AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 Fikk beskjed sist jeg var på samtale at jeg var regnet som for syk for dps, og at de i all hovedsak kun godtar de som er såkalt høytfungerende, dvs de som studerer/jobber, har familie og venner. Har bare hatt 6 samtaler, men får ikke gå der lenger pga dette. Jeg har absolutt behov for hjelp for livskvaliteten min pga de psykiske plagene er lik 0. Jeg er nå henvist videre til psykiatrien i kommunen. Anonymkode: 62590...990
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #2 Skrevet 11. juni 2020 Nå må du gi deg! Dette er ren oppspinn. Har gått der i 7 år og er aldeles ikke høyt fungerende. Det er nå, siste året at jeg har gått skole på siden. Alle de andre årene så har jeg ikke det. Slutt å spre løgn! Anonymkode: 036ad...f55 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #3 Skrevet 11. juni 2020 dette høres rart ut har helt motsatt bilde av det. da jeg kjenner til flere som har fått beskjed om at de er for fungerende. det vil si å ha en jobb. til tross for historik i psykiatrien. må altså vente til de blir så dårlig at de ikke klarer å gå på jobb før de får hjelp. helt på trynet! da blir de aldri helt friske, de blir bare friske nok til å komme ut i jobb igjen å så går det den samme dansen uten mulighet til å bli helt frisk! Anonymkode: 7b6cb...dae
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #4 Skrevet 11. juni 2020 Jeg gikk på DPS av og på i mange år, men når jeg fikk innvilget uføretrygd ble jeg «kastet» ut og har ikke fått lov å komme tilbake.. Anonymkode: 704db...cfe 1
anonym 4545 Skrevet 11. juni 2020 #5 Skrevet 11. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk beskjed sist jeg var på samtale at jeg var regnet som for syk for dps, og at de i all hovedsak kun godtar de som er såkalt høytfungerende, dvs de som studerer/jobber, har familie og venner. Har bare hatt 6 samtaler, men får ikke gå der lenger pga dette. Jeg har absolutt behov for hjelp for livskvaliteten min pga de psykiske plagene er lik 0. Jeg er nå henvist videre til psykiatrien i kommunen. Anonymkode: 62590...990 Leit å høre. Kanskje innleggelse DPS døgn kan være til hjelp for deg. Fastlegen kan argumentere og henvise.Mvh
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #6 Skrevet 11. juni 2020 Hei TS. Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg er visstnok ikke fungerende nok til å bli tatt hånd om av DPS, men heller ikke syk nok til å kunne få en innleggelse på psykiatrisk. Har kjempet mot DPS-systemet i 6 år. Gir opp nå. Vet heldigvis om en flink privat psykolog i mitt område. Anonymkode: 10872...a3c
Purple_Pixiedust Skrevet 11. juni 2020 #7 Skrevet 11. juni 2020 Jeg er lavtfungerende og har plass på DPS. Ellers inn og ut av psykiatrisk sykehus og er henvist til basal eksponeringsterapi (BET) på vestre viken sykehus. Som bare tar inn veldig dårlige pasienter. Men det er jo nettopp det. Jeg fikk avslag på DPS i fjor hvor de henviste til at jeg har kommunal hjelp og skal akuttinnlegges ved behov. Da tok behandler i akuttpsykiatrien opp TLF og klagde på avslaget slik at jeg fikk plass. Så ble det etter noen mnd. Konkludert med at jeg trenger mer hjelp enn hva DPS kan gi, men blir ikke kastet ut av den grunn. Får annen behandling i tillegg nå og poliklinisk behandling når jeg ikke er innlagt diverse plasser.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #8 Skrevet 11. juni 2020 Det er ganske så kjent at man ikke kan være for syk og ikke være for frisk for å få hjelp av DPS. Man skal passe akkurat inni firkanten deres. Anonymkode: f669f...51c 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #9 Skrevet 11. juni 2020 Heller motsatt erfaring her. Var på dps under en periode det var skikkelig ute å kjøre for meg. Etterhvert ble jeg bedre, og da ble behandling avsluttet relativt kjapt. Et halvt år senere begynte det å gå på tverke igjen, men fikk da beskjed om at jeg ikke var syk nok til å motta hjelp hos dps. Lege var veldig overrasket over avslag, men ble henvist privat i stedenfor. Anonymkode: 3d4e3...c02
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #10 Skrevet 11. juni 2020 Min datter fikk ikke hjelp av DPS, siden hun hadde jobb. Anonymkode: f5a7b...09a
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #11 Skrevet 11. juni 2020 Jeg var i full jobb og hadde kun småplager, men slapp inn på DPS etter kort tid. Hadde bokstavelig talt kun litt konsentrasjonsproblemer. Synes det er rart det er så varierende. Anonymkode: 3b877...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #12 Skrevet 11. juni 2020 Jeg er ufør, har tyngre psykiatriske diagnoser og bruker dps mest for å holde meg flytende. Jeg klarer meg i perioder uten dem, men kommer alltid tilbake. Jeg har gått av og på til dps i 12 år og har aldri blitt avvist fordi jeg er for syk(jeg har vært _veldig_ syk). Jeg har hatt noen innleggelser i tillegg til mye samtaleterapi. Anonymkode: 3db5c...12c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #13 Skrevet 11. juni 2020 Det kommer veldig an på hvor du bor og hvor stor pågang det er. De må prioritere. helt sykt!! For hvem kan veie problemene til folk opp mot hverandre? Alle som føler de trenger hjelp bør få hjelp Anonymkode: 51bb2...93f
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #14 Skrevet 11. juni 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Nå må du gi deg! Dette er ren oppspinn. Har gått der i 7 år og er aldeles ikke høyt fungerende. Det er nå, siste året at jeg har gått skole på siden. Alle de andre årene så har jeg ikke det. Slutt å spre løgn! Anonymkode: 036ad...f55 Jeg har forstått ut i fra samtaler med annen psykolog at det er stor forskjell på Dps-avdelingene rundt om i landet. Tror ikke du skal være så skråsikker på hverken det ene eller det andre selv om du har din personlige erfaring fra der du bor, du vet jo ingenting om alle rundt om i resten av landet. Selv tror jeg Dps-generelt burde gå igjennom systemet sitt og få en helt ny reform, høres ut som om det er mange som sitter på dårlige erfaringer uten at det skal tilskrives den som søker hjelp. Anonymkode: b8c63...683
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå