Gå til innhold

Hva er ditt sommerferiebudsjett?


BuffyTheVampire

Anbefalte innlegg

Jeg er nysgjerrig, hva er ditt sommerferiebudsjett? Tenker generelt, og ikke akkurat i år, da årets ferie blir noe begrenset pga korona. Men sånn til vanlig? 
 

Si gjerne hva budsjettet ditt er, hvordan du sparer (gjennom hele året, bruker bare feriepenger eller andre ting), og om det du sparer bare gjelder deg, eller evt kjæreste, mann, kone, barn osv. Og gjerne også hva slags type ferie du liker!

 

Selv sparer jeg 3000,- i mnd til ferie, og setter av halvparten av feriepengene til sommerferie, ca 27000,-

Feriebudsjettet mitt bikker da 60000,- og de pengene inkluderer alt av reise, transport, mat, overnatting, lommepenger osv for hele ferien. Jeg har samboer og et barn (6 år). Jeg og samboer deler på alle utgifter, unntatt eget forbruk på ferie som F.eks klær, gambling, souvenirer osv. Samboer matcher mitt budsjett. Vi reiser på alle slags typer ferier, og det er ikke slik at alle pengene blir brukt opp hver ferie, men summen jeg har spart er maks budsjett. 
 

I år er budsjettet på 35000,- da noe av det jeg hadde spart til ferie har gått til oppussing. 
 

Hva med deg?

Endret av BuffyTheVampire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sparer 6000 hver i mnd til ferie. Bruker som regel 40-50 000 på selve ferien til sammen, så trenger vi 20 000 ekstra til mat/ting.

Anonymkode: d2aaa...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det vel på rundt 5000 kr. Ikke noe mer enn normalt. 

Anonymkode: 36761...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, BuffyTheVampire skrev:

Jeg er nysgjerrig, hva er ditt sommerferiebudsjett? Tenker generelt, og ikke akkurat i år, da årets ferie blir noe begrenset pga korona. Men sånn til vanlig? 
 

Si gjerne hva budsjettet ditt er, hvordan du sparer (gjennom hele året, bruker bare feriepenger eller andre ting), og om det du sparer bare gjelder deg, eller evt kjæreste, mann, kone, barn osv. Og gjerne også hva slags type ferie du liker!

 

Selv sparer jeg 3000,- i mnd til ferie, og setter av halvparten av feriepengene til sommerferie, ca 27000,-

Feriebudsjettet mitt bikker da 60000,- og de pengene inkluderer alt av reise, transport, mat, overnatting, lommepenger osv for hele ferien. Jeg har samboer og et barn (6 år). Jeg og samboer deler på alle utgifter, unntatt eget forbruk på ferie som F.eks klær, gambling, souvenirer osv. Samboer matcher mitt budsjett. Vi reiser på alle slags typer ferier, og det er ikke slik at alle pengene blir brukt opp hver ferie, men summen jeg har spart er maks budsjett. 
 

I år er budsjettet på 35000,- da noe av det jeg hadde spart til ferie har gått til oppussing. 
 

Hva med deg?

 

Sparer minst 50 000 hver i året til kontoen for "artigpenger".  Det skal sies at alle pengene til å ha det moro for kommer fra samme konto, så det varierer hvert år hvor mye vi reiser. De siste årene har vi prioritert huset og bryllup. 

Liker best urbane ferier, eller leide sommerhus med snubleavstand til stranda. Holder oss stort sett til Europa, men det ligger egentlig ikke noe bevisst valg bak det annet enn det er der plassene vi har lyst til å dra til ligger. Reiser gjerne tilbake til bestemte steder som betyr mye for oss. 

Anonymkode: f0f07...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser enten alene eller med venninner, så ferieutgiftene mine er for èn voksen dame :)  Jeg har ikke noe fastsatt budsjett, men bruker ca. 20.000,- på transport og bolig pr.år.  Det fordeles stort sett på to "syden"-uker, en storby-uke, og et par langhelger. Pleier ofte å bo slik at jeg har mulighet til å lage noe mat selv, og bruker ikke så mye mer på mat enn jeg gjør hjemme pr. uke. 

Fancy hotell og Michelinrestauranter har aldri vært min greie, jeg både bor og spiser enkelt og greit.   

Anonymkode: 89145...d14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bruker nok ca 100 000 på sommerferie hvert år. da alt inkludert.  vi tenker ikke økonomi på ferie 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, BuffyTheVampire skrev:

Jeg er nysgjerrig, hva er ditt sommerferiebudsjett? Tenker generelt, og ikke akkurat i år, da årets ferie blir noe begrenset pga korona. Men sånn til vanlig? 
 

Si gjerne hva budsjettet ditt er, hvordan du sparer (gjennom hele året, bruker bare feriepenger eller andre ting), og om det du sparer bare gjelder deg, eller evt kjæreste, mann, kone, barn osv. Og gjerne også hva slags type ferie du liker!

 

Selv sparer jeg 3000,- i mnd til ferie, og setter av halvparten av feriepengene til sommerferie, ca 27000,-

Feriebudsjettet mitt bikker da 60000,- og de pengene inkluderer alt av reise, transport, mat, overnatting, lommepenger osv for hele ferien. Jeg har samboer og et barn (6 år). Jeg og samboer deler på alle utgifter, unntatt eget forbruk på ferie som F.eks klær, gambling, souvenirer osv. Samboer matcher mitt budsjett. Vi reiser på alle slags typer ferier, og det er ikke slik at alle pengene blir brukt opp hver ferie, men summen jeg har spart er maks budsjett. 
 

I år er budsjettet på 35000,- da noe av det jeg hadde spart til ferie har gått til oppussing. 
 

Hva med deg?

Normalt ligger det på 15.000-20.000 kr

I år blir det 0 pga reiserestriksjoner så overfører jeg det jeg kan av ferie til neste år. Jeg tar ut de 3 ukene jeg må så overfører jeg resten til neste år.

Anonymkode: 4e7b1...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasox

Vanligvis er det sjakkturneringer jeg pleier å reise på om sommeren og en tur til Fattern & co, men i år blir det ingen ferie eller reise utenom tur på hytta. Normalt ligger det på ca. 20,000,- i år aner jeg ikke, men blir svært lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg budsjetterer ikke, jeg får de utgiftene jeg får når jeg har ferie. Regner med det går ca. 15-20 000 i sommerferien (bensin, overnatting, mat, litt ekstra shopping, muligens et endags spabesøk osv. ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe vi bruker (familie på 4)100-150k i året på ferie. Iår blir det selvfølgelig mindre, tipper 50-70k kanskje? Har ikke peiling. Har ikke budsjett på noe som helst, burde vel hatt 🙈

Så, strengt tatt ikke noen enorme summer pr person.

Anonymkode: 353d3...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi budsjetterer vel strengt tatt ikke til vanlig. Vi har alltid en ok sum på konto og setter av en del hver måned uansett og kjøper de turene vi ønsker. De turene vi måtte avbestille i år pga korona kostet vel 70 000 kr til sammen ca, men det var pga bryllupsreise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig til Maldivene den 2 April men den ble avlyst grunnet covid-19, var en reise til 45.000kr. 24 Juni skulle jeg egentlig reise til Bali men den utgår også grunnet viruset, reise til 53.000kr. Så årets budsjett var på ca 150.000kr som skulle dekke reise og lommepenger.

Anonymkode: 1583f...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker mellom 150 000-200 000 kr på ferier i året. I år har det blitt 0 på sommerferie. Rundt 120 000 kr av dem om sommeren (vanligvis). Dette gjelder ferie for 2 stk i 3 uker. Pleier da å reise rundt i UK. Vi bor ikke nødvendigvis dyrt, men foretrekker god standard (4-5 stjerner) og å bruke en del på mat og opplevelser. Bruker også mye på f.eks togreiser (sovekupé med god standard)/fly (business class) osv.

Nå bruker vi ikke penger på så mye annet, så da kan vi bruke ekstra på ferie. ;)

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...