Gå til innhold

Ler i upassende situasjoner

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hvorfor begynner jeg stadig vekk å le i upassende, seriøse situasjoner? I dag begynte jeg å le i en utrolig seriøs situasjon... Det er noe som ikke stemmer... Off av meg!

Endret av Banankaka04
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør også det, men ikke alltid. Gjør det nok mest når jeg er er psykisk labil, kanskje helst når jeg er hypoman. 

Anonymkode: da744...e01

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Banankaka04 skrev:

Hvorfor begynner jeg stadig vekk å le i upassende, seriøse situasjoner? I dag begynte jeg å le i en utrolig seriøs situasjon... Det er noe som ikke stemmer... Off av meg!

Og hva var situasjonen? 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jeg også gjøre. Psykologen min sa at hun ikke vil måtte komme i begravelsen min, og la til at hvis jeg ville hun skulle komme da eventuelt. Da lo jeg og sa hun gjerne måtte komme. Dette under en seriøs samtale i går som dreide seg om at jeg er suicidal og endte opp med å ikke få lov til å skrive meg ut. Men jeg har mye galgenhumor da. Jeg lo da jeg fikk høre at jeg ikke fikk dra også. Selv om jeg absolutt ikke syntes det var artig og var heller sint og visstnok passiv aggressiv, som hun skrev i journalen. Hehe. 

Anonymkode: b4b45...f1f

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva var situasjonen? 

Var snakk om en kattunge som hadde dødd...

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg også gjøre. Psykologen min sa at hun ikke vil måtte komme i begravelsen min, og la til at hvis jeg ville hun skulle komme da eventuelt. Da lo jeg og sa hun gjerne måtte komme. Dette under en seriøs samtale i går som dreide seg om at jeg er suicidal og endte opp med å ikke få lov til å skrive meg ut. Men jeg har mye galgenhumor da. Jeg lo da jeg fikk høre at jeg ikke fikk dra også. Selv om jeg absolutt ikke syntes det var artig og var heller sint og visstnok passiv aggressiv, som hun skrev i journalen. Hehe. 

Anonymkode: b4b45...f1f

Hehe. Humor er jo bra uansett ikke sant? Har sittet i lignende situasjon, dvs. blitt forhørt dag etter dag med de samme spørsmålene, etter selvskading/visstnok suicidforsøk og ledd meg halvt i hjel. Ser bare hvor rar hele situasjonen må være sett fra utsiden og syntes bare psyk. var sykt alvorlig om noe jeg selv var litt ferdig med. Høres litt skrudd ut, men klarer ikke holde meg når folk skal snakke alvorlig. Sitter og tenker at jeg for all del ikke må le, og desto verre blir det å holde seg... Humor er det eneste som aldri har forsvunnet, selv når "alt annet" av følelser har vært utilgjengelig. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Banankaka04 skrev:

Var snakk om en kattunge som hadde dødd...

Ouch 🙊🤣bad person ;)

AnonymBruker
Skrevet

Off sjæl.. Tre minutters stillhet har vært tortur for meg. 

Mener jeg leste noe sånn som at hjernen kanskke ikke var klar til å takle denne plutselige beskjeden, og derfor reagerer med latter. Så ja, at man klikker litt. 

Anonymkode: 91e9a...666

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Off sjæl.. Tre minutters stillhet har vært tortur for meg. 

Mener jeg leste noe sånn som at hjernen kanskke ikke var klar til å takle denne plutselige beskjeden, og derfor reagerer med latter. Så ja, at man klikker litt. 

Anonymkode: 91e9a...666

Psykologen har foreslått at jeg ler hvis følelsene blir for vanskelige å takle, at latter da er den letteste løsningen. Er enig i det når det gjelder flaue situasjoner, altså at jeg er pinlig berørt, da stemmer det. 

Men ellers synes jeg rett og slett bare at det er morsomt og må derfor le. Ler nå også, når jeg tenker på alle de situasjonene hvor det har vært helt upassende... 😁🤣🥳😅😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg smiler når jeg får kjeft eller blir anklaget eller noe er veldig alvorlig. Det virker veldig provoserende på motparten og det er jo en fryktelig uting. Hvorfor er det sånn? 

Anonymkode: fd323...6c4

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det støtt og stadig når jeg var ungdom, klarte liksom ikke å takle så vonde følelser. Ble maaaange pinlige situasjoner😅 

Har på en eller annen måte vokst det av meg.

Anonymkode: 6782d...46c

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg smiler når jeg får kjeft eller blir anklaget eller noe er veldig alvorlig. Det virker veldig provoserende på motparten og det er jo en fryktelig uting. Hvorfor er det sånn? 

Anonymkode: fd323...6c4

Jeg vet ikke. Samme her. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde det støtt og stadig når jeg var ungdom, klarte liksom ikke å takle så vonde følelser. Ble maaaange pinlige situasjoner😅 

Har på en eller annen måte vokst det av meg.

Anonymkode: 6782d...46c

Jeg gjorde det ikke da jeg var ung. Jeg begynte med det i voksen alder... Men da vil jeg si du gjorde det i mer riktig rekkefølge. 

Skrevet

Føler den!

ler når jeg blir sjenert, ler når jeg er glad, ler når jeg stresser

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør av og til også det samme. Når barna mine slår seg (ikke veldig alvorlig uhell da), når jeg ble nervøs for at jeg hadde skamklipt 8-åringen med barbermaskin.. 

Mannen min har kommentert det et par ganger. Det er jo ganske upassende. Tror det har med en type selvregulering å gjøre. Jeg har god kontroll på følelsene ellers, og har ingen psykiske vansker. Men latteren kan altså komme i tide og utide.

Anonymkode: 63481...467

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...