AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Del Skrevet 12. juni 2020 Jeg skal kjøpe dab-radio til bilen. Jeg har ikke mulighet til å betale så mye mer enn 1000kr, men jeg vet ikke hva jeg bør se etter i en dab-radio. At den er ok å montere og grei å bruke (slippe plundring når man kjører) er en fordel. Har dere noen tips? Anonymkode: 8fac4...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #2 Del Skrevet 12. juni 2020 Jeg har Tiny Audio C3. Enkel og grei. Jeg hadde feks ikke bruk for handsfreefunksjon ol. Anonymkode: fd705...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #3 Del Skrevet 12. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har Tiny Audio C3. Enkel og grei. Jeg hadde feks ikke bruk for handsfreefunksjon ol. Anonymkode: fd705...587 Den fungerer fint? Eller faller det ofte ut? Anonymkode: 8fac4...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 12. juni 2020 #4 Del Skrevet 12. juni 2020 Har du AUX-inngang på det eksisterende anlegget i bilen? Hva slags system er det i bilen forresten? Integrert system? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #5 Del Skrevet 12. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Den fungerer fint? Eller faller det ofte ut? Anonymkode: 8fac4...2a4 Det fungerer bedre enn de gjemte som går via USB, som bilspilleren tror er en MP3 spiller! De faller mye lettere og oftere ut. Anonymkode: fd705...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 12. juni 2020 #6 Del Skrevet 12. juni 2020 Det som avgjør om en DAB radio er god eller ikke, er om antenna er laget slik at den går til jord. Jeg har kun god erfaring med å bytte ut original radio, med ettermarkeds radio. Sørg bare for at den delen som skal jordes, har god kontakt med bilens stål, skal det fungere bra. Antenna er aktiv, dvs den får litt strøm fra apparatet for å ute best mulig. Det finnes billige utgaver som kobles til AUX inngangen, men der er det litt ymse med hva som er gjort for godt mottak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #7 Del Skrevet 12. juni 2020 1 time siden, tdm900 skrev: Det som avgjør om en DAB radio er god eller ikke, er om antenna er laget slik at den går til jord. Jeg har kun god erfaring med å bytte ut original radio, med ettermarkeds radio. Sørg bare for at den delen som skal jordes, har god kontakt med bilens stål, skal det fungere bra. Antenna er aktiv, dvs den får litt strøm fra apparatet for å ute best mulig. Det finnes billige utgaver som kobles til AUX inngangen, men der er det litt ymse med hva som er gjort for godt mottak. Jeg brukte samme antenne på Tiny Audio C3 og en Dension USB. Dension ramlet lettere ut og var lengre borte. Og hun jævla kjerringen inni der som sier «please wait»...Jeg visste akkurat når hun kom til å si det, for å si det sånn. Og der C3 kommer tilbake etter ett sekunds stillhet, brukte Dension 10 sekunder. Hilsen yrkessjåfør. Anonymkode: fd705...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #8 Del Skrevet 13. juni 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg brukte samme antenne på Tiny Audio C3 og en Dension USB. Dension ramlet lettere ut og var lengre borte. Og hun jævla kjerringen inni der som sier «please wait»...Jeg visste akkurat når hun kom til å si det, for å si det sånn. Og der C3 kommer tilbake etter ett sekunds stillhet, brukte Dension 10 sekunder. Hilsen yrkessjåfør. Anonymkode: fd705...587 Så du er fornøyd med c3? 23 timer siden, tdm900 skrev: Det som avgjør om en DAB radio er god eller ikke, er om antenna er laget slik at den går til jord. Jeg har kun god erfaring med å bytte ut original radio, med ettermarkeds radio. Sørg bare for at den delen som skal jordes, har god kontakt med bilens stål, skal det fungere bra. Antenna er aktiv, dvs den får litt strøm fra apparatet for å ute best mulig. Det finnes billige utgaver som kobles til AUX inngangen, men der er det litt ymse med hva som er gjort for godt mottak. Tusen takk for tips! Har ikke funnet noen som kobles til aux enda, men anbefaler du det framfor tilkobling via FM? På 12.6.2020 den 12.18, newman01 skrev: Har du AUX-inngang på det eksisterende anlegget i bilen? Hva slags system er det i bilen forresten? Integrert system? Integrert system, så vil bli ganske dyrt å bytte spiller i forhold til å bare kjøpe noen adapter. Men ja, jeg har aux. Anonymkode: 8fac4...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå