: cca64...417

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ble det slik at du lånte ham pengene til slutt?

Anonymkode: 36890...d13

???

Vet du hvem dette er? Har TS skrevet flere tråder her?

Anonymkode: b337c...71d

AnonymBruker
Skrevet

- Pårørende er ofte de beste til å berolige sine nærmeste enn fremmede sykepleiere

- Sykepleierne kunne ikke vite din forhistorie

De gjorde ingen ting feil her.

Anonymkode: 793bb...89d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

???

Vet du hvem dette er? Har TS skrevet flere tråder her?

Anonymkode: b337c...71d

Jeg skrev en tråd under økonomi for ikke så lenge siden hvor jeg tok opp at samboer ønsket at jeg skulle stå på som medlåner til denne operasjonen. Han fikk lånet på egenhånd så det ordnet seg.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå spørs det jo hvor han ble operert. Jeg snakket nemlig om dette når jeg opererte nå da samboer har hatt en lignende reaksjon. Dette var på et stort sykehus i en større by i Norge. De sa det skjedde, men veldig sjeldent faktisk. Kanskje 4-6 ganger i året, og det altså snakk om mange pasienter i året. Så om det er en liten klinikk på ett lite sted er det ikke sikkert de har vært borti det før.

Samboer min ble riktignok sint, prøvde å slå til pleier og måtte faktisk beltes fast i timen etter han våknet!

Anonymkode: cca64...417

Oi, det var voldsomt! Ble selv redd for at samboer skulle bli voldelig idag, men det gikk heldigvis greit. Veldig ubehagelig opplevelse når han blir sånn han ble og det ikke nytter uansett hva man sier.  Nå vet vi hvetfall dette til neste gang, at vi må informere om at han rett og slett kan bli psykotisk når han våkner opp etter narkose 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...