Gå til innhold

PS5 førsteinntrykk


Fantorang1

Anbefalte innlegg

PS5 hadde sin første offisielle avduking i går; WOW - I like!  Synes den ble kanontøff, uventet design ala Forsmann Vertikal Split, ikke boomerang designet som har florert frem til nå.   Tror den blir en storselger etter hvert; kommer nok til å koste dyrt på lansering, som også alle tidligere PS konsoller har gjort.  Og Sony har lovet full bakoverkompabilitet mot PS4, alle PS4-spillene skal virke for de som oppgraderer, så da blir det nok bare prisen som hinder en umiddelbar oppgradering.  Frykter den starter veldig dyrt, godt over 7.000,- ved lansering, men PS har tidligere blitt mer oppnåelige etter et års tid når introduksjonsprisen justeres litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde prisen skulle ligge på rundt 10 000. Var ihvertfall det komplett skulle ha for forhåndsbestilling.

Anonymkode: 49ed4...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplett har ofte hatt meget drøye førstedagsutgavepriser, husker da iPhone X skulle komme, kunne bestille hos Komplett på feil side av 20k, men de justerte seg raskt inn når første forsendingen var solgt ut.  Alltid noen som legger prestisje (og mye penger) i å ha ting først.  Det var jo en stund man ikke fant Airpods til under tre tusen heller, førsteutgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/12/2020 at 10:53 AM, AnonymBruker said:

Trodde prisen skulle ligge på rundt 10 000. Var ihvertfall det komplett skulle ha for forhåndsbestilling.

Anonymkode: 49ed4...50f

Det er en reservasjonssum, ikke prisen på konsollen. Såkalt "placeholder price".  Siden Komplett ikke veit hva PS5 vil koste ved lansering har de satt en midlertidig pris for reservasjon. De vil ikke trekke mer enn veiledende pris når konsollen blir sendt ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xbox Series X er nok hakket kvassere så jeg er innmari spent på hvordan det vil se ut når det begynner å komme en del spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det designet der er sånn "Love or hate"-greie tror jeg, for min del synes jeg det er litt vel "scifi"-aktig, og passer overhodet ikke inn blant mine forsterkere og annet som står i stereobenken.

Men specsa internet er jo rimelig heftig da. Jeg lurer på hvor heftig den blir målt opp mot en PC som blir satt sammen med tilnærmet like spesifikasjoner, i ytelse. Nå om dagen er det jo veldig greit å bruke håndholdte kontrollere til PCen og mange av spillene (dog ikke alle) er tilgjengelige også under Windows.

Tar det egentlig for gitt at den knuser en tilsvarende PC, noen som vet?

Anonymkode: 655a6...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnnaW

Jeg kommer så absolutt til å skaffe meg ps5, men skal prøve å vente til jeg har pløyd igjennom backloggen jeg har på ps4, switch, ps3 og wiiu😅

Når Tekken 8 kommer er den et must, men tipper det er 2-3 år til så...;)

Jeg digger designet, vet ikke om jeg går for discdrive eller digital...Jeg liker å samle på spill fysisk, men denne generasjonen som er nå, viser jo at de fleste spilla er ufullstendige uten digitale oppdateringer og dlc....og dvd/Blu-ray ser jeg sjelden på, går mest i Netflix...

Trur jeg hopper over den nye Xbox, da jeg spilte så lite på Xbox one at jeg byttet den inn...grunnen er at mange av de seriene jeg liker er exclusive på ps (og nintendo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar det egentlig for gitt at den knuser en tilsvarende PC, noen som vet?

Anonymkode: 655a6...a1e

Spill på konsoller er blodoptimalisert for akkurat den type HW og SW som konsollen har, og har derfor et stort fortrinn i forhold til PCer - som har et stort spenn av HW og SW. Teoretisk sett så skal spillene virke da SW interfacene er like (DirectX, OpenGL), men det kan fortsatt være mange flaskehalser på en PC som spillene ikke tar hensyn til.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at skjermkortet på PS5 tilsvarer ca 10.8 TFLOPS, ca et 1080Ti kort, mens Xbox sin kommende har enda større ytelse.  Erfaringsmessig har PS-ene virkelig klart å bruke ressursene fullt ut, så å bygge en hjemmepc like billig som yter bedre enn en PS5 er lite sannsynlig.  Konsollene er optimalisert for en oppgave og alt ikke essensielt er fjernet, en PC kan aldri ribbes så målrettet som en konsoll for dedikert spill uten at det blir kostbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ze.Xhx skrev:

Xbox Series X er nok hakket kvassere så jeg er innmari spent på hvordan det vil se ut når det begynner å komme en del spill.

Men når kompiser spiller på Playstation, så blir det jo fort til at man kjøper Playstation. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett og er veldig fornøyd:-). Gleder meg stort til den kommer, da spilling er en stor hobby. Har hatt PS1-2-3-4 og har pløyd gjennom hundrevis av spill.

Blir nok den med drev, da jeg liker å ha muligheten til alt, samt har mobilt bredbånd som neppe er så happy for alle GB disse spillene kommer til å dra på install:-)

Anonymkode: ea9bd...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å oppgradere med det først. Rekker vel anskaffe 5 noen mnd. før 6 er på markedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...