AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 Den siste uken har jeg følt meg rimelig dårlig. Jeg er kvalm i varierende grad, og det kan til tider føles ut som om jeg må spy. Jeg har også litt vondt i magen, og jeg føler meg stappmett hele tiden. Jeg er svimmel, og det kan føles ut som at jeg skal falle i bakken, både når jeg står og sitter. Jeg er også slapp og uvel, fryser og koker om hverandre. Det blir raskt verre når jeg gjør noe, og bedre når jeg hviler. Noen som vet hva dette kan skyldes? Anonymkode: 3fbc0...459
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #2 Skrevet 12. juni 2020 Jeg hadde det slik under en periode med stress, da blir det litt ubalanse i systemet. Magen ble oppblåst, jeg orket nesten ikke spise og følte jeg hadde spist ett helt brød om jeg tok ei halv-skive og var kvalm konstant. Varte i flere uker også slitt med svimmelhet. Jeg tenker om du opplever det blir bedre av å hvile, så gjør det. Hør på kroppen din. Jeg ble skikkelig syk etterhvert. Ta deg en tur til lege også, få sjekket opp dor sikkerhetsskyld. Du kan jo Google «stressmage» eller funksjonell dyspepsi og se om det kan stemme for deg. God bedring! Anonymkode: 90c84...09a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde det slik under en periode med stress, da blir det litt ubalanse i systemet. Magen ble oppblåst, jeg orket nesten ikke spise og følte jeg hadde spist ett helt brød om jeg tok ei halv-skive og var kvalm konstant. Varte i flere uker også slitt med svimmelhet. Jeg tenker om du opplever det blir bedre av å hvile, så gjør det. Hør på kroppen din. Jeg ble skikkelig syk etterhvert. Ta deg en tur til lege også, få sjekket opp dor sikkerhetsskyld. Du kan jo Google «stressmage» eller funksjonell dyspepsi og se om det kan stemme for deg. God bedring! Anonymkode: 90c84...09a Det kan godt være, er veldig stresset for tiden og sliter med kraftig angst og depresjon. Jeg har også søvnproblemer, du har nok rett i at jeg bør lytte på kroppen. 20 minutter siden, Tobias Juul Grythe skrev: Omgangssyke kanskje? Minner ikke om noe omgangssyke jeg har hatt tidligere, og omgangssyken varer kanskje ikke så lenge? Anonymkode: 3fbc0...459
SoWhat? Skrevet 12. juni 2020 #5 Skrevet 12. juni 2020 Jeg har i perioder vært så dårlig av samme grunn er som deg. Helt j**** ! Jeg har vært kjempestressa,hatt angst osv. Så dette tror jeg er nervene som blir fysiske. Veldig ubehagelig, men ikke så uvanlig. Har snakket både med legen min og sykepleier jeg går til kontroll hos ( etter ulykke) og de sier dette bunner i angst. Men sykt(!) ubehagelig!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 2 timer siden, SoWhat? skrev: Jeg har i perioder vært så dårlig av samme grunn er som deg. Helt j**** ! Jeg har vært kjempestressa,hatt angst osv. Så dette tror jeg er nervene som blir fysiske. Veldig ubehagelig, men ikke så uvanlig. Har snakket både med legen min og sykepleier jeg går til kontroll hos ( etter ulykke) og de sier dette bunner i angst. Men sykt(!) ubehagelig! Det høres i grunn sannsynlig ut at det «bare» er angst, stress, depresjon og insomni. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Diabetes? Anonymkode: a807a...a54 Har sjekket blodsukkeret mitt, og det var helt fint. Anonymkode: 3fbc0...459 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #8 Skrevet 12. juni 2020 Jeg tenkte også angst når jeg leste HI. Jeg får symptomer som likner på magekatarr når jeg er veldig stresset. Kvalme, slapp og uvel, fryser og koker om hverandre er også typisk angst for meg. Er også så heldig at jeg får brekninger om det blir ille. Jeg har trodd en del ganger at det har vært omgangssyke eller at jeg er i ferd med å få influensa. Men så blir jeg aldri ordentlig syk og det viser seg at det "bare" er angsten som har satt seg i kroppen. Anonymkode: 7d300...728
Purple_Pixiedust Skrevet 12. juni 2020 #9 Skrevet 12. juni 2020 Jeg har det som deg nå, føles som jeg må spy. Er under et enormt press etter en beskjed tidligere i uka og er full av angst og håpløshet. Vondt i magen, kvalme og svimmelhet. Startet med at jeg bare ble kvalm etter hvert måltid, men nå er jeg kvalm hele tiden. Blir vel slik i mange måneder framover da situasjonen ikke lar seg løse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå