Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er rundt EL nå, så er jo ikke gravid😅 

men noen som har opplevd å få melk i puppene? Hva var grunnen? 

Jeg kan klemme ut en hel del..

Anonymkode: 569a0...80f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du barn fra før som du har ammet? Jeg kan fortsatt klemme ut noen dråper noen ganger, selv om det er over 8 år siden jeg slutta.

Anonymkode: 57ba2...321

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har barn fra før og prøver å få ville jeg sjekket om jeg hadde forhøyede verdier av prolaktin. Dette kan forhindre en evt befruktning! Det er en enkel blodprøve du raskt får svar på.

Anonymkode: 83349...39d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bestill en legetime, om du er sikker på at du ikke er gravid eller du ikke har ammet tidligere så bør dette sjekkes ut. 

Anonymkode: 74b21...2e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts

Jeg har ikke barn fra før, så aldri ammet. 

Mannen tror det var fordi han lekte litt med de på onsdag under samleie (maks 30 sekunder på hver) kan det ha noe å si? Han mener alle har melk i partene å hvis man «leker» med de så produserer kroppen melk.. 😅

Tusen takk for svar, jeg skal ta også ringe legekontoret🤗 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Mannen tror det var fordi han lekte litt med de på onsdag under samleie (maks 30 sekunder på hver) kan det ha noe å si? Han mener alle har melk i partene å hvis man «leker» med de så produserer kroppen melk.. 😅

Der tar mannen din feil. Ja, ring legen du. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der tar mannen din feil. Ja, ring legen du. 

Hehe, ja😁 Bestiller time jeg👏🏼

AnonymBruker
Skrevet

Da var timen bestilt, legekontoret lurte ikke på hvorfor jeg skulle ta den og jeg sa det heller ikke, så nå stoler jeg på dere her inne😅

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har barn fra før og prøver å få ville jeg sjekket om jeg hadde forhøyede verdier av prolaktin. Dette kan forhindre en evt befruktning! Det er en enkel blodprøve du raskt får svar på.

Anonymkode: 83349...39d

Jeg har det - ikke veldig høye- men hindrer eggløsning mest sannsynlig. Skal til lege. Spent på hva som gjøres med det. 
Erfaringer noen?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, cerruti skrev:

Jeg har det - ikke veldig høye- men hindrer eggløsning mest sannsynlig. Skal til lege. Spent på hva som gjøres med det. 
Erfaringer noen?

Fikk du vite at du hadde dette pga melk i puppene?☺️ 

Får du positive eggløsningstester? 

AnonymBruker
Skrevet

Ganske normalt. Pga hormoner, som det meste annet.

Aldri født jeg heller, men har melk i puppene nå og da. (har sjekket og tatt alle mulige tester, helt normalt sier legen, kun hormoner som tuller litt)

Anonymkode: 9405f...c51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske normalt. Pga hormoner, som det meste annet.

Aldri født jeg heller, men har melk i puppene nå og da. (har sjekket og tatt alle mulige tester, helt normalt sier legen, kun hormoner som tuller litt)

Anonymkode: 9405f...c51

Kan godt være det er helt normalt, men greit å få sjekka🤗 

Har aldri opplevd det før og jeg blir ikke gravid etter MA. Og ved en tilfeldighet fant jeg det ut igår🤗 kanskje det har en sammenheng?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du vite at du hadde dette pga melk i puppene?☺️ 

Får du positive eggløsningstester? 

Pga manglende blødning etter p-pilleslutt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, cerruti skrev:

Pga manglende blødning etter p-pilleslutt.

Okei☺️

AnonymBruker
Skrevet

For mye av hormonet prolaktin kan senke fertiliteten. I tillegg skal man alltid sjekke hos legen om man får melk fra brystene. Menn og kvinner. I de verste tilfeller har det vist seg å være svulst i hjernen som presser på et område som forårsaker overproduksjon av prolaktin. Så dette bør alltid tas på alvor og sjekkes selv om det i de fleste tilfeller er helt ufarlige årsaker til dette.

Anonymkode: 2bdc4...473

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Ts

What? Han bør ha et kurs om kvinnekroppen 😅

Anonymkode: 579a7...74a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

What? Han bør ha et kurs om kvinnekroppen 😅

Anonymkode: 579a7...74a

Ts 

hahaha😂👏🏼 Han sier alle har melk i puppene hvis man klemmer nok og lenge😆

På skolen hans for mange år siden var det en gutt som fikk til å få melk ut😬 der han har det ifra

Skrevet

Jeg har hatt melk i puppene som kommer og går litt i perioder i flere år. Men bare hvis jeg klemmer på de. Var hos legen for noen år siden, hun sendte meg videre til en kontroll på sykehuset. De fant ingen grunn og sa bare at det ikke var farlig. Og så lenge det ikke er noe blod. Det hadde vært borte ei stund nå, før jeg sluttet på p-piller for 2måneder siden. Da kom det masse melk igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Maha94 skrev:

Jeg har hatt melk i puppene som kommer og går litt i perioder i flere år. Men bare hvis jeg klemmer på de. Var hos legen for noen år siden, hun sendte meg videre til en kontroll på sykehuset. De fant ingen grunn og sa bare at det ikke var farlig. Og så lenge det ikke er noe blod. Det hadde vært borte ei stund nå, før jeg sluttet på p-piller for 2måneder siden. Da kom det masse melk igjen. 

Tok de noen prøver av deg? Eller sa de bare at det ikke var farlig? 

Her er det hvit og vannete væske som kommer ut, ikke sett tegn til blod hos meg🙌🏼

Skrevet

Fra nhi.no:

• Sparsom væsking er ganske vanlig og er som regel helt normalt
  • Hos de aller fleste er væsking fra brystvortene en uskyldig tilstand, men hos opptil 5 prosent er årsaken brystkreft
  • Dersom det siver blodig væske fra brystet, øker risikoen for brystkreft til 25 prosent
  • I sjeldne tilfeller kan årsaken være svulstforandringer i hjernen (hypofysen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...