AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Jeg har klart kunsstykket å bli gravid, og ikke merket noe før det var for sent å ta abort. Mensen har kommet som normalt, og jeg går på p piller. Ikke har jeg sex ofte heller, så ja. Skikkelig fantastisk.. Jeg er 29, fast jobb, stabil samboer og bolig, men jeg har aldri noen sinne ønsket meg barn. Er kronisk syk, hadde nok klart et barn, men ønsker det overhode ikke. Jeg liker ikke barn, jeg har null tålmodighet og har en diagnose som bla. gjør at jeg ikke knytter meg til folk slik som "normale" folk har relasjoner. Jeg er glad i samboer på min måte, men hadde han pakket sakene å reist i morgen, så hadde det også vært greit. Uansett. Jeg tenker det er best å adoptere bort. For mitt og barnets beste. Samboer er enig i dette. Han har heller aldri ønsket barn. Det er ikke aktuelt å adoptere bort til familie, jeg vil ikke være en del av barnets liv, det hadde jeg nok ikke håndtert så godt (kontrollbehov). Problemet er jo da, hvordan skal jeg klare å skjule dette for omverdenen? Sjefen min har fått beskjed, men jeg orker ikke måtte forklare og forsvare valget mitt til alle og en hver. Alle som skal fortelle meg at jeg kommer til å endre mening så fort barnet er født osv. Det kan jo hende jeg gjør det, men det vet jeg jo ikke NÅ. Jeg er allerede drittlei alle som skal fortelle meg at "bare vent", du kommer til å ville ha barn, eller alt jeg går glipp av. Jeg tenker ofte da på alt foreldre går glipp av🙄 Men ja, det ble langt. Jeg er rimelig frustrert. Og sinnsykt kvalm. Etter en to års periode med sykdom var det ikke dette jeg så fram til når jeg endelig ble bedre. Trengte kanskje mest å lufte litt tanker. Anonymkode: 13a02...c37 2
Arkebakterien Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 Har du mulighet til å reise bort mot slutten av svangerskapet? Leie noe litt unna, ta ut permisjon eller kanskje det er noe man får sykemelding for. Si til de du ikke vil skal vite om det at du reiser bort for å samle krefter etter sykdom. Vanskelig å holde hemmelig, men skjønner også at du ikke ønsker at alle skal vite. 10
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 Hvis du ikke kan søke om senabort : Du kan få deg sykemelding når det starter å syntes, "Lyv" på deg ekstrem kvalme osv til legen (iknow, ikke "Greit" menmen) og unngå kontakt med folk. Fød og adopter bort Anonymkode: e214a...ae0 11
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #4 Skrevet 11. juni 2020 Hvor langt på vei er du? Anonymkode: 4e08c...36f
Hulderen Skrevet 11. juni 2020 #5 Skrevet 11. juni 2020 Isoler deg hjemme, skyld på Korona. Du har vært syk tidligere, si at fastlegen tror du kan være i risikogruppe. Håper du har en jobb der du kan ha hjemmekontor. Hvis ikke kan du be sjefen din om ulønnet permisjon. For sjefen din er jo alt informert. 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #6 Skrevet 11. juni 2020 Når det er så viktig for dere å ikke få barn, hvorfor er ikke en av dere sterilisert? Hvorfor orke p-piller når du ikke må? Anonymkode: 59f95...816 8
Gjest nocco Skrevet 11. juni 2020 #7 Skrevet 11. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det er så viktig for dere å ikke få barn, hvorfor er ikke en av dere sterilisert? Hvorfor orke p-piller når du ikke må? Anonymkode: 59f95...816 Var dette virkelig en nødvendig kommentar?
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. juni 2020 #8 Skrevet 11. juni 2020 Du må være veldig langt på vei da? For du ville helt sikkert fått innvilget senabort på dette grunnlaget, og det kan man få frem til 18 eller 20 uker. Vet ikke om jeg tror helt på dette
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #9 Skrevet 11. juni 2020 Akkurat nå, nocco skrev: Var dette virkelig en nødvendig kommentar? Skjønner jo at det ikke hjelper her og nå, men lurer oppriktig på dette... Anonymkode: 59f95...816 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #10 Skrevet 13. juni 2020 På 11.6.2020 den 23.00, Anonymus Notarius skrev: Du må være veldig langt på vei da? For du ville helt sikkert fått innvilget senabort på dette grunnlaget, og det kan man få frem til 18 eller 20 uker. Vet ikke om jeg tror helt på dette Er ikke så langt på vei som jeg først trodde. Var hos fastlegen i går, og har time på sykehuset tirsdag. Fastlegen ville ikke fastsette noe eksakt tidspunkt, men hun sa det ikke er over 18 uker. Så nå krysser jeg bare fingrene for at jeg får innvilget senabort. Jeg trodde man kun fikk senabort pga sykdom hos foster, det var heldigvis ikke det. Så 🤞 Jeg har vent meg litt mer til tanken nå, og snakket med de nærmeste og alle støtter hvertfall adopsjon. Får også ha hjemmekontor om jeg ønsker. Til deg som lurte på sterilisering. På damer er det en ganske stor inngripen, det kan bli masse komplikasjoner og det er dyrt. Jeg har heller ikke fått lov tidligere da jeg har vært for ung, og i ettertid fordi kroppen min nok ikke hadde taklet det så godt. Jeg tåler ingen andre prevensjonsmidler enn p pillene jeg har gått på nå, alt er prøvd ut. Tilogmed kopperspiral, men da monsterbødde jeg bare. Samboer er ikke sterilisert fordi jeg gikk på p piller, men nå har vi diskutert det mye de siste dagene og han har bestemt seg for å gjøre det. JEG har hele livet vært fast bestemt på å ikke få barn, mens samboer aldri har tenkt så mye på det. Så det må være helt og holdens hans valg. Anonymkode: 13a02...c37 13
Rucula Skrevet 13. juni 2020 #11 Skrevet 13. juni 2020 Jeg ønsker deg lykke til og håper du ikke er så langt på vei som du ønsker så du får tatt abort. 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #12 Skrevet 14. juni 2020 Vær så snill, adpoter bort barnet i stedet for å ta senabort. Anonymkode: 56a46...cc2 9
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #13 Skrevet 14. juni 2020 Du kan bli sykmeldt de siste 4-5 mnd eller ha hjemmekontor, slik at du kan skjule graviditeten. Å ta seinabort er ikke noe du vil.. Jeg har gjort det og det var jævlig! Anonymkode: 9ca1c...57e 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #14 Skrevet 14. juni 2020 Hei, TS, vil bare sende deg en varm klem. Uff, for en vanskelig situasjon. Håper dette løser seg for deg på tirsdag. Ta godt vare på deg selv. Klem❤️ Anonymkode: 2b0b2...db3 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #15 Skrevet 14. juni 2020 Jeg sender også gode tanker til deg, og håper at du klarer å ta den beste avgjørelsen❤️ Anonymkode: 9ca1c...57e 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #16 Skrevet 14. juni 2020 Jeg må si jeg er overrasket over svarene i tråden, jeg hadde forventet mer pes og moral. Tusen takk alle! ❤️ Ts Anonymkode: 13a02...c37 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #17 Skrevet 14. juni 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan bli sykmeldt de siste 4-5 mnd eller ha hjemmekontor, slik at du kan skjule graviditeten. Å ta seinabort er ikke noe du vil.. Jeg har gjort det og det var jævlig! Anonymkode: 9ca1c...57e Ja, for det er mindre jævlig å gå igjennom hele svangerskapet, så føde, så for å gi fra seg barnet. Anonymkode: 30ccc...ce0 24
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #18 Skrevet 14. juni 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må si jeg er overrasket over svarene i tråden, jeg hadde forventet mer pes og moral. Tusen takk alle! ❤️ Ts Anonymkode: 13a02...c37 Jeg også, tror du hadde flaks i dag. Kanskje det er pga. det fine været og at alle trollene har gått i hi? De sprekker jo i solen... 😄 Anonymkode: 2b0b2...db3 15
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #19 Skrevet 14. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, for det er mindre jævlig å gå igjennom hele svangerskapet, så føde, så for å gi fra seg barnet. Anonymkode: 30ccc...ce0 Senabort betyr å føde. Ikke et barn som er født til termin men det er ikke en peanøtt-størrelse heller. Og å gi fra seg barnet blir jo ikke vanskelig iom hun vil ikke ha det. Det er faktisk ikke slik at alle som føder et barn blir forelsket ved første blikk. Anonymkode: a2a98...635 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #20 Skrevet 14. juni 2020 Jeg vet dette ikke er et svar du ønsker deg, men jeg kom til å tenke på bloggeren Kristin Gjeldsvik. Hun har i alle år skrevet og sagt at hun ikke ønsker seg barn, det har ikke vært i hennes tanker i det hele tatt. Plutselig så blir hun gravid til tross for prevensjon, og blir så glad for barnet at hun ønsker seg flere. Kanskje det skjer med deg også? 🙂 Anonymkode: 9ca1c...57e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå