AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 Hei, Jeg har aldri opplevd noe lignende. Våknet i går med et rødt område utenfor leppene, og det ble varmt og begynte å prikke utover kvelden. Jeg våknet med flere blemmer der, og fikk legetime samme dag. Ikke fått svar på prøvene enda, skyldes herpes eller sol. Fikk antix, som jeg skal smøre på flere ganger daglig. Jeg skal på jobb i helgen, og synes det er helt grusomt å gå dit med blemmer og hvit salve rundt munnen. Er veldig selv-bevisst på det... Så jeg lurer på hvor lenge det evt varer? Hvilke råd har dere for å få det til å forsvinne? Anonymkode: 314d8...932
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #2 Skrevet 12. juni 2020 Kan du ikke kjøpe sånne munnsårplaster å dekke de med, er hudfarget eller frosta. Anonymkode: 07889...c5e
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #3 Skrevet 12. juni 2020 Varer ca en uke, så får du nok noen små arr. Bruk zovirax-krem. Anonymkode: e79bb...12b
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 Mine forsvinner mye fortere når jeg unngår koffein, sukker, søtsaker, junkfood og sånn, spis sunt og drikk mye vann, å ta D vitaminer og C vitaminer skynder også veldig på prosessen. Husk at herpes blir ofte utløst av svekking i immunforsvaret så drt du kan gjøre for å booste immunforsvaret, vil få herpesen vekk mye fortere! Jeg kjører på med full dagsdose vitaminer og vann så forsvinner blemmene ofte etter 2-3 dager, bedring allerede etter 1 dag, kontra 1 uke som før. Anonymkode: 8baa4...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #5 Skrevet 12. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine forsvinner mye fortere når jeg unngår koffein, sukker, søtsaker, junkfood og sånn, spis sunt og drikk mye vann, å ta D vitaminer og C vitaminer skynder også veldig på prosessen. Husk at herpes blir ofte utløst av svekking i immunforsvaret så drt du kan gjøre for å booste immunforsvaret, vil få herpesen vekk mye fortere! Jeg kjører på med full dagsdose vitaminer og vann så forsvinner blemmene ofte etter 2-3 dager, bedring allerede etter 1 dag, kontra 1 uke som før. Anonymkode: 8baa4...dd2 Tusentakk! Skal prøve på det! 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Varer ca en uke, så får du nok noen små arr. Bruk zovirax-krem. Anonymkode: e79bb...12b Arr? Uff Anonymkode: 314d8...932
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusentakk! Skal prøve på det! Arr? Uff Anonymkode: 314d8...932 Det er IKKE sikkert du får arr, fikk herpes o halve kinnet en gang og det tok litt tid før den røde fargen gikk av, men ingen arr. Anonymkode: 8baa4...dd2 1
SPOCA Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 (endret) Har hatt munnsår siden jeg var 6-7 år, og har aldri fått arr. Å skrive at du får arr, er like tåpelig som å skrive at du ikke får det. Uansett: antagelig går dette helt fint. Og husk: det er svært vanlig å ha munnsår, det finnes mange av oss der ute. Det er ingenting å skamme seg over! Endret 12. juni 2020 av SPOCA 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #8 Skrevet 12. juni 2020 16 minutter siden, SPOCA skrev: Har hatt munnsår siden jeg var 6-7 år, og har aldri fått arr. Å skrive at du får arr, er like tåpelig som å skrive at du ikke får det. Uansett: antagelig går dette helt fint. Og husk: det er svært vanlig å ha munnsår, det finnes mange av oss der ute. Det er ingenting å skamme seg over! Tusen hjertelig takk! Skal prøve å ikke tenke så mye på det Anonymkode: 314d8...932
SPOCA Skrevet 12. juni 2020 #9 Skrevet 12. juni 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen hjertelig takk! Skal prøve å ikke tenke så mye på det Anonymkode: 314d8...932 Ta på litt Zovirax eller lignende, det hjelper. Det blir bedre! Og mange opplever at utbruddene er aller verst i starten. Det vil variere fra person til person, men det går heldigvis bort av seg selv snart skal du se. Endret 12. juni 2020 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #10 Skrevet 12. juni 2020 Bare ikke kyss eller ha oralsex med en som ikke er smittet nå som du har utbrudd. Anonymkode: ca35b...fb3 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #11 Skrevet 12. juni 2020 1 time siden, SPOCA skrev: Ta på litt Zovirax eller lignende, det hjelper. Det blir bedre! Og mange opplever at utbruddene er aller verst i starten. Det vil variere fra person til person, men det går heldigvis bort av seg selv snart skal du se. Jeg fikk resept på antix, satser på at det funker på samme måte. Kommer de ofte tilbake? 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bare ikke kyss eller ha oralsex med en som ikke er smittet nå som du har utbrudd. Anonymkode: ca35b...fb3 så klart ikke! Anonymkode: 314d8...932
SPOCA Skrevet 12. juni 2020 #12 Skrevet 12. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk resept på antix, satser på at det funker på samme måte. Kommer de ofte tilbake? Anonymkode: 314d8...932 Ja, det pleier å hjelpe. Og det varierer. Nå har jeg ikke hatt det på rundt et halvt år. Pleier å få det i perioder jeg er veldig stresset eller er syk. Så det er egentlig ikke så ofte. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå