Daria Skrevet 11. juni 2020 #41 Skrevet 11. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil du skal svare ærlig på noe. Viss du ved fødsel av ble et medlem av en muslim orginassjon fordi du ble inntvunget mot din vilje i dette systemet, slik den norske kirke gjør, ville du da kalt deg muslim? Det er samme dritten.. ser du ikke det? Ikke faen om jeg er en kristen bare fordi foreldrene mine tok et lite gjennomtenkt valt og døpte meg. Det har ikke en skitt med min tro å gjøre. Det må jo du og se.. Og hvor mange nordmenn tror du sette gjelder? Jeg kjenner minst 30 som er medlemmer av den norske kirke ved "tvang" men som selvsagt ikke tror på gud. Det er så mange i den bullshit stattestikken som du kommer med det som selvsagt ikke er kristne. En blir tvunget mot din vilje inn i den stattestikken fordi kirken får penger for hvert medlem, men jeg er ikke kristen selv om. Anonymkode: 0353b...11c Du og alle disse vennene dine som føler dere tvunget inn i dette vet at dere kan melde dere ut...? Hvis jeg ved fødsel ble innmeldt i en organisasjon jeg som voksen overhodet ikke følte noe tilknyting til, er det det jeg ville gjort. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #42 Skrevet 11. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Flertallet av nordmenn tror på Gud. Mange nordmenn melder seg ut av DNK og melder seg inn i mer konservative kristne trossamfunn og blir mer aktive der. Er du ateist? Isåfall blir det litt arrogant å kalle andres tro for tull, når du selv utgjør mindretallet både i Norge og i verden. Anonymkode: 86083...4c6 Selv om du bak denne AB hele tiden skal trekke frem denne påstanden så vil den likevel ikke bli mer sant : https://www.ssb.no/trosamf/ under kategorien " andre kristne samfunn" (JV, pinsemenigheten osv) er det rundt 360 000 medlemmer som utgjør knappe 4% av Norges befolkning . Islam har 2% rundt 200 000 medlemmer av Norges befolkning . Med mindre du kan bevise at de 1million menneskene i Norge av 5,7 mill innbyggere som ikke er står oppført i noen trossamfunn, samt bevise at mesteparten DNKs medlemmer er praktiserende kristne så kommer du ikke særlig langt . Du blir ikke kvitt ateistene dessverre. Mitt råd er at du kan flytte til en av de 12 landene som har dødsstraff for ateisme , der hadde du hatt det fint Anonymkode: 3a484...386 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #43 Skrevet 11. juni 2020 Nei. For jeg klarer meg fint uten å feire noe som helst. Koser meg på helt andre mnd. Syns faktisk høytider er slitsomme. Anonymkode: f1a6e...0f1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #44 Skrevet 11. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om du bak denne AB hele tiden skal trekke frem denne påstanden så vil den likevel ikke bli mer sant : https://www.ssb.no/trosamf/ under kategorien " andre kristne samfunn" (JV, pinsemenigheten osv) er det rundt 360 000 medlemmer som utgjør knappe 4% av Norges befolkning . Islam har 2% rundt 200 000 medlemmer av Norges befolkning . Med mindre du kan bevise at de 1million menneskene i Norge av 5,7 mill innbyggere som ikke er står oppført i noen trossamfunn, samt bevise at mesteparten DNKs medlemmer er praktiserende kristne så kommer du ikke særlig langt . Du blir ikke kvitt ateistene dessverre. Mitt råd er at du kan flytte til en av de 12 landene som har dødsstraff for ateisme , der hadde du hatt det fint Flertallet av DNK sine medlemmer er troende: https://kirken.no/nb-NO/om-kirken/aktuelt/tre av ti sier de tror på gud/ 16 prosent sier i undersøkelsen at de er så sikre som de kan være på at Gud ikke finnes, og 21 prosent er enige i dette, men åpne for at de kan ta feil. En gruppe på 20 prosent sier de av og til tror og av og til ikke. Altså 57% tilsammen. Tar man med medlemmene utenfor DNK som er gode troende får man 60-70% av nordmenn som er skikkelige troende mennesker. Anonymkode: 86083...4c6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #45 Skrevet 11. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt råd er at du kan flytte til en av de 12 landene som har dødsstraff for ateisme , der hadde du hatt det fint Støtter ikke dødsstraff, imosetning til ateistene i Kina og NK som dreper kristne, muslimer og andre troende. Er bedre at dere flytter ut av vårt demokrati med religionsfrihet. Anonymkode: 86083...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #46 Skrevet 11. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flertallet av DNK sine medlemmer er troende: https://kirken.no/nb-NO/om-kirken/aktuelt/tre av ti sier de tror på gud/ 16 prosent sier i undersøkelsen at de er så sikre som de kan være på at Gud ikke finnes, og 21 prosent er enige i dette, men åpne for at de kan ta feil. En gruppe på 20 prosent sier de av og til tror og av og til ikke. Altså 57% tilsammen. Tar man med medlemmene utenfor DNK som er gode troende får man 60-70% av nordmenn som er skikkelige troende mennesker. Anonymkode: 86083...4c6 Beklager men tror nok at du leser den statistikken som du selv vil . https://www.dagbladet.no/nyheter/stadig-faerre-tror-pa-gud/72519866?fbclid=IwAR3OGgERMKOwDeB8s7g5q0f0oPbUTeGdaTiVk5DmBHPmPh2vnxOPOcaHFc4 Denne artikkelen er fra mai 2020 og viser stadig nedgang av troende. Anonymkode: 3a484...386
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #47 Skrevet 11. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager men tror nok at du leser den statistikken som du selv vil . https://www.dagbladet.no/nyheter/stadig-faerre-tror-pa-gud/72519866?fbclid=IwAR3OGgERMKOwDeB8s7g5q0f0oPbUTeGdaTiVk5DmBHPmPh2vnxOPOcaHFc4 Denne artikkelen er fra mai 2020 og viser stadig nedgang av troende. Anonymkode: 3a484...386 Tar man med de som er usikre eller tror av og til får man et flertall som er skikkelige mennesker som tror. Det samme viste lenken jeg viste til. Anonymkode: 86083...4c6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #48 Skrevet 11. juni 2020 For dere som mener alle som er medlemmer av den tullete kirkebygningen er kristne så blir det jo spennende å se forløpet på pollen jeg nettopp laget her på generelt debatt. Ser ut som at de som har svært er medlem, men ikke det pukk kristne... Sorry altså, men sånn er det. En blir medlem ved tvang! Idiot system igrunn, sier ikke en dritt om personlig tro! Anonymkode: 0353b...11c 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #49 Skrevet 11. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Flertallet av nordmenn tror på Gud. Mange nordmenn melder seg ut av DNK og melder seg inn i mer konservative kristne trossamfunn og blir mer aktive der. Er du ateist? Isåfall blir det litt arrogant å kalle andres tro for tull, når du selv utgjør mindretallet både i Norge og i verden. Anonymkode: 86083...4c6 55 minutter siden, Daria skrev: Ifølge SSB er 70% av befolkningen medlem av Den Norske Kirke og ytterligere 365 000 medlem av andre kristne trossamfunn. Hva hver enkelt av dem faktisk tror er ikke så lett å vite, men det er absolutt grunnlag for å si at flertallet av befolkningen er kristne. De tek feil. 30 % av dei spurde i denne ferske meiningsmålinga seier at dei trur på Gud. 48 % svarer nei. https://www.dagbladet.no/nyheter/stadig-faerre-tror-pa-gud/72519866 Sjå også denne undersøkinga blant medlemmer av den norske kyrkja, der fleire svarer at dei ikkje trur på Gud enn at dei trur på Gud. Her er det berre 15 % som svarer at dei trur at Jesus stod opp frå dei døde! https://kirken.no/globalassets/bispedommer/borg/dokumenter/aktuelt/2019/presentasjon nett.pdf Den norske kyrkja har framleis mange medlemmer. Det betyr ikkje at fleirtalet er kristne. Mange er støttemedlemer pga "kultur", "tradisjon", fordi dei vart medlem ved dåp og ikkje har tenkt over det sidan, eller fordi dei ikkje vil skuffe familiemedlemmer ved å melde seg ut. Anonymkode: 8524e...b2d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #50 Skrevet 11. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De tek feil. 30 % av dei spurde i denne ferske meiningsmålinga seier at dei trur på Gud. 48 % svarer nei. Tar man med tvilerne og de som tror av og til er det flertall som tror. Anonymkode: 86083...4c6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #51 Skrevet 11. juni 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar man med de som er usikre eller tror av og til får man et flertall som er skikkelige mennesker som tror. Det samme viste lenken jeg viste til. Anonymkode: 86083...4c6 Definer "skikkelige mennesker" og hva du mener du har blitt frarøvet etter at Gudstroen har blitt svekket de siste 30 åra . Vil gjerne se den statistikken som måler godhet og ondskap - kristen vs ikke kristen . Men nå ble det mye avsporing syns jeg . Nei julefeiring kommer ikke til å bli avskaffet fordi de fleste feirer det pga tradisjon..og husk at JOUL /solsnu eksisterte lenge før Norge ble kristnet. Anonymkode: 3a484...386
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #52 Skrevet 12. juni 2020 På 11.6.2020 den 16.49, AnonymBruker skrev: Ja. Spørsmål tilbake: hvis julenissen hadde dukket opp 24. juni, hadde du begynt å feire jul da i stedet? Anonymkode: 4ddd1...3a4 Hvorfor ikke, dengang jeg var ung hadde vi ofte både junibord og julibord, så hvorfor ikke juninisse og julinisse Anonymkode: d8958...272
Hoppetaujenta Skrevet 12. juni 2020 #53 Skrevet 12. juni 2020 Jeg tar sterk avstand fra alle dem som praktiserer en "overfølsom lettkrenkelighet" for omtrent ALT! 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #54 Skrevet 12. juni 2020 På 11.6.2020 den 19.11, AnonymBruker skrev: Feil, kristne utgjør flertallet av nordmenn Anonymkode: 86083...4c6 På 11.6.2020 den 19.58, AnonymBruker skrev: Flertallet av nordmenn tror på Gud. Mange nordmenn melder seg ut av DNK og melder seg inn i mer konservative kristne trossamfunn og blir mer aktive der. Er du ateist? Isåfall blir det litt arrogant å kalle andres tro for tull, når du selv utgjør mindretallet både i Norge og i verden. Anonymkode: 86083...4c6 På 11.6.2020 den 20.27, AnonymBruker skrev: Det sier vel sitt om hvilke "mennesker" du har rundt deg. For alle målinger viser at flertallet av nordmenn er gode gudfryktige. Artig at du kaller andres meninger tullete, mens du selv tror på en ufullstendig teori av en alkoholiker. Anonymkode: 86083...4c6 På 11.6.2020 den 20.39, Daria skrev: Ifølge SSB er 70% av befolkningen medlem av Den Norske Kirke og ytterligere 365 000 medlem av andre kristne trossamfunn. Hva hver enkelt av dem faktisk tror er ikke så lett å vite, men det er absolutt grunnlag for å si at flertallet av befolkningen er kristne. 23 timer siden, Daria skrev: Du og alle disse vennene dine som føler dere tvunget inn i dette vet at dere kan melde dere ut...? Hvis jeg ved fødsel ble innmeldt i en organisasjon jeg som voksen overhodet ikke følte noe tilknyting til, er det det jeg ville gjort. Morsomt at dere trekker frem en idiotisk konklusjon om statistikk når jeg lagde en poll i går og den viser at dere er så jævlig på trynet😅 Mange av de som er medlem av den norske kirke tror ikke på gud. Punktum finale. Så den stattestikken sier ikke en skitt.... Og igjen om du må ha en Gud for å være et godt menneske så sier det litt om deg. Jeg er et godt menneske uten Gud, heldigvis. Anonymkode: 0353b...11c 2
Daria Skrevet 12. juni 2020 #55 Skrevet 12. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Morsomt at dere trekker frem en idiotisk konklusjon om statistikk når jeg lagde en poll i går og den viser at dere er så jævlig på trynet😅 Det er klart, hva er vel mer representativt enn en KG-poll med 19 svar... Forøvrig sier jeg også i mitt innlegg at å være medlem av kirken ikke nødvendigvis er ensbetydende med at man tror, men medlemskap i trossamfunn er nå engang noe av det man ser på når man vurderer et lands religiøse status. 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #56 Skrevet 12. juni 2020 Akkurat nå, Daria skrev: Det er klart, hva er vel mer representativt enn en KG-poll med 19 svar... Forøvrig sier jeg også i mitt innlegg at å være medlem av kirken ikke nødvendigvis er ensbetydende med at man tror, men medlemskap i trossamfunn er nå engang noe av det man ser på når man vurderer et lands religiøse status. Vel, det betyr tydeligvis absolut 0 og nada... Sorry men sånn er det. Og pollen min sier sitt. Gang pollen med hele Norges befolkningen om du vil😉 pollen sier sitt om du innser det eller ber til Gud om at det ikke spiller en rolle. Jeg ble tvangs medlem ved dåp og har ikke meldt meg ut, slik er det med størsteparten av de som bor i Norge. Og å "feire jesus fødsel", den 24 desember er håpløst tåpelig. Noe de fleste heldigvis er enig med meg i... Men hey; gøy med god mat🙂 Anonymkode: 0353b...11c 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #57 Skrevet 12. juni 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Morsomt at dere trekker frem en idiotisk konklusjon om statistikk når jeg lagde en poll i går og den viser at dere er så jævlig på trynet😅 Anonymkode: 0353b...11c Litt for få svar til å kunne trekke konklusjonar. 🙂 Elles er eg heilt einig i innlegget ditt. Dei fleste medlemene i DNK er støttemedlemer. Det er ikkje noko nytt. Anonymkode: 8524e...b2d
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #58 Skrevet 12. juni 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt for få svar til å kunne trekke konklusjonar. 🙂 Elles er eg heilt einig i innlegget ditt. Dei fleste medlemene i DNK er støttemedlemer. Det er ikkje noko nytt. Anonymkode: 8524e...b2d Jeg er enig i at det er få svar.... Men ta svarene og gang de med 1000+! Uansett så får en et svar på stattestikken... der mange "støttemedlemmer" som overhode ikke tror på noe. De som mener noe annet er jævlig naive. Men det er vi enig, dette er ikke noe noe nytt..... Anonymkode: 0353b...11c
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #59 Skrevet 12. juni 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt for få svar til å kunne trekke konklusjonar. 🙂 Elles er eg heilt einig i innlegget ditt. Dei fleste medlemene i DNK er støttemedlemer. Det er ikkje noko nytt. Anonymkode: 8524e...b2d Nei, flertallet er troende Anonymkode: 86083...4c6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #60 Skrevet 12. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, flertallet er troende Anonymkode: 86083...4c6 Nope! Sorry fuckings mac.... Anonymkode: 0353b...11c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå